שתף קטע נבחר

"מתנתק מהטלפון כשאני נכנס הביתה"

רק עוד שיחה אחת, מייל דחוף והודעה קצרה. מוכר לכם? סטודנטים בקורס לפרסום מנסים להעלות את המודעות להתנתקות מניידים בבית. "כולם שואלים איך אני חי עם ההחלטה שקיבלתי להתנתק מהנייד בערב, אבל זה הזמן שלי עם הילדים וחשוב לי להיות מעורב", אומר אב לארבעה

"אני מעורב מאוד בגידול הילדים ועובד קשה. רוכב איתם על אופניים, מכין ארוחת ערב, מקלחות וקוראים סיפור לפני השינה", אומר נפתלי ליבמן מירושלים, אב לארבעה ילדים שהגדול מביניהם בן שש.

 

ליבמן חוזר הביתה כל יום לקראת שש בערב, ולדבריו המנהל והקולגות שלו יודעים שהוא לא מחובר לנייד בבית. "הוואטסאפ שלי לא פעיל משש בערב ועד תשע בבוקר למחרת. אם צריך משהו דחוף, מתקשרים. כולם שואלים איך אני חי עם ההחלטה שקיבלתי, אבל זה הזמן שלי עם הילדים".

 

"זה הזמן שלי עם הילדים". עיצוב: נפתלי ליבמן ( )
"זה הזמן שלי עם הילדים". עיצוב: נפתלי ליבמן

ליבמן הוא חלק מפרוייקט גמר בקורס פרסום במכללת פרוג. הקופירייטרים הצעירים החליטו להעלות את המודעות סביב נושא הטלפונים הניידים, והגישו עבודות שקוראות להורים לעזוב את הטלפונים כשהם עם המשפחה. 
 

"מעבר לפרנסה ולדאוג לילדים לאוכל, המטרה שלי היא גידול הילדים שלי", אומר ליבמן שעוסק בשילוב חרדים בשוק העבודה. "אני אבא, לא מנהל מוסד. חשוב לי שהם יכירו אותי, שידעו מי אני, חשוב לי להיות מעורב".

 

יש לך טיפ לאבות על שילוב בין קריירה ומשפחה?

"הדבר העיקר הוא שאם סיימת עבודה, תתנתק, תעשה את ההפרדה בין העבודה לבית".

 

מתנתקים מהניידים ( )
עיצוב: רחל הורונציק

 

עיצוב: גלית מושיאשווילי ( )
עיצוב: גלית מושיאשווילי

"רואה את הילדים שלי גדלים"

"אם יש משהו שלמדתי בזכות הפרוייקט הוא לנצל את הזמן, את הבלעדיות שיש לי עם הילדים", אומר עוזי שלום מביתר עלית, אב לשלושה ילדים.

 

"השילוב בין עבודה לאבהות לא קל", הוא משתף. "אני כותב תוכן ואם אני יודע שלא סיימתי בריף, זה מטריד אותי גם כשאני בבית עם הילדים, אבל הרבה פעמים אני נעזר בהם שלי להשראה על חומרים, אפילו מתייעץ איתם".

 

"אני רואה הילדים גדלים, לא דרך הסיפורים של אשתי. יעלי הקטנה לומדת להגיד משפטים, מיכלי כותבת את השם שלה. אני לא רוצה להיות אבא רק בשבתות אלא להיות נוכח כל הזמן, שהילדים שלי ידעו שאנחנו איתם, שגם אבא במשוואה".

 

עיצוב: עוזי שלום ( )
עיצוב: עוזי שלום

שלום מספר כי המסר הוא להשקיע בילדים ולעזוב את הניידים. "היום אני מטעין את הנייד כשאני מגיע הביתה, מרחיק אותו ממני כדי להיות כל כולי איתם, כל חווית ההורות שלי השתנתה. אם פעם הייתי מזרז את המקלחות כי היו לי משימות חשובות או כי מיהרתי לענות להודעה, היום יש זמן אמבטיה והכל רגוע יותר, מדברים יותר".

 

קראו עוד:

17 דברים שלמדתי כמורה

החרם הזה הוא עליי

"גיל ההתבגרות מעצבן מאוד"

 

עיצוב: חני פרידמן ( )
עיצוב: חני פרידמן

משימה חשובה

"אני חושב שזו משימה עם ערך ברמה עולמית", אומר מנדי פרומר, מנהל המגמת פרסום ותקשורת במכללת פרוג. "גם אני אב לילדים וזו תופעה חוצה מגזרים ותרבויות. ביקשנו מהסטודנטים שיהיו ברורים, שיהיה מסר שאבא ממאה שערים או הורה מחיפה ושפרעם יתחברו גם".

 

כתבות נוספות - בפייסבוק הורים של ynet

 

עיצוב: מנדי פרומר  ( )
עיצוב: מנדי פרומר

עיצוב: נתי קוגלר  ( )
עיצוב: נתי קוגלר

עיצוב: מיכל מישעלי  ( )
עיצוב: מיכל מישעלי

עיצוב: בתיה אלישיוב  ( )
עיצוב: בתיה אלישיוב

עיצוב: אילה שטרית  ( )
עיצוב: אילה שטרית



 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המטרה - להיות יותר עם הילדים
מומלצים