שתף קטע נבחר

סמוטריץ' דורש להדיח את עודה מהכנסת: "השתתף בכנס של תומכי טרור"

חבר הכנסת מימינה מבקש לפעול להרחקת יו"ר הרשימה המשותפת שנכח בכנס משותף של פתח וחמאס נגד הסיפוח: "כנסת ישראל לא יכולה לעבור על זה לסדר היום". עודה: "מדובר בגזען, פוליטיקאי קטן מלא בשנאה"

יימן עודה ובצלאל סמוטריץ' (צילום: אבי מועלם)
סמוטריץ' ועודה(צילום: אבי מועלם)

ניסיון להליך הדחה של חבר כנסת מכהן: ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) פנה אמש (יום ה') ליו"ר הכנסת יריב לוין בבקשה להתחיל בהליך להדחת יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה. הבקשה הועברה בעקבות נוכחותו של עודה בכנס וירטואלי נגד הסיפוח שנערך אתמול ברמאללה בהשתתפות בכיר פתח ג'יבריל רג'וב וסגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי.

 

ח"כ סמוטריץ' מבקש להפעיל את סעיף 8א לחוק הכנסת וסעיף 42א(ג) לחוק יסוד: הכנסת ולפיהם בשל התקיימות, לכאורה, התנאי האמור בסעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת הקובע כי "לא יכהן אדם כח"כ אם פעל לשלילת קיומה של מדינת ישראל או תמך במאבק מזוין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל".

 

בנימוקיו לבקשה ציין ח"כ סמוטריץ' כי "הכנס עסק בתוכנית הרשות הפלסטינית להתנגדות למהלכי החלת הריבונות של מדינת ישראל, וכלל תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל בשיתוף עם נציג הרשימה המשותפת.

 

"השתתפותו של ח"כ עודה בכנס זה שבו נשמעו אמירות מפורשות התומכות בהפעלת טרור כגד מדינת ישראל כדוגמת 'המאבק שלנו משותף, אין אויב אחר מלבד ישראל' ומשתתפים בו תומכי טרור מהרשות הפלסטינית ומארגון חמאס אינו דבר שכנסת ישראל יכולה לעבור עליו לסדר היום".

ג'יבריל רג'וב וסאלח אל-עארורי (צילום: רויטרס)
בכיר פתח רג'וב ובכיר חמאס אל-עארורי בכנס(צילום: רויטרס)

לפי החוק, כדי להתניע מהלך של הדחה יש צורך בבקשה של 70 חברי כנסת, מהם 10 חברי סיעות האופוזיציה. הבקשה תצטרך לקבל אישור של ועדת הכנסת ברוב של שלושה רבעים מחבריה. לאחר מכן תצטרך ההצעה לעבור במליאה ברוב של 90 חברי כנסת. עד כה חתמו כל חמשת חברי סיעת ימינה על הבקשה, ובנוסף נשלח מייל בנושא לכל חברי הכנסת.

 

מלשכתו של ח"כ עודה נמסר בתגובה: "בישראל גזענים כמוהו שונאים ערבים, בארה"ב ובאירופה הם גם שונאים יהודים ושחורים. פוליטיקאי קטן מלא בשנאה שנואש לעשות כותרת הזויה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
סמוטריץ' ועודה
צילום: אבי מועלם
מומלצים