שתף קטע נבחר

 

אתלטיקה: סווטלנה גנזדילוב תועמד לדין משמעתי

לאחר שלא הצליחה להוכיח כי אכן קבעה שיא חדש בקפיצה לרוחק, החליט איגוד האתלטיקה להעמיד את האתלטית הישראלית לדין, בחשד לזיוף תוצאות

איגוד האתלטיקה הישראלי החליט להעמיד לדין משמעתי את הקופצת לרוחק, סווטלנה גנזדילוב, לאחר שלא הצליחה לספק הוכחות מוצקות שיתמכו בטענותיה כי קבעה שיא ישראלי בקפיצה לרוחק - 6.62 מ' - בתחרות שהתקיימה באוקראינה בספטמבר.

 

בשלב זה מושעית האתלטית עד לקיום הדיון המשמעתי בעניינה. גנזדילוב, שנמצאת באוקראינה, ושם גם קיבלה את ההודעה על השעייתה, ממשיכה לטעון שהשיא אכן אמיתי וכי התחרות התקיימה.

 

ההחלטה על קיום הדיון המשמעתי, התקבלה לאחר שההתאחדות האוקראינית סיפקה לאיגוד הישראלי מידע בנושא. שיאה של גנזדילוב לא אושר, והשיא הישראלי נותר 6.46 מ', תוצאה שנקבעה על ידי סיגל גונן וגנזדילוב במשותף.

 

יו"ר איגוד האתלטיקה, שלמה בן גל: "עד עתה סווטלנה תמיד היתה אמינה, וגם היכולות שלה בארץ ובאירופה היו ברמה גבוהה. מדובר במקרה חד פעמי שאינו מעיד על האתלטים האחרים".

 

שמועות אחרות שהועלו באחרונה, כאילו שיא נוסף שנקבע באוקראינה - שיאה של אירנה לנסקי בריצת 400 מ' משוכות, 56.09 שניות - אינו 'כשר' התגלו כלא נכונות. התאחדות האתלטיקה האוקראינית וההתאחדות הבינלאומית (IAAF) אישרו את השיא, ואת פרוטוקול התחרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דודו פריד
היה או לא היה? גנזדילוב
דודו פריד
מומלצים