שתף קטע נבחר

מאיה לא תוכל להיות בגן בגלל אלרגיה למזון

עדי בלכמן רשמה את בתה לגן חובה, ילדה עם אלרגיה מסכנת חיים לביצים ובוטנים. ימים ספורים לפני תחילת השנה היא קיבלה טלפון מהגננת שהודיעה שאי אפשר להימנע מביצים במטבח, ובלית ברירה העבירה אותה לגן אחר. עיריית יהוד מונוסון: "רואים בחומרה את התנהלותה של הגננת"

 

 

עדי בלכמן התרגשה מאוד לקראת המעבר של בתה מאיה לגן חובה, אך בעקבות שיחת טלפון מהגננת, ההתרגשות הפכה מהר מאוד ללחץ וחוסר אונים. הגננת התקשרה לשיחת היכרות, ובלכמן סיפרה שלבתה יש אלרגיות מסכנות חיים לביצים ובוטנים. היא חשבה שזו תהיה שיחה אינפורמטיבית, אך הופתעה לשמוע שלא כך הדבר. 

 

"הגננת אמרה לי שבגן יש מטבח משותף עם גן נוסף ואי אפשר להוציא את האלרגן מהגן. כלומר יש עוד גן, ובגן השני לא יכולים להוציא את הביצים", מספרת בלכמן בראיון באולפן ynet.

 

קראו עוד:

6 דרכים לעזור לילדים להתחיל לחזור לשגרה 

"עשינו רילוקיישן וחזרנו עם ילדים אמריקאיים"

גן ישראלי ראשון: חיטוי ידי הילדים בכל בוקר

 

לדברי האם, אסור לגננת לסרב לקבל את בתה: "יש חוזר מנכ"ל ברור שהוא כמו כל חוק במדינת ישראל, שמחייב כל גננת או מורה באשר היא, לקבל ילד אלרגי", היא אומרת. "היא בחרה שלא לעשות את זה, מהסיבות שלה, למרות שמאיה הייתה כבר רשומה לגן".

 

הסבר למאיה מה קורה?

"לא. היא לא צריכה להיות חשופה לדברים כאלה. אני מקווה שמאיה תהיה הילדה האחרונה שזה קורה לה. כבר היום היא מבינה מה זה בעצם אלרגיה, היא מבינה את המוגבלות שיש לה. זו מוגבלות כמו של כל ילד אחר שמוגבל במשהו מסויים".

 

מאיה בלכמן (צילום: אלבום פרטי)
"תחושה של חוסר אונים ועלבון"(צילום: אלבום פרטי)

מה הגננת עושה? מציבה לך שתי ברירות - או שתלכו מהגן או שתהיו בגן בתנאים שלה?

"לא. היא מציבה לי אופציה אחת - שמאיה לא תהיה בגן הזה".

 

איך את מגיבה?

"אני נכנסת להיסטריה ולא מבינה מה קורה. אני הולכת לעירייה, יוצאת מהעבודה עוזבת הכול וזועקת שיעזרו לי, שיתנו לי אופציה מה לעשות. תחושה של חוסר אונים, השפלה, עלבון ופגיעה".

 

מצאת למאיה גן חלופי?

"כן. ושם קיבלו הכול. גננת מדהימה ומכילה".

 

הגננת נמצאת תחת משרד החינוך, תחת פיקוח. זה לא מעון פרטי שהיא יכולה להחליט מה שהיא רוצה.

"נכון. בעירייה מאוד עטפו וחיבקו. הם לא נשארו אדישים".

 

את חושבת שהגננת למעשה סילקה את מאיה מהגן כי היו תגובות מהורים אחרים שהתעקשו?

"חד משמעית. אני צורפתי לקבוצת ווטסאפ אחרי שהתפרסם המקרה. קבוצת שמונה 30 הורים, ואני צורפתי אליה רק ביום חמישי. בנוסף, פרסמתי פוסט על במקרה והורים שלחו לי הודעות שאם אני לא מסירה את הפוסט באופן מידי ילכו להגיש תלונות במשטרה, קראו לי שקרנית".

 

תגובת עיריית יהוד מונוסון: "העירייה רואה בחומרה את התנהלותה של הגננת כלפי האם ובתה. הגננת מועסקת על ידי משרד החינוך וכפופה אליו. מיד עם היוודע המקרה, פנתה מנהלת מחלקת גני ילדים של העירייה למפקחת משרד החינוך לבדוק את אופן הטיפול במקרה. כמו כן, העירייה נענתה לבקשת האם ושיבצה את הילדה בגן אחר לשביעות רצונה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבום פרטי
מאיה עם אלרגיה מסכנת חיים
צילום: אלבום פרטי
מומלצים