שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הכדורגל שלנו לא יהיה אותו דבר בלי הפועל

הפועל ת"א הוא לא מועדון עם היסטוריית אליפויות משנות ה-60,ה-70 וה-80. הפועל ת"א הוא מועדון שהיה כמעט תמיד חלק בלתי נפרד מצמרת הכדורגל הישראלי

מי היה מאמין באותו ערב, ה-15 במאי 2010, אחרי אותו שער אליפות דרמטי של ערן זהבי (שעוד היה סמל אדום באותם הימים), שתוך שש שנים ושבעה חודשים הפועל ת"א תעמוד בפני שפל המדרגה, הסיוט של כל אוהד ושל כל מועדון כדורגל, פירוק.

 

הפירוק המסתמן של מועדון בסדר גודל של הפועל ת"א גרם לכך שנפל דבר בכדורגל הישראלי. יסלחו לי אוהדי מכבי ת"א הצוהלים לאיד ושוכחים בכך שעם פירוק קרוב הדרבי לא יתקיים בשנים הקרובות. יסלחו לי האוהדים הנפלאים של הפועל פ"ת ומכבי נתניה, כי עם כל הכבוד (ויש הרבה כבוד) להליכים הדומים שעברו שתי הקבוצות, כאן המקרה שונה לחלוטין. הפועל ת"א הוא לא מועדון עם היסטוריית אליפויות משנות ה-60,ה-70 וה-80. הפועל ת"א הוא מועדון שהיה כמעט תמיד חלק בלתי נפרד מצמרת הכדורגל הישראלי.

 

 (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
(צילום: עוז מועלם)

 

השקיעה המסחררת של אימפריות, שבראשן ניצבת כעת הפועל ת"א, צריכה להדליק מיליוני נורות אדומות אצל כל אחד שאחראי על איך שהליגה שלנו נראית, וגם מכבד את עצמו ואת המקצוע. גורמים בבקרה התקציבית, בהתאחדות ובמינהלת הליגה חייבים לעשות בדק בית פנימי, להוציא את כל הכביסה המלוכלכת החוצה ולהסביר כיצד קורה מצב שבו שנה אחר שנה אנו עדים להלנות שכר, לאי יכולת לעמוד בערבויות ולעוד שלל עניינים כספיים מבישים שאפילו בחנות מכולת בשכונה לא קורים.

 

כיום, כמעט כל מועדון כדורגל בארץ נשען על אדם אחד שעליו הקבוצה תקום ותיפול. בין אם זה סתיו שחם בכפ"ס, אשר אלון ברעננה, אלונה ברקת בב"ש, יענקל'ה שחר בחיפה או מיץ' גולדהאר במכבי. המשותף לכל אלה הוא שאם בוקר בהיר אחד הם יקומו ויחליטו שלא מתאים להם יותר העסק הזה, הקבוצות שלהם יתמוטטו אחת אחרי השנייה.

 

אז כפי שאמרתי, בדק הבית צריך להיות פולשני, להגיע לכל מקום ולו הקטן ביותר בכל הגורמים הקשורים בכדורגל הישראלי, ולהבין מה השינוי שצריך לקרות ואיך הוא צריך להתרחש. הכדורגל הישראלי לא יכול להרשות לעצמו עוד הפועל ת"א שנופלת. גם אם הפועל ת"א תינצל מפירוק בסופו של דבר, אין זה אומר שצריכות להיות פשרות בנושא הבדיקה.

 

בתור אוהד גאה של הפועל, אני יכול להעיד שאלה הם ימים לא קלים בכלל כצפוי. מאז הדאבל היה נראה כל פעם שהגרוע מכל מאחורינו, אם זה הליך הבמבי בין טביב למוני הראל, העזיבה של אלי טביב, מכירת גילי ורמוט למכבי ת"א והשארת החובות של חיים רמון (שבדיעבד הם אלה שהחלו את כדור השלג שהוביל לפירוק), המצב הרע של הקבוצה תחת כבירי ועד עכשיו, הרגע הגרוע מכל. לא מגיע לקהל כמו של הפועל הליך מבזה וכואב כזה, לא מגיע לקהל כזה התבזות מול היריבות בליגה עם שחקני נוער, לא מגיע לקהל כזה לנדוד לכל מיני חורים בליגה ג'.

 

אוהדי שאר הקבוצות והליגה צריכים להבין שהרבה מעבר למה שהפועל תפסיד (או שאולי לא, עם חוויה מעצימה מלמטה), הכדורגל הישראלי הוא שיהיה המפסיד העיקרי מכך. אין לי ספק שהפועל ת"א תדע להתאושש ולחזור בכל מצב, השאלה היא האם הכדורגל שלנו יישאר אותו דבר בלי מועדון כמו הפועל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אריאל הרוש
צילום: עוז מועלם
מומלצים