שתף קטע נבחר

"כשעשו עליי חרם הרגשתי שהאדמה נפערת"

מירב גלאם עברה לפני 25 שנה חרם ועדיין זוכרת את התחושות הקשות שהיא חוותה במהלך התקופה ושנים אחרי. באולפן ynet היא מספרת: "עשיתי המון טיפולים והבנתי שהדבר הזה בעצם מנהל אותי בכל מיני סיטואציות ביום-יום"

 

 

"אני לא יכולה לשכוח את הרגע הזה שהם אמרו - 'מעכשיו לא מדברים עם מירב'. כך הם קבעו באופן מוחלט וכואב ברגע אחד. זה קרה אי שם בכיתה ה', לפני 25 שנה. כל הכיתה עשתה עליי חרם. כל הכיתה, ללא יוצא מן הכלל", כך כתבה מירב גלאם בפוסט שעלתה לפייסבוק.

 

עוד היא כתבה: "הדימוי העצמי שלי התרסק. שנאתי את עצמי, הרגשתי אשמה ובעיקר הרגשתי לא שווה. אחד הרגעים הכי קשים להתמודדות היה כשהייתי מוכרחה לספר את זה להורים שלי. לא רציתי לשבור להם את הלב ומצד שני כבר לא יכולתי לשאת את הסוד הזה לבד. כל כך התביישתי".

 

קראו עוד:

כך תדעו אם הילד שלכם עובר חרם ותעזרו לו

המשפחה שעברה דירה בגלל חרם על הילדה

"עברתי חרם בגיל 12 ורציתי להיעלם מהעולם"

 

"בעקבות הסיפור של הילדה אופק שהעלתה את הסיפור על החרם האישי שלה וזה נגע לי ללב והזכיר לי זכרונות מאד לא פשוטים על החוויה הכואבת שאני עברתי בכיתה ה', כשהחרימו אותי, היה לי חשוב לכתוב את הפוסט ולהביא מודעות של אנשים ולספר על התחושות שאני עברתי", מספרת גלאם באולפן ynet.

 

"הרגע שעושים עליך חרם זו רגע שהאדמה נפערת ויש תחושה של חוסר שליטה והמון כאב", היא אומרת. "עשיתי המון טיפולים של התפתחות אישית והבנתי שהדבר הזה בעצם מנהל אותי בכלל מיני סיטואציות שאני חווה ביום-יום".

 

מירב גלאם ( )
"לא רוצה שילדים אחרים יחוו את מה שעבר עליי"

לא מתגברים על זה?

"בסוף מתגברים ואני יכולה לומר שניצחתי כי אחרי שטיפלתי בזה הפכתי להיות סוג של הילדה המקובלת בשכונה בגיל מבוגר. סחבתי את המטען הזה הרבה מאד שנים עד שהחלטתי לטפל בזה".

 

איך החרם השפיע על חייך?

"הרגשתי לא שווה והלכתי עם תחושת דחייה וביטחון עצמי נמוך וזה השתקף בהמשך בכל תחום בחיים - בצבא, בחיפוש עבודה ואחר כך בזוגיות ואפילו בהורות. זה משהו שמלווה אותך עד שאתה מחליט לטפל בזה".   

 

גלאם מדגישה, כי "להורים ולמורים יש אמירה והשפעה מאד גדולה על הילדים. אני הרגשתי צורך לדבר עם הילדים שלי אתמול אחרי שהעלתי את הפוסט.

 

"סיפרתי להם את הסיפור האישי שלי וביקשתי מהם לא לעשות חרם על ילדים אחרים כדי לא לגרום להם להרגיש מה שאני הרגשתי".   

 

הפוסט המלא:

 ( )

 ( )

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים