שתף קטע נבחר

הורים גרושים: כך תתכוננו לקראת שנת הלימודים של ילדכם

הורים גרושים מתקשים לעיתים לנהל אפילו שיח מנומס אחד עם השני, לא כל שכן כשזה קשור בילדים. איך בכל זאת, אפשר לעשות זאת כדי שהילדים יתחילו את שנת הלימודים ברגל ימין

החופש הגדול שהתחיל בקול תרועה - יסתיים מהר מאוד, וההכנות לקראת שנת הלימודים הבאה כבר בעיצומן. כשמדובר בילדים להורים גרושים, ההכנות הן מורכבות, זאת למרות שכולנו מסכימים שאת המאבקים אין לנהל מעל ראשיהם של הילדים, אשר במרבית המקרים הם קטינים וחסרי ישע.

 

יחד עם זאת, רבים מאיתנו ברגעי האמת מתנהגים באופן אימפולסיבי, מתגונן ואשר עשוי לייצר נזק עבור ילדינו. אז איך כדאי שניערך כראוי לקראת שנת הלימודים הקרובה?  

 

קיראו עוד:

 גירושים: כך הם משפיעים על הילדים שלכם

היתרון הכי גדול של סבתא וסבא

זו הסיבה שהילד שלכם צמוד למסכים

 

 

גירושים  (צילום: shutterstock)
ויכוחים בין ההורים. נזק לילדים (צילום: shutterstock)

 

כך תתנהלו נכון

1. קיימו דיאלוג בריא: מומלץ כי ההורים יקיימו ביניהם דיאלוג בריא ובונה, ואשר לוקח בחשבון את הילד בכל אספקט שהוא, הלימודי, החברתי והרגשי. ככל שההורים אינם מיטיבים לנהל תקשורת ביניהם, רצוי למנות איש מקצוע מותאם כמו מתאם הורי או כזה שייתן להורים הדרכה.

 

2. העבירו מסר אחיד: חשוב להעביר לילד מסרים אחידים מצד האם והאב, מסרים סותרים יגרמו לילד חוסר ביטחון בגלל הרצון לרצות את שני ההורים.

 

3. קיימו פגישה עם מחנכים: חשוב שתוך תקופה קצרה לאחר פתיחת שנת הלימודים, ייפגשו ההורים עם המחנכת במטרה לבקש ממנה להקדיש יותר תשומת לב לילד.

 

4. עדכנו את הצוות הפדגוגי: מומלץ לעדכן את הצוות הפדגוגי בכך שהילד חשוף או היה חשוף לפרידה בין הוריו. 

 

5. שתפו פעולה: פעמים רבות אנו נתקלים במי מההורים אשר מקבל לידיו את רשימת הקשר הכיתתית שעה שזו מתהווה ומתבקש למסור פרטי התקשרות.

 

זה עצוב לראות כיצד חלק מההורים הנמצאים בהליכי גירושין או אחריהם מציינים רק את שמם ורק את פרטיהם, משל היו הורה יחידני. מיותר לציין שהדבר פוגע ישירות בילדים בעיקר מהצד החברתי, שלא לדבר על מקרי חירום שאותו הורה חושף את הילד לכך שאם לא ישיגו אותו, לא ניתן יהיה לפנות לאף אחד אחר. התנהגות שכזו היא התנהגות שיש בה ניכור מהווה פגיעה ישירה בילדים הצעירים שלכם.

 

לכן, באופן חד משמעי חשוב למסור גם את הפרטים של ההורה הנוסף, ואם חלק מהפרטים אינם ידועים לכם, יש להסב את תשומת ליבו של ההורה הנוסף כי עליו לדאוג להשלים את הפרטים הללו.

 

כך גם ביחס לוואטסאפ הכיתתי, חשוב למסור גם את מספר הטלפון של ההורה השני, כדי שגם הוא יהיה מעודכן, פעיל ויוכל להתפנות לצרכי הילד.

 

6. קיימו שיחות בנפרד: חשוב לקיים שיחות עם הילד, אם אפשרי ביחד ואם לא, חשוב שכל הורה בנפרד יקיים שיחה חיובית עם הילד, כזו שתתן לילד חוסן נפשי ומודעות ששני הוריו עומדים מאחוריו, והוא עצמו מטרה נעלה מבחינתם.

 

7. עדכנו אחד את השנייה: לעניין אסיפת הורים, ככל שהדבר ניתן רצוי להגיע ביחד. אם לא מתאפשר, מצופה שההורה שנכח יעדכן את ההורה השני. ברור שאם מצבו של הילד בלימודים טוב, ודאי יהיה נכון להתייחס לכך, ואם מצבו טעון שיפור גם לכך יש להתייחס. אג'נדה סדורה של שני ההורים תהיה הדבר הנכון . אם אין כזו, טוב יעשו ההורים אם יבקשו הדרכה משותפת כיצד להתנהל.

 

הכותבת היא עורכת דין ובעלת משרד בדיני משפחה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
גירושים. אתגר לכם ולילדים
צילום: shutterstock
מומלצים