שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

סיכום 2016 ב-NBA: חלק י'

לא ברור מה חסר לפורטלנד כדי להצליח, סקרמנטו עושה סימנים של קבוצה וגם כספי חזר לעניינים, ולסן אנטוניו תמיד יש על מי לסמוך

 

 

פורטלנד חידה בעיניי. לא ממש מבין איך הם לא מצליחים להשתלב קצת יותר גבוה בצמרת הליגה. כרגע הם באזור 40% הצלחה. מה חסר שם? מה שתמיד היה חסר להם. רמז? לפני 30 שנה היה חסר להם סנטר, אז הם לקחו את סאם (ברכי זכוכית) בואי לפני איזה גארד תזזיתי וחסר עתיד לחלוטין העונה לשם מייקל ג'ורדן. איזה דפוק הג'ורדן הזה. רק 6'5". קונצנזוס אז כהיום, שג'ורדן לא יכול לשחק סנטר. אז למה מג'יק ג'ונסון יכול לשחק פוינט גארד ואם מבקשים ממנו יפה, יכול להיכנס לצבע ולשחק סנטר, ואילו הג'ורדן הזה, שמשחק עמדה שלמה גבוה ממג'יק אבל לא יכול לשחק סנטר. איזה דפוק. פראייר מי שלוקח אותו. בטח פרימדונה.

 

למדו לקח? לפני עשר שנים היה חסר להם סנטר, אז הם לקחו את גרג (אין ברכיים בכלל) אודן לפני קווין דוראנט. תגידו אתם, מה לא בסדר אצל דוראנט. רזה מדי? נמוך מדי? לא מספיק רע במובן חיובי? ואולי השאלה הנכונה מה דפוק אצלי שאני לא מבין מה דפוק אצלו, מה שהיה כל כך ברור לקברניטי פורטלנד. תורידו את הבלייזר מהשם. מה תקבלו? פורטלנד טריילס (בפיגור) צריכים עוד רמז? זה לא סנטר מה שהיה חסר להם, לא לפני 30 שנה, לא לפני 10 וגם לא היום.

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

איך נראתה פילדלפיה כאשר אוון טרנר כיכב אצלה? חושך. אינדיאנה היתה מועמדת ללכת עד הסוף לפני 3 שנים. ומה קרה? אוון טרנר. בין לילה הקבוצה הפכה לשבר כלי והתפרקה לגורמים, המאמן ווגל הפך ממאמן מוביל לכמעט הומלס. ואז הטרנר הלך לבוסטון, שנבנתה והלכה וכל הזמן רק שאלנו מה עוצר אותם מלפרוץ קדימה. רמז שלישי להיום. השנה הוא כבר לא בבוסטון, ותראו איך הם רצים. איפה הוא? תבדקו מי הקבוצה שהתרסקה יחסית לשנה שעברה. לא דאלאס, רחמנות, אין להם מספיק צרות? כן. פורטלנד. שמתם לב שטרי סטוטס מאמן צעיר? גם לפרד הויברג מכרו את הטרנר הזה במחיר מציאה.

 

אל תחפשו בסטטיסטיקה כי לא תמצאו כלום. זה בדיוק מה שמבדיל סקאוט מטכנוקרט. הטכנוקרט יראה סטטיסטיקה טובה ומחיר מציאה ויעוט על השלל. הסקאוט האמיתי (חיה נדירה, גם במקומותינו) היה שואל למה המחיר כה נמוך. אבל זו לא אשמת הסקאוט, אלא מי שמשלם לו משכורת. וזה כבר חוזר אצלם כמה עשורים. לפורטלנד לא חסר השנה שום דבר, ובכ"ז הם לא מצליחים להתרומם. תחנה רביעית בקריירת הריסת הקבוצות מבפנים.

 

מי פנוי להובלת הטרנר לפרויקט ההרס הבא? ואני נשבע לכם ביקר לי, אני לא יודע מה דפוק אצלו. ראיתי אותו משחק עשרות משחקים בכל ארבע הקבוצות אליהן השתייך, ולא הצלחתי לפצח את הסוד שלו. אבל לא הייתי מביא אותו לקבוצה שלי, אפילו לא בקט רגל על חוף הים. תודה, לא תודה. סטוטס (וגם הויברג לפניו) היה מנומס מדי. זה כמו שאובמה לא רצה את ההתנחלויות אבל המשיך לממן אותן. אתם יודעים, עם האינרציה. ממש לא מבין את האנומליה, זה לא שהיה חסר להם סקנד גארד. עם טרנר יש להם 5 כאלו. חמישה. ורק שני פוינט גארדים. אם אחד נפצע, הם ישחקו חלק מהדקות בלי פוינט גארד. וכמה סקנד גארדים ימשיכו לחמם את הספסל.אבל באמת, יש להם הכל, שם בפורטלנד. קבוצה צעירה, מלוכדת, רצה יפה בשנה שעברה, השנה הם היו צריכים להשתפר

 

סקרמנטו, עם מאמן לא רע בכלל, ייגר (כותבים ג'ורגר) כבר התגברו על פתיחת העונה המזעזעת שלהם. אז נכון שעומרי כספי לא מחביביו של המאמן החדש, אך ככל שהעונה מתקדמת אפילו זה מסתדר. אולי לא עונת שיא עבור עומרי ובכ"ז, מעל 40% מהקשת (ראשון בקבוצה, למעט פרמאר שכמעט לא משחק) וכמעט 50% מה-2 (מוביל מבין הפורוורדים), ואף אחד לא יכול לזלזל בנתונים הללו. יש לו גם יותר אסיסטים מאיבודים, ובשביל פורוורד זה מצוין. שלישי בקבוצה בריב' לדקה, מוביל על בארנס בנק' לדקה, וגם באחוזים מכל הטווחים (חוץ מהעונשין, מה יהיה, עומרי?) ומסתמן כפורוורד השלישי בחשיבותו בקבוצה, אחרי גיי וקאזנס.

 

בקיצור, ייגר הביא איתו את בארנס, ואולי ייקח אותו איתו לתחנה הבאה בקריירה. לבארנס היתה קריירה הרבה יותר מפוארת מזו של עומרי, אבל נכון לעכשיו, עומרי מתאים (מקצועית) לקינגס יותר מבארנס, שגם מרוויח יותר מכפול מעומרי. כל זה יכול להשתנות כהרף עין אם הם אכן יעלו לפלייאוף. הניסיון של בארנס ישחק תפקיד. לכל השאר צפוי פיק ברכיים, הוא כבר היה שם.

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

עומרי במקום 12 בדקות (אחרון ברוטציה) אבל שמיני בנק', מה שאומר שהוא לא מפחד לזרוק וגם פוגע באחוזים מרשימים. צריך לזכור שייגר מגיע מממפיס, קבוצה שהסתדרה בלי סמול פורוורד "טבעי" במרבית השנים האחרונות. שיחקו שם ג'ף וג'מייקל גרין, וינס קרטר ובארנס. כולם שמות גדולים מכספי, ועם פחות כיסוי. אם ייגר רוצה להתקדם, הוא יהיה חייב לשלב סמול פורוורד כשרוני ועם קבלות.

 

גיי? למי ששכח, נבעט החוצה מאותה ממפיס בדיוק. ככה שזה לא משהו אישי נגד כספי. אני חושב שגם האמירה השנויה במחלוקת (שלא ייתן לכספי את הדקות של גיי) נועדה בעיקרה לקרר את החזית עם גיי, שלא ממהר לסמוך על מי שכבר זרק אותו פעם אחת. נכון לעכשיו, קאזנס חזר לעמדת הפאוור וסקרמנטו נראית כמו קבוצה. לא כמו קונטנדר, אמנם, אבל גם בקונטנדר ישמחו לאמץ פורוורד עם נתונים כמו של כספי השנה.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

סאן אנטוניו ספרז. ת'אמת, הפתיעו אותי. חשבתי שמשבר גיל העמידה של הטריו יגרום לזעזועים. נכון לעכשיו, פטי מילס כבר נותן תפוקה שמאפילה על טוני פארקר, שעולה בחמישיה מפאת כבודו. דייויד לי ופאו גאסול, שניהם מבוגרים יותר מלמרקוס אולדרידג'. לגאסול קריירה מפוארת, אבל לי מפתיע לטובה, אחרי שגולדן סטייט זרקו אותו לכלבים והוא לא השתלב בבוסטון ובדאלאס, אבל השנה בספרז הוא נותן הכל, וזה הרבה. ברוב המשחקים ההחלפה של אולדרידג' בלי רק מביאה תנופה לקבוצה, ולא להפך. כדור הבדולח שלי מנבא שלי יכול להיות ההבדל בין אלופת המערב וכמעט אלופת המערב (זאת בהנחה שג"ס והספרז ייפגשו בגמר האזורי, לפחות להארדן יש השגות על כך...)

 

משהו רע קורה בשנים האחרונות עם הגבוהים בליגה, בעיקר במערב. תלכו קבוצה אחרי קבוצה ותגלו שאין סבלנות כלפי גבוהים. לי עבר 4 קבוצות שונות תוך פחות משנה וחצי. ווסט הגיע לספרז בשנה שעברה והשנה הוא כבר בג"ס. ג"ס העיפו את לי אחרי חגיגות האליפות, ושנה אח"כ נפרדו מכל הקו הקדמי שלהם, למעט גרין (ספייטס, אזילי, בוגוט ובארנס). אוקלהומה נפרדה משני הפורוורדים העיקריים שלה, יוסטון העיפו את האוורד, מוטייונאס וטרנס ג'ונס, במזרח הקאבס העיפו את מוזגוב בסוף העונה, שבמהלכה העיפו את ורז'או, הבולס נפרדו בזה אחר זה מלואול דנג, קרלוס בוזר והשנה מפאו גאסול וז'ואקים נואה. ביסמאק (האיום) ביומבו הצטיין במדי הראפטורס ועף משם, אחרי שגם אמיר ג'ונסון הועבר לבוסטון. לאטלנטה היה קו קדמי שהורכב מהורפורד, ג'וש סמית וג'ו ג'ונסון. כולם כבר לא שם. והקבוצה? בקרשים. אינדיאנה העבירה את לואיס סקולה, דיויד ווסט ורוי היברט ולא נושמת אוויר פסגות מאז.

 

אם לסכם, הגדולות נשארות גדולות גם בלי הגבוהים, אבל הבינוניות צונחות לאבדון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים