שתף קטע נבחר

הצעירים שעושים נטוורקינג בהצלחה

הם סיימו ללמוד בבית ספר אבל שומרים על קשר ועוזרים אחד לשני למצוא עבודה, לבחור קורס באוניברסיטה או סתם לבלות. באירוע השנתי של "אסכולה", רשת הבוגרים של מרכז מדעני העתיד, הצעירים מלאי האמביציה סיפרו על היחסים המיוחדים שנרקמו

בשיתוף מרכז מדעני העתיד לקידום תלמידים מחוננים ומצטיינים

 

נראה שמפגשים חברתיים של צעירים מתקיימים בעיקר ברשתות החברתיות, על ידי אימוג'י או משפטים קצרים ותמציתיים, אבל מסתבר שיש גם מפגשים אחרים. השבוע התקיים האירוע השנתי של "אסכולה", רשת הבוגרים של מרכז מדעני העתיד - MEET &MIND.

 

הרשת מונה כ-400 צעירים בני 18-24, מחוננים ומצטיינים בתחומי המדע והטכנולוגיה. חלקם סיימו תארים ראשונים טרם גיוסם לצה"ל וחלקם משלימים תוך כדי שירותם הצבאי את התארים האקדמיים. הם שומרים על קשר הדוק גם אחרי סיום הלימודים, עוזרים אחד לשני למצוא עבודה, מתייעצים על קורסים באוניברסיטה ונפגשים לבלות יחד.

 

"גדלתי בחדרה, עבדתי מגיל צעיר בתחום השיפוצים, ואני מרגיש שהמקום שאני נמצא בו היום הוא בזכות התוכנית ורשת הבוגרים שהראו לי שאפשר אחרת", מספר יוני סביצ'נסקי בן ה-21 שמתעסק בתוכנה ומדעי המחשב. הוא בוגר המחזור השלישי בפיזיקה באוניברסיטת ת"א וכבר יש לו תואר בפיזיקה. "הלימודים הקנו לי נקודות זכות, ולפני שנה סיימתי רשמית את התואר".

 

יוני סביצ'נסקי  (צילום: סיוון צדוק)
יוני סביצ'נסקי (צילום: סיוון צדוק)

סביצ'נסקי הוא חבר ברשת האסכולה והיה חלק מקבוצת הבוגרים שהעבירו הרצאות בכנס. "העברתי הרצאה בשם 'למה מה ששייך לנו לא באמת שלנו?!' הרצאה על טכנולוגיות מפוזרות, הכוח הטכנולוגי שיש לאינבידואל מול החברות הגדולות. זו ההתמחות שלי, אני מומחה בתחום של טכנולוגיות למיפוי ידע בארגונים גדולים, כמו ביטקוין, מטבעות דיגיטליים".

 

מה הייתה המטרה של הכנס?

"באופן רשמי הוא הוגדר כמפגש מקצועי וחברתי של הבוגרים. במפגש נבחרו שבעה בוגרים שהעבירו הרצאות קצרות. עבורי הייתה הזדמנות לדבר מול קהל בנושא שמעניין אותי ואני מתמחה בו. נהנתי מזה מאוד וגם לפגוש בוגרים שאני לא מכיר. המחזור שלי הוא די קטן וסיקרן אותי להכיר אנשים חדשים".

 

סביצ'נסקי משתף כי הוא רואה ברשת הבוגרים פוטנציאל גדול לשיתופי פעולה, הן בפן המקצועי והן בפן החברתי. "יש לי חברים טובים מאוד מהתוכנית ואנחנו נפגשים לעיתים קרובות, אבל אני מאמין שאפשר להרחיב את המעגל, לעשות המון דברים יחד, שיתופי פעולה לרעיונות ומיזמים. אלו חבר'ה מוכשרים מאוד. כל אחד בעיני הוא פוטנציאל להיות שותף או חבר לעבודה. השמים הם הגבול".

 

 

עוזרים אחד לשני

"אסכולת הבוגרים היא למעשה רשת אנושית", משתפת רוני הליצר, שסיימה לפני כשלוש שנים את הלימודים ב מסלול כימיה במסגרת מדעני העתיד.

 

למה הכוונה ברשת בוגרים?

"עברו שלוש שנים מאז שסיימתי. יש חבר'ה לקראת גיוס, אנחנו עוזרים אחד לשני למצוא תפקידים בצבא, לחבר לאנשי מפתח, מתייעצים בנוגע לקורסים באוניברסיטה, עוזרים אחד לשני למצוא עבודה. אם אני יודעת שמישהו מחפש עובדים, אני אקשר בינו לבין אחד החברים שלי. זו רשת חברתית, דואגים לשמור על קשר יחד אחרי שסיימנו בית ספר ואחרי שעברנו שנים מאוד אינטנסיביות".

 

רוני הליצר (צילום: סיוון צדוק)
רוני הליצר(צילום: סיוון צדוק)

הליצר מסיימת לימודי שנה ראשונה באוניברסיטת ת"א, תוכנית לאוטמן, תכנית בין תחומית לתלמידים מצטיינים. זהו מסלול ישיר לתואר שני. "אני מסתובבת הרבה באוניברסיטה עם אנשים שלמדו בתוכנית", היא אומרת. "לפעמים אוכלים יחד או סתם יושבים על הדשא. אנחנו עוזרים אחד לשני בשיעורי בית. אני שולחת שאלה בוואטסאפ של הבוגרים ותוך כמה דקות מתחילים לענות, יש דיון שלם ושיטות איך לפתור את השאלה".

 

איך אתם שומרים על קשר בשגרה?

"יש המון דרכים: יש קבוצה של הודעות, קבוצה של חפירות, קבוצת פייסבוק ומיילים שאסנת שמנהלת את הבוגרים - שולחת. אלו קבוצות של כל הבוגרים של כל המדענים".

 

באירוע השתתפה הליצר כאחת המרצות. נושא ההרצאה שלה היה - "עד מתי רובין הוד 1377". לצידה הרצו עוד שישה בוגרים וגם הרצאה על מדעי המוח שהעביר פרופסור יורם יובל.

 

ממה הכי נהנית?

"מההרצאות שהיו בנושאים שונים ומגוונים, ועברו בצורה טובה ומעניינת. הייתה אווירה טובה, היה לי כיף לפגוש אנשים שיש לי איתם המון שפה משותפת, אוכל, להקת ג'אז, מעין מסיבת קיץ בסיום ההרצאות. האירוע השנתי הראשון, פתיחה רשמית של רשת הבוגרים, כשמטרת העל שלה הוא להפגיש את בוגרי האסכולה.

 

"אנשים מסיימים ללמוד, מתגייסים, עושים תואר והרעיון הוא לקיים כנס רשמי אחת לשנה, כך שמי שלא מצליח להגיע למפגשים שנערכים בין לבין כמו טיולים או מפגשים קטנים, יכול להגיע אחת לשנה לכנס גדול, לשמוע הרצאות מעניינות, לפגוש את כולם, ליצור רשת אנושית מעבר לכותרת"..

 

אסנת ירון, מנהלת רשת אסכולה: "במהלך השנים הבוגרים חוקרים, לומדים ומעמיקים בתחומי המדעים והטכנולוגיה. אבל הבמה הזו היא אחרת. היא מאפשרת להם להביא את עצמם לידי ביטוי בפרספקטיבה רחבה ומקורית. הם בעלי תשוקה לדעת מכל סוג ולכן אפשר להפליג אתם למחוזות רחוקים ובעיקר יצירתיים ושונים. הם אנשים מיוחדים במינם ובזה קיסמם!"

בשיתוף מרכז מדעני העתיד לקידום תלמידים מחוננים ומצטיינים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבום פרטי
עוזרים אחד לשני במה שצריך
צילום: אלבום פרטי
מומלצים