שתף קטע נבחר

יש דבר כזה ילדים שמסדרים את הבית

מרגישים שאתם עושים הכל בבית והילדים ללא עוזרים? אפשר בכל גיל להתחיל לרתום אותם לשמירה על סדר וניקיון. לקראת פסח - קיבצנו 7 פעולות שיעזרו לכם לצאת לחירות

לנקות את הבית כשיש ילדים קטנים סביבנו זה קצת כמו לשטוף את האוטו לפני סופת חול. כל מה שאנחנו מרימים נזרק בחזרה על הרצפה תוך דקות. חוץ מזה, איך אפשר לנקות ולסדר כשיד אחת תמיד מחזיקה, מנגבת, מאכילה, מרדימה, מקלחת או מבדרת את אחד הילדים?

 

למרות שלשמור על הבית נקי, מאורגן ומסודר יכול להיות מאתגר כשיש ילדים צעירים, זה לא בלתי אפשרי. למעשה, הסוד הוא להפוך את הילדים לחלק מהפתרון, ולא הבעיה.

 

הפכו את המשימה למהנה, גם אם אתם לא חושבים ככה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הפכו את המשימה למהנה, גם אם אתם לא חושבים ככה(צילום: shutterstock)

 

רגע לפני שאתם מצקצקים: נכון שעזרת הילדים במטלות הבית יכולה בקלות לשלש את הזמן הדרוש כדי לעשות את העבודה בעצמנו, אבל אז לא היינו מלמדים אותם מיומנויות חיים חשובות כמו עצמאות, ארגון, ואיך לגרום להם לעצור רגע את הפורטנייט ולהציע את עצמם כשאמא או אבא צריכים עזרה.

 

בדיוק בזמן לניקיונות פסח, הנה כמה עצות:

 

1. תתחילו כשהם עוד לא מבינים שזאת מטלה

פעוטות מאוד אוהבים לעזור ומרגישים גאווה גדולה כשהם עומדים ביעדים. כאשר ניקיון וארגון הם חלק מהציפיות שלנו מבני המשפחה, הילדים תופסים את זה במהירות ומקבלים את העובדה שהם חלק חשוב מתפקוד הבית.

 

רק חשוב לזכור למצוא להם משימות מציאותיות שהם יכולים לעמוד בהם. מילדים בני שנתיים ושלוש לדוגמה אפשר לבקש לסדר את הצעצועים במקום או לאסוף את המפיות והמפה בסוף הארוחה.

 

לכתבות נוספות - היכנסו לפייסבוק הורים של ynet

 

2. תהיו ספציפיים

נסו לתת הוראה אחת פשוטה בכל פעם. עבור ילדים צעירים "לסדר את החדר" היא משימה בלתי אפשרית, אבל לשים את כל הלגו בקופסה, לגמרי אפשרי.

 

מוזיקה יכולה לעזור למוטיבציה של כולם לנקות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מוזיקה יכולה לעזור למוטיבציה של כולם לנקות(צילום: shutterstock)

3. הימנעו מעומס יתר

ניקוי וארגון הרבה יותר מהיר וקל כאשר אין עומס מלכתחילה. שמרו על שליטה בכמות הצעצועים על ידי אחסון בקופסות עם מכסה; ברגע שלא ניתן לסגור יותר את הקופסה, זה הזמן להיפטר מכמה צעצועים.

 

תפנו זמן יחד עם הילדים בשביל למיין בין הצעצועים שנשמור לבין אלה שנתרום. ככה הילדים ילמדו מיומנויות ארגון ועל נתינה בעת ובעונה אחת. בנוסף, תנו לכל חפץ בית. כשלכל דבר יש מקום והילדים יודעים לאן הדברים שייכים, זה הופך את הניקוי והסדר למהיר וקל.

 

 

4. בקרו בעולם הפנטזיה של הילדים

ילדים אוהבים משחקי תפקידים, אז נסו לעודד אותם להקים את "חברת הניקיון של אור" או "רותם אחזקות בע"מ". אל תשכחו להלביש אותם לתפקיד עם כובע, סינר וכפפות גומי.

 

5. רוקדים כל הדרך לבית נקי

רובנו לא חושבים שלסדר ולנקות היא משימה מהנה וכנראה גם הילדים שלנו חושבים כמונו. אז הפכו את המשימות למהנות על ידי שילוב משחקים לתוך המטלות. לדוגמה: לבחור כל פעם צבע אחר ולשים במקום את כל החפצים מאותו הצבע או לצלצל בפעמון כל פעם שאנחנו מסיימים משימה.

 

קראו עוד:

כך תצליחו ליהנות מההורות שלכם

לילד אין חברים? 7 פתרונות

כוכב במטבח: הילד שמבשל מגיל שלוש

 

6. רוטינה, רוטינה, רוטינה

כל ערב לפני השינה, אספו את כל המשפחה במטבח והפעילו את הטיימר לחמש דקות או הפעילו פלייליסט. אתגרו את עצמכם להספיק לסדר את המטבח לפני שהטיימר מצפצף או שהשיר נגמר ואז עברו לחדר הבא. התחושה של ללכת לישון כשהבית נקי ומסודר נעימה לכולם והרבה יותר קל לשמור עליו כזה כשכולם עוזרים.

 

7. לנשוך שפתיים

במקום לחזור עם מגבון על האזורים שהילדים כבר ניקו, היו גאים במאמצים של הילדים ואל תצפו לשלמות. בשביל למנוע מצבים לא נעימים, הימנעו מראש מלתת לילדים משימות שלא יוכלו לעמוד בהם, לפחות לא בסטנדרטים שלכם.

 

 

אם חשוב לכם חלון מבריק ללא סימנים, קחו את המשימה על עצמכם ותנו לילדים משימה שתרגישו בנוח אם היא לא תבוצע באופן מושלם.

 

חג שמח ונקי לכולנו.

 

הכותבת היא בעלת MA בייעוץ חינוכי ו-MA בהתפתחות הילד. מנחה פדגוגית של תכניות הגיל הרך למשפחה ולילד בחברה למתנ"סים הארצית

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אל תצפו לשלמות
צילום: shutterstock
מומלצים