שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

האתגר החגיגי של צ'לסי

משחקי חג המולד באנגליה יימשכו הערב במפגש בין טוטנהאם למוליכת הטבלה, דרבי צמרת חם. קונטה מגיע עם 13 ניצחונות רצופים, אבל צ'לסי לא ניצחה בווייט הארט ליין מאז 2012

אין דרך טובה יותר להתחיל את השנה החדשה מאשר דרבי לונדוני מרתק בין צ'לסי לטוטנהאם. מחזורי חג המולד, כמיטב המסורת האנגלית, סיפקו לאוהדים כדורגל משובח ומשחקים נהדרים ורבי שערים. צ'לסי וטוטנהאם יתייצבו הערב אחת נגד השנייה לקרב מרתק שינעל באופן סופי את חגיגת הכדורגל הזו, בין שתי הקבוצות עם מאזן הספיגות הטוב בליגה. שתיהן מגיעות למפגש בכושר נפלא כשרק הן ומנצ'סטר יונייטד ניצחו בשני משחקיהן במחזורי החג.

 

צ'לסי תגיע לווייט הארט ליין היישר מהמקום הראשון בטבלה. אינספור מילים נכתבו ונאמרו על השינוי הטקטי שהנחיל אנטוניו קונטה בקבוצה, ומאז רשם שיא מועדון חדש שעומד על 13 ניצחונות ליגה רצופים שבמהלכם שמרה הקבוצה על רשת נקייה בעשרה. קונטה משחק במערך של שלושה בלמים (קייהיל, אספיליקווטה ודויד לואיז) לפני תיבו קורטואה הנפלא בשער. מערך זה, 3-4-3, מאפשר לצ'לסי לתקוף עם מספר שחקנים רב.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

אנגולו קאנטה, שהגיע לאחר עונת פריצה נהדרת במדי האלופה לסטר, מאזן את הקישור מבחינה הגנתית. בצד ההתקפי, דייגו קוסטה מציג כושר נפלא עם 14 שערים וחמישה בישולים ורושם מעורבות ישירה ב-19 שערים עד כה בליגה, דבר שמציב אותו ראשון בקטגוריה זו בחמש הליגות הבכירות לצד אלכסיס סאנצ'ס מארסנל. בנוסף אליו, אדן הזאר התאושש לגמרי מהעונה האחרונה הנוראית מבחינתו, בה כבש רק ארבעה שערי ליגה, ומציג השנה בנוסף לכדורגל סוחף גם חזרה למספרים מרשימים עם תשעה שערים ושני בישולים. מנגד, וויליאן שהרשים מאוד בשנה שעברה חווה פתיחת עונה בעייתית לאחר שינוי המערך של קונטה שבו איבד את מקומו בהרכב, אך נראה שגם הוא מתחיל חזור לכושר טוב עם יותר דקות משחק וצמד במחזור האחרון.

 

טוטנהאם, מנגד, תגיע למפגש מהמקום החמישי בטבלה, ונמצאת גם היא בתקופה טובה כאשר בששת משחקיה האחרונים (חמישה ניצחונות והפסד בודד למנצ'סטר יונייטד) הבקיעה 18 שערים וספגה רק ארבעה. התרנגולים, כמו צלסי, מציגים גם הם הגנת ברזל, וללא השער המצמק בדקה התשעים במחזור האחרון נגד ווטפורד, היו מגיעים למפגש עם מאזן ספיגות זהה לזה של צ'לסי. הוגו לוריס המצוין בשער מנהיג את ההגנה והקבוצה עם סרט הקפטן על היד. צמד הבלמים הבלגי, יאן ורטונגן וטובי אלדרווירלד (כשהוא כשיר) מציגים אף הם יכולת טובה עד כה ושיתוף הפעולה ביניהם ניכר גם בנבחרת בלגיה.

 

לצידם, בהרכב שמעלה מאוריסיו פוצ'טינו, מככבים גם צמד המגנים האנגלי קייל ווקר ודני רוז, שיכולתם ההתקפית מרשימה אף היא. לעתים בוחר פוצ'טינו לשחק במערך שלושת הבלמים שתופס לאט לאט תאוצה בעולם (והרבה מזה הודות למאמן היריב קונטה), ושולח את ווקר ורוז לשחק כקיצוניים על הקו. ויקטור ווניאמה הקנייתי המוכשר מאייש את הקישור האחורי בהצלחה מרובה, ומאפשר לטוטנהאם לתקוף עם הרבה שחקנים.

 

דלה עלי הצעיר והמוכשר מככב בקישור ההתקפי עם שמונה שערים ושני בישולים, ונמצא נכון לעכשיו בכושר נפלא (חמישה מהשערים הובקעו בשלושת המחזורים האחרונים). לצדו, כריסטיאן אריקסן מציג גם הוא יכולת טובה כהרגלו ותרם עד כה מאזן של חמישה שערים ובישולים. סון יוג-מין הקוריאני, למרות פיחות משמעותי בדקות המשחק שלו לעומת פתיחת העונה, מספק גם הוא מספרים יפים (שישה שערים, חמישה בישולים), אך מעל כולם נמצא הארי קיין.

 

קיין, מלך שערי הפרמייר-ליג בעונה שעברה, התגבר על פציעה בגללה החמיץ את כל חודש אוקטובר, אך חזר מפוקס והרשית עד כה העונה עשרה שערים להם הוסיף שני בישולים. במחזור האחרון, קיין כבש צמד לרשת ווטפורד והוסיף בישול לעלי. קיין מגיע לדרבי הקרוב לאחר שב-17 משחקי הדרבי האחרונים נגד כלל היריבות הלונדוניות כבש 17 שערים.

 

 (צילום: getty images) (צילום: getty images)
(צילום: getty images)

 

צ'לסי, כאמור, מגיעה למפגש בתקופה הטובה בהיסטוריה שלה, כשלאחר צמד הפסדים רצוף לליברפול ולארסנל ניצחה בכל 13 מחזורי הליגה האחרונים. בסוף נובמבר, נפגשו צ'לסי וטוטנהאם למפגש הליגה הראשון ביניהן העונה בסטמפורד ברידג' בו ניצחה צ'לסי 1:2. בכלל, טוטנהאם זו ככל הנראה היריבה המועדפת על צ'לסי לאורך ההיסטוריה, כאשר ניצחה אותה יותר פעמים מאשר כל יריבה אחרת, וכבשה נגדה מספר שערים רב יותר מאשר נגד כל יריבה אחרת. למרות זאת, בווייט הארט ליין זו אופרה אחרת לגמרי, כאשר ניצחונה האחרון של צ'לסי באצטדיון זה היה בשנת 2012. בנוסף, לטוטנהאם אין הפסד ליגה ביתי העונה.

 

גם קונטה מודע לגודל האתגר ואמר לקראת המשחק שטוטנהאם היא קבוצה נהדרת: "בעונה שעברה הם היו יכולים לזכות בתואר, והשנה הם רק התחזקו. למרות שיש לנו רק שלושה ימים להתכונן למשחק, אנחנו צריכים להיערך לקראתו היטב כי הוא יהיה קשה מאוד עבורנו, אך גם עבורם. מה שבטוח זה שנראה משחק טוב". פוצ'טינו, מצדו, הוסיף כי "הביצועים של צ'לסי ברמה גבוהה מאוד, הם קבוצה נהדרת עם ביטחון עצמי גבוה, אך למרות זאת נאתגר אותם וננסה לקחת את שלוש הנקודות".

 

כמו ששני המאמנים יודעים, המשחק הערב יהיה מאתגר מאוד לשתי הקבוצות, בטח כשמדובר במשחק שלישי בפחות מעשרה ימים בגלל חג המולד. למרות זאת, ברור לכולם כי זהו הולך להיות משחק גדול. האם פוצ'טינו יתעלה על קונטה ויעצור את רצף הניצחונות של צ'לסי? האם טוטנהאם תמשיך להיות היריבה המועדפת של צ'לסי? כל התשובות הערב בווט הארט ליין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
קונטה ואספיליקווטה
צילום: AP
מומלצים