שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    שנת המבחן של זידאן

    54 משחקים, 41 ניצחונות, 11 תוצאות תיקו, שני הפסדים בלבד (אף אחד מהם לא בליגה) ושלושה תארים – זה המאזן המדהים של זיזו מאז שהוא על הקווים בריאל מדריד. אם 2017 תהיה דומה, אפשר יהיה להכתיר רשמית את הצרפתי למאמן הטוב בעולם

    לאחר שנה חלומית מבחינתה של ריאל מדריד וזינדין זידאן, שכללה שלושה תארים, מגיע המאמן הצרפתי לאתגר הגדול בקריירה שלו. עם סגל פצוע והיעדר אפשרות להבאת רכש, 2017 תהיה שנת מבחן שתקבע האם זיזו הוא המאמן הטוב בעולם.

     

    במאי 2015, שנה בדיוק לאחר שהביא להם את "לה דסימה" (גביע האלופות העשירי) פוטר קרלו אנצ'לוטי מריאל מדריד. השידוך המתבקש שיחליפו היה מי ששימש כעוזרו, זידאן, אך הנשיא פלורנטינו פרס החליט על מינוי בן אובד אחר של המועדון – רפא בניטס – שידוך שכבר לפניו היה נראה כבעייתי מאד לתקשורת ולאוהדי הבלאנקוס.

     

     

     (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    (צילום: EPA)

     

    לפני שנה בדיוק, בינואר 2016, פוטר בניטס ואת מקומו תפס זידאן. ההערכות היו כי הצרפתי יהיה מינוי זמני לפני שמאמן נוסף מהצמרת העולמית יגיע, אך לזיזו היו תוכניות אחרות, ואחרי ריצה מדהימה בליגה עם 38 משחקים רצופים ללא הפסד ותואר צ'מפיונס מספר 11 בארון של ריאל – כבר ברור שהוא כאן כדי להישאר.

    על פי הנתונים היבשים, זידאן תפור על ריאל. הוא כיכב בה כשחקן וזכה איתה באליפויות ספרד ובאליפות אירופה, ולאחר הפרישה ב־2006 מילא שורה של תפקידים במועדון. אז נכון, לצרפתי אין אג'נדה חדשה לגבי הסגנון של הקבוצה, וגם לא ידע טקטי כמו שיש לרבים מהמאמנים בכדורגל האירופי, אבל בשנה האחרונה בריאל מדריד הוא עושה בדיוק את מה שמאמן שיש לו שחקנים כאלה צריך לעשות – לתת להם לשחק. לא להפריע. התוצאות מדברות בעד עצמן: 54 משחקים, 41 ניצחונות, 11 תוצאות תיקו ושני הפסדים בלבד (אף אחד מהם לא בליגה). מדהים.

     

    כסמל ומושא להערכה, השחקנים משחקים בשבילו. "הוא תמיד נותן לך ביטחון ואומר לך איפה אתה צריך להשתפר, וזה מכריח אותך לא לנוח על זרי הדפנה ותמיד לעשות את הטוב ביותר", החמיא לו הבלם

    רפאל וראן. "מאז שזידאן הגיע אנחנו שוברים שיאים", העיד הקפטן סרחיו ראמוס לאחר הזכייה בגביע העולם למועדונים. "כמו שהיה כשחקן כך הוא כמאמן – מנהיג", הוסיף מאמן הנבחרת לשעבר ומי שאימן אותו שלוש עונות בריאל מדריד, ויסנטה דל־בוסקה.

     

    אחד האתגרים הגדולים עימם זיזו מתמודד הוא שיתוף הפעולה עם כוכב אחר, כריסטיאנו רונאלדו. נדמה כי התשובה הכי טובה לכך היא הדעות הרווחות בספרד, לפיהן המאמן הצרפתי אחראי לבחירתו של הפורטוגלי לשחקן השנה בעולם. אז אם בתחילת דרכו של זידאן עוד אמרו שהיחסים בין השניים מתוחים, כיום כבר אפשר לומר שהרומן פורח.

     

    עכשיו ריאל וזידאן ינסו לעשות היסטוריה ולזכות בפעם השנייה ברציפות בצ'מפיונס. זה לא יהיה קל עם הסגל הקצר והפציעות הרבות. גם בליגה, למרות מאזן צבירת הנקודות המדהים, ברצלונה עדיין בתמונה ומפגרת אחרי ריאל רק בשלוש נקודות. התיקו בקלאסיקו הראשון בקאמפ־נואו אמנם אמור להעניק להם מקדמה לסיים סופית את השלטון הקטאלוני, אך גם בברנבאו יודעים ששום דבר עדיין אינו סגור ודברים יכולים להתפתח גם לכיוונים אחרים.

     

    למרות השנה החלומית, גם זידאן מבין שהוא מגיע לרגע המבחן מבחינתו בדרך אולי להיכנס לאותה רשימה של הגדולים ביותר בתולדות ריאל מדריד, אבל הדרך עוד ארוכה. כבר בשבת מחכה לו משחק ביתי נוח על הנייר מול גראנדה שיפתח את השנה החדשה. אנחנו נעקוב.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים