שתף קטע נבחר

"המתנדבות לא יכולות לחבק תינוקות"

בעקבות מגפת הקורונה, 85% ממתנדבות עמותת "חיבוק ראשון" לא יכולות להגיע לבתי חולים ולחבק תינוקות, עקב גילן או מחלות רקע. "קיבלנו כבר פניות לגבי תינוקות שנמצאים בבתי החולים כי ההורים שלהם נמצאים בבידוד ולא יכולים להגיע ולהיות איתם", מסבירה נציגת העמותה

 

 

בימים כתיקונם, עמותת "חיבוק ראשון" דואגת לתינוקות שנמצאים לבד בבתי חולים או כאלו שננטשו על ידי הוריהם, אולם משבר הקורונה פגע גם ביכולת של העמותה להמשיך בפעילותה. "הפעילות שלנו היא להפנות מתנדבות שמשמשות כמטפלות עיקריות ומעניקות טיפול חם ואוהב לתינוקות", מסבירה סיוון אלמוז, מנהלת פיתוח המשאבים בעמותה, בראיון לאולפן ynet.

 

קראו עוד:

איך הבידוד משפיע על אוצר המילים של הפעוטות?

"שיעמום זה לא דבר רע. ילדים צריכים לחוות אותו"

מה עובר על אישה אחרי לידה בימים אלו?

 

מעבר לעובדה הברורה שאסור עכשיו לחבר תינוקות בגלל הקורונה יש עוד בעיות נכון?

"בדרך כלל אנחנו מטפלים בכ-30 תינוקות מדי חודש, שזה המון. המשמעות היא שכל תינוק מקבל קבוצה מצומצמת של מתנדבות, זה יכול להיות חמש עד תשע מתנדבות. בעקבות נגיף הקורונה בעצם התברר לנו שרוב המתנדבות שלנו בנות 65 ומעלה, חלק מהן עם מחלות רקע, לכן הן לא מורשות להיכנס לבית החולים ולחבק את התינוקות. הן מהוות 85 אחוז מסך המתנדבות שלנו".

 

תינוק (צילום: shutterstock)
להיות עבור התינוקות שנמצאים לבד(צילום: shutterstock)

כתוצאה מהמצב שנוצר, אלמוז מסבירה כי העמותה צריכה לגייס ולהכשיר כמה שיותר מהר מתנדבים צעירים בגילאי 27 עד 50 שיוכלו לתת מענה לתינוקות. "רק לא מזמן קיבלנו פניות לגבי תינוקות שנמצאים בבתי החולים כי ההורים שלהם נמצאים בבידוד ולא יכולים להגיע ולהיות איתם", היא אומרת.

 

כמה תינוקות כאלה יש?

"יש עשרות תינוקות כאלה שממתינים לחיבוק והם לא יכולים לקבל אותו. אנחנו צריכים לגייס 150 מתנדבים. המשמעות היא כספית כמובן כי צריך להכשיר ולהדריך אותם ולעזור בקליטה בבתי החולים. זו הדרכה שיותר מכוונת קורונה, וכל זה כרוך בעלויות, לכן אנחנו יוצאים עכשיו בגיוס כספים. בעקבות הקורונה הרבה תרומות שהובטחו לנו נלקחו בחזרה או שלא הועברו ואנחנו מתחילים את הרבעון השני של השנה בצורה מאוד עגומה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבום פרטי
מתנדבת של העמותה
צילום: אלבום פרטי
מומלצים