שתף קטע נבחר

ההורים זועמים: "הגנים לא יחויבו להציב מצלמות"

בעקבות ריבוי מקרי האלימות, אישרו השרים את הצעת החוק בנוגע להצבת מצלמות בפעוטונים, אבל לא תהיה חובה לעשות זאת. נציגי ההורים: "התחום נשאר פרוץ. החוק לא נותן לנו ביטחון לשים את הילדים בגן ולדעת שהם מוגנים"

 

 

אחרי אינספור דחיות אישרו השרים את הצעת החוק של ח"כ יפעת שאשא-ביטון בנוגע להצבת מצלמות בפעוטונים בעקבות ריבוי מקרי האלימות. אלא שלאחר ההצבעה בקריאה טרומית ישונה החוק כך שלא תהיה חובה לעשות זאת ובתמורה לתמריץ.

 

"החוק שעבר לא מחייב את מעונות היום בהצבת מצלמות, אלא משהו שהממשלה תתמרץ אם מנהלת גן תחליט להציב מצלמות", אומרת דנית ברביבאי, חברת הנהלה בפורום ועדי ההורים הישוביים, באולפן ynet. "בעצם התחום נשאר פרוץ כי לא מחייבים אף בעלת גן להציב מצלמות.

 

"ח"כ יפעת שאשא-ביטון דחפה כדי לקדם את החוק במטרה שכל הפעוטונים וכל מעונות היום יחוייבו להציב מצלמות, ומה שעבר בוועדת השרים זה בעצם משהו חלקי".

 

קראו עוד:

מצלמות בגני ילדים - העיר הראשונה

האם מותר לשים מצלמה נסתרת על הילד?

"התקנת מצלמות חשובה יותר מאירוויזיון"

 

לדברי ברביבאי, "החוק לא נותן להורים ביטחון לשים את הילדים בגן, ללכת לעבודה ולדעת שהם מוגנים. אם ניקח לדוגמה את המקרה של הפעוטה יסמין וינטה, אם לא הייתה מצלמה במעון, לא היינו יודעים מה קרה שם והיינו חושבים שמדובר בעוד מקרה של מוות בעריסה".

 

יש גורמי מקצוע שטוענים שמצלמות זה לא דבר כל כך חיובי.

"אני מניחה שהטיעונים נובעים ממקום של שמירת הפרטיות ושאף אחת לא תרצה לעבוד תחת מצלמות, אבל אם כבר מדברים על מאזניים, לשים דברים אחד מול השני, אז ערך חיי הילדים אל מול פרטיות של מטפלות, אני חושבת שערך חיי ילדים הרבה יותר חשוב".

 

מה אתם מצפים שיקרה?

"אנחנו פורום ועדי ההורים הישוביים, הגוף הגדול בישראל שדואג לכל ילדי ישראל, שם לעצמו מטרה. אנחנו מקדמים הקיץ הזה שלושה נושאים חשובים שאחד מהם הוא חוק הפיקוח על מעונות היום, יחד עם עוד נושאים שאנחנו מקדמים שזה הרפורמות בחינוך המיוחד".

 

גם שלחת מכתב לשרה נתניהו בנושא הזה?

"נכון, בהמלצתה של ח"כ קרין אלהרר. העוזרת שלה ענתה לי, היא אמרה שהיא תעביר את זה לעיונה. טרם חזרו אלי, זה נשלח לפני כשבועיים".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"ערך חיי הילדים חשוב יותר מכל דבר אחר"
מומלצים