שר התקשורת, שלמה קרעי (הליכוד), עלה הבוקר (רביעי) למתקפה נגד שר הביטחון, יואב גלנט, והאשים אותו כי הוא פועל מתוך הליכוד כמשתף פעולה של חברי הכנסת בני גנץ וגדי אייזנקוט מהמחנה הממלכתי. "גלנט אמר בצורה מפורשת שהוא לא יפעל נגד גנץ ואייזנקוט בחוק הגיוס", אמר.
שר התקשורת, קרעי, בראיון ל-ynet
(צילום: מיקי שמידט)

2 צפייה בגלריה
טקס פרידה ממפכ"ל המשטרה
טקס פרידה ממפכ"ל המשטרה
"חושב באופן רופס וחלש". גלנט
(צילום: עמית שאבי)
קרעי הוסיף כי "שר הביטחון יכול לחשוב באופן רופס וחלש, אבל כל עוד הוא מתיישר לעמדות רה"מ והקבינט, אפשר להסתדר. אם לא - כנראה שלא. הוא איש צבא הוא צריך לדעת לקבל מרות. תתיישר, זה קיומי לא משחק פוליטי". לדברי שר התקשורת, אלוף (במיל') גלנט, שמכהן כשר הביטחון לא בהכרח מבין בתחום אחריותו: "לא יודע כמה הוא מבין בביטחון אחרי 7 באוקטובר", חרץ. "לבוא ולומר לעם ישראל 'המחבל הנתעב הזה רצח שישה חטופים בואו נכנע' - זו רפיסות בעיניי".
קרעי אמר כי מדינת ישראל עושה הכול כדי להשיב את החטופים ומסיבת העיתונאים שקיימו גנץ ואיזנקוט אמש נגד התנהלות הממשלה בנושא אינה עניינית. "הם פועלים ממניע פוליטי של התנגדות לנתניהו. אין להם משהו אחר", קבע.
עוד אמר: "כולנו ראינו את דף המסרים של סינוואר. כשאתה רואה שהוא מפעיל לחץ כדי שנצא מציר פילדלפי, כי זה צינור החמצן שלו. הציבור מבין את זה, הלוחמים מבינים את זה. מי האדם השפוי שיגיד תנו לו את מה שהוא מבקש?".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ וגדי איזנקוט
בני גנץ וגדי איזנקוט
"פועלים ממניעים פוליטיים". גנץ ואיזנקוט
(צילום: שאול גולן)
באשר לתגובה ישראלית להוצאה להורג של ששת החטופים קרעי טען כי "המתקפה המשמעותית שראש הממשלה דיבר עליה מתוכננת בשעות אלה. לא נדבר לאוזני האויב".
הוא התייחס גם לסוגיית תקציב המדינה, שם קיימות מחלוקות בתוך הממשלה, בעקבות מסיבת העיתונאים שקיים אתמול שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', על תקציב 2025. "הדבר האחרון שצריך לפגוע בו זה קצבאות הילדים", אמר קרעי. "במהות העניין, אנחנו במלחמה, עלויות המלחמה גבוהות וצריך למצוא את הדרך לשמור את כלכלת ישראל יציבה. אלו סוגיות שנידרש אליהן זה לא עניין של הצהרה".
קרעי גיבה באופן מלא את נתניהו, שמסרב להציג תאריך יעד לחזרת תושבי הצפון לבתיהם: "אנחנו מחויבים להחזיר את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם ולא דקה לפני כן. העם הזה מוכיח שיש לו אורך רוח", סיכם.