שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

סיכום ביניים של הליגות הגדולות

ניס עושה דברים גדולים, באיירן מינכן ויובנטוס ייקחו אליפות - אבל יהיה להן קשה מבדרך כלל, ריאל וצ'לסי בטירוף, ומי המאכזבות?

ליגות הכדורגל באירופה הגיעו כמעט לאמצע העונה, וזה זמן טוב לבדוק מה עשו ההתקפות וההגנות שלהן עד כה. חשוב לקחת בחשבון את כמות המשחקים, את חוזק הליגה ואת הבדלי התקציבים. ולמרות הכל, בחלק מהמקרים מצאנו הפתעות מעניינות.

 

צרפת 

אחרי שנים של בלעדיות על הליגה ו-19 משחקים העונה, פ.ס.ז' נהנית (או סובלת?) מתחרות בצמרת, ולראשונה אחרי זמן רב מאוד, היא לא מדורגת ראשונה. ניס היא הראשונה לעשות בעיות ואחרי שהחתימה את מריו באלוטלי, כל אירופה הייתה בטוחה שהשחקן יתרסק יחד עם הקבוצה אל הלא נודע. בפועל, קרה ההפך הגמור. באלוטלי כובש בצרורות וניס מוליכה את הליגה, תוך שהיא מחזיקה בהגנה הטובה בליגה ובין הטובות באירופה, שהפסידה העונה רק פעם אחת. יקרה אשר יקרה בתום העונה, המאמן לוסיאן פאבר חייב להיות מועמד למאמן העונה באירופה.

 

ניס (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ניס(צילום: AFP)

 

ראויה לציון: מונאקו. ההתקפה הטובה באירופה! 56 שערים ב-19 משחקים, 8 יותר מליברפול, שנזקקה ל-20 משחקים. צ'לסי כבשה 42, ברצלונה, ארסנל ומנצ'סטר סיטי 41, ריאל מדריד ונאפולי 40. פ.ס.ז' "רק" 36. מדהים.

 

גרמניה 

בשנים האחרונות התרגלה באיירן מינכן להיות ההתקפה הטובה באירופה, הודות לסגל מצוין, תקציב אדיר וליגה חלשה במיוחד. העונה, כך נראה, היא שוב תזכה באליפות, אבל הדרך לשם תהיה שונה ממה שהתרגלנו לראות. ר.ב לייפציג נותנת תחרות יפה והיא מפגרת אחרי באיירן רק ב-3 נקודות. וכך, במקום התקפה שנותנת תשיעיות מדי כמה משחקים, כמו בעונות האחרונות, הפכה מינכן להגנה הטובה באירופה. 9 שערי חובה בלבד נרשמו באליאנץ ארנה (ב-16 משחקים), הפסד אחד ומהפך בצמרת, בדרך חזרה למקום הראשון. רואים שבראש הפירמידה עומד מאמן איטלקי.

 

ראויה לציון: הופנהיים. הקבוצה הצנועה נמצאת במקום ה-5, 11 נקודות מהפסגה ונקודה מעל דורטמונד. ההישג הגדול יותר שלה העונה הוא 0 הפסדים בליגה! היא חולקת את הנתון הזה עם הקבוצה מהפסקה הבאה.

 

ספרד 

רפא בניטס עושה עונה מדהימה עם ניוקאסל בליגת המשנה באנגליה והם בדרך חזרה לפרמייר-ליג, אחרי שירדו יחד איתו ליגה בעונה שעברה. מי בכלל זוכר שאת העונה הקודמת בילה בסנטיאגו ברנבאו. אחרי שורה של תוצאות מבישות, החליף אותו על הקווים זינדין זידאן ומאז הקבוצה לא הפסידה בליגה! אחרי שזכתה בעונה שעברה בליגת האלופות, מוליכה ריאל את הטבלה בספרד ומקדימה את ברצלונה, לה יש משחק עודף, ב-3 נקודות. חשוב לציין שבחלק גדול מהזמן, גארת' בייל היה פצוע. ריאל מחזיקה בהגנה השניה בטיבה בלה ליגה, יחד עם אתלטיקו, שמצידה חווה עונה לא מרשימה, מדורגת במקום ה-6 ובמרחק של 9 נקודות מהפסגה ומשחק עודף.

 

ראויה לציון: ויאריאל. הקבוצה שב-2006 הגיעה לחצי גמר ליגת האלופות, הספיקה מאז לרדת ליגה ולעלות שוב, והעונה היא ספגה רק 11 פעמים (ב-16 משחקים), ההגנה השנייה בטיבה באירופה. בנוסף, היא הפסידה רק 3 פעמים, פעם אחת בלבד יותר מברצלונה.

 

אנגליה

ההשתתפות רק במשחקי הליגה ולא במפעלים באירופה נותנת את אותותיה היטב על שחקני צ'לסי, שנראים רעננים יותר מכל קבוצה אחרת בפרמייר-ליג ומחזיקים בהגנה החזקה ביותר בליגה. הקבוצה ספגה 13 שערים (ב-19 משחקים) וכבשה 42, כשרק ליברפול כובשת יותר ממנה, עם משחק עודף. כרגע, הקבוצה נמצאת בריצה מדהימה של 13 ניצחונות רצופים. וכל זה בעונה הראשונה של קונטה. אבל מוקדם מדי להתלהב. לטעמי, העונה הבאה תהיה קשה יותר בשבילו. הקבוצה תתחרה באירופה, מנצ'סטר יונייטד מתחברת וליברפול רק משתפרת מאז שהגיע קלופ.

 

ראויה לציון: טוטנהאם. הקבוצה מתחרה מול מועדונים עשירים בהרבה ועדיין מצליחה לשמור על מקום בצמרת הגבוהה. העבודה של פוצ'טינו קוצרת פירות. ניצחון במשחק ההשלמה והיריבה הגדולה של ארסנל עשויה לטפס עד למקום השלישי.

 

איטליה 

כצפוי, יובנטוס שוב מוליכה את הליגה. 4 נקודות הפרש מהמקום השני ומשחק חסר, ההגנה הכי טובה בליגה (14 שערי חובה ב-17 משחקים) וההתקפה השלישית בטיבה (36 שערי זכות). מה שפחות צפוי, זה שהשנה התחרות נהייתה צמודה מעט יותר. רומא נותנת פייט יפה, נאפולי תמיד שם והיא מחזיקה בהתקפה החזקה בליגה ולאציו משלימה רביעיית צמרת רצינית. למרות כל זה ולמרות עזיבתו של פוגבה, מצליחה הגברת הזקנה להמשיך לשלוט בארץ המגף וקץ השלטון לא נראה באופק.

 

ראויה לציון: מילאן. נכון. אחרי המון שנים שחונות ואחרי רכישות שלא הובילו את המועדון לשום מקום, סופסוף הצליחה ההנהלה לעשות 2 צעדים נכונים. הראשון, החתמתו של באקה מסביליה. החלוץ פורח במילאנו ויחד עם ההחלטה השנייה של ההנהלה, נתינת המקום בשער לילד בן ה-17, ג'אנלואיג'י דונארומה, הם מחזיקים את מילאן משני הכיוונים. השוער הצעיר הוא העתיד של המועדון ואולי גם של נבחרת איטליה. שווה לעקוב אחריו. מילאן ואינטר. אחת בדרך למעלה, אחת בדרך לשום מקום.

 

מסוגלות ליותר 

לסטר - אלופה בעונה שעברה ומועמדת לירידה העונה. ההשתתפות בליגת האלופות הייתה שווה?

ולנסיה - עם משחק חסר היא מקום מעל הקו האדום, אותו מספר נקודות כמו המקום שמוביל לירידת ליגה. האופק נראה אפור.

מנשנגלדבאך - עונה שעברה נפלאה וקמפיין בליגת האלופות כנראה היו יותר מדי עבור המועדון הזה, שפיטר את המאמן באמצע העונה וכעת סוחב כמעט את כל הליגה על הכתפיים.

אינטר - עוד עונה בדרך לשום מקום. לא מתאים למועדון בסדר גודל כזה.

מארסיי - ממועדון שנלחם בשנים האחרונות על כל אליפות, הם הפכו למועדון שסופג שער למשחק והפסיד כבר רבע מהמשחקים העונה. כל זה שווה מקום 6 ו-14 נקודות מהפסגה ולהזכירכם, אנחנו רק באמצע העונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים