שתף קטע נבחר

מי תצליח לדגדג את מכבי ת"א? הכדוריד חוזר

הסיבוב השני יחל כבר בשלישי ונראה כי אף קבוצה לא יכולה לעצור את הדהירה של האלופה. הרצליה, רמה"ש וצמד הראשל"ציות בקרב על המקום השני. וגם: יובל כץ הפך לסחורה החמה של הליגה, והרצון להמשיך את הפרויקט בגרמניה לשנה נוספת

גם אם כמה קבוצות לא יאהבו לשמוע את זה, מכבי תל אביב כבר הבטיחה את המקום הראשון בסיום העונה הסדירה. נכון, יש עוד סיבוב שלם, אבל נוכח העליונות שהציגו הצהובים ב-11 המחזורים הראשונים כאשר ניצחו את כולם, והחיזוק המרשים שעשו עם צירופו של ניבו לוי, הסיפור נראה סגור.

 

רגע לפני פתיחת הסיבוב, המלחמה המרכזית בליגת העל תהיה בין בני הרצליה, א.ס רמה"ש, מכבי והפועל ראשל"צ על המקומות 2-5, וכמובן התחתית הלוהטת.

 

לוי במעמד החתימה במכבי ת"א (צילום: מכבי ת"א)
לוי במעמד החתימה במכבי ת"א(צילום: מכבי ת"א)

 

השרוניות נגד הראשל"ציות

בני הרצליה, הקבוצה המפתיעה של הסיבוב הראשון, תנסה להמשיך במומנטום. קבוצתו של בני אינגל היא האיכותית בליגה מבחינה התקפית (33.7 שערים למשחק), אבל רחוקה מלספק את הסחורה הגנתית (31.5 שערים). אם תצליח לייצב את השורות בחלק האחורי בעזרתו של נדב רובין שהצטרף, אין סיבה שלא תסיים את העונה הסדירה במקום השני.

 

מי שתנסה למנוע זאת ממנה היא א.ס רמה"ש. למרות שסיימה במקום השלישי, ראובן יוספולסקי והיו"ר אבי כחלון, לא היו מרוצים מהיכולת והחליטו לשחרר את איבן טלפנב ולהחתים במקומו את אורוש אלזוביץ'. גם גיא קורדובה בן ה-22 צורף ממ.כ חולון וצפוי להיות כוח משמעותי.

 

מכבי ראשל"צ תרצה לשפר עמדות אחרי סיבוב ראשון עם עליות וירידות. סגנית האלופה תאלץ להסתדר ללא רועי ביטון שסיים את העונה וטל גרא שהורחק אחרי התקרית המכוערת במשחק מול אס"א. יוני רוזנטל הוקפץ מהקבוצה השנייה של המועדון שמשחקת בליגה הלאומית, וגם עידן יעיש הוותיק צפוי להגיע מהפועל ר"ג תמורת ניב יסקולסה ורותם סלע. השאלה היא האם זה יספיק כדי לתפוס את המקומות 2-3 ולהימנע ממפגש מול מכבי ת"א בחצי גמר הפלייאוף.

 

פרנקל. מכבי ראשל"צ תתאושש מהסיבוב הראשון? ()
פרנקל. מכבי ראשל"צ תתאושש מהסיבוב הראשון?

 

הפועל אשדוד היא הקבוצה המוזרה בליגה. הדרומיים פתחו נהדר עם ארבעה ניצחונות ותיקו, אבל מאז צברו רק עוד שלוש נקודות עד סיום הסיבוב. כמו כן, הקבוצה הודחה במהירות מאירופה ומגביע המדינה. למרות לא מעט משקעים עם מילורד קריבוקאפיץ', באשדוד החליטו להשאיר את הזר. בקבוצה חוששים מאוד ממצבו של אורן מאירוביץ' הפצוע. האם יביאו שוער במקומו עד תום מועד ההעברות ביום רביעי? 

 

הפועל ראשל"צ של עידן מימון תרצה להיראות הרבה יותר טוב אחרי שבחלק הראשון של העונה רשמה לא פחות מחמישה הפסדים, ארבעה מהם בבית החדש בנחלת יהודה. לשם כך החתימו האדומים שני זרים חדשים, רנאטו ווגרניץ' ששיחק ביריבה העירונית בעונה שעברה, ומילוש דראגאש הסרבי. רותם בר עבר להפועל ר"ג. 

 

אחת האכזבות הגדולות עד כה העונה היא א.כ נס ציונה. הקבוצה של אסף לוי שהייתה מהמרעננות של 2015/16, לא מצליחה לשמור על יציבות ולצד ניצחונות ב-11 הפרש על אס"א ת"א והרצליה, רשמה תבוסות מהדהדות בפער של 12 שערים למכבי ראשל"צ ומכבי ת"א. פרישתו של אמיר לנגליב לא מוסיפה.

 

מימון. קבוצה חדשה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מימון. קבוצה חדשה(צילום: עוז מועלם)

 

הקרב נגד הירידה

העולה החדשה, עירוני רחובות, סיימה את הסיבוב במקום השמיני אבל מצפים לה משחקים קשים בשבועות הקרובים שאם תפסיד אותם היא יכולה למצוא את עצמה בבעיה גדולה. הרבה תלוי בצמד הזרים הוותיק, דאבור טאסקוביץ' ודרשקו מרלווייביץ', וכמובן בישראלי הבכיר שלה - שרון שלם.

 

עומרי מימון עשה בסיבוב הראשון ניסים עם מ.כ חולון. בקיץ כמעט כולם סימנו את קבוצתו כיורדת הבטוחה, בוודאי אחרי שחרורו של הקפטן, ניסים פלח. אלא שאחרי 11 מחזורים, חולון במקום התשיעי בעקבות ניצחונות גדולים על הפועל ראשל"צ, הרצליה, מוצקין ור"ג. מצד שני, המעבר של קורדובה לרמה"ש פגע משמעותית בחולון, ונראה שיהיה לה קשה להתאושש מהמכה הזו. קריית מוצקין פתחה את העונה עם ציפייה רבה להיכנס לפלייאוף העליון ועוד בסטייל. אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. הצפוניים סופגים הכי הרבה שערים למשחק (32.1) ואם לא יתחילו לשמור הם עלולים לרדת ללאומית.

 

נכון לינואר 2017 אס"א ת"א היא בעיקר רם טורקניץ שכובש בממוצע 8.1 שערים למשחק. אם הקבוצה מהאוניברסיטה לא רוצה לסגור את השאלטר על הפרויקט המיוחד עם נשירה לליגת המשנה, היא חייבת ששחקנים נוספים לצידו של השוטר יבלטו. השמועות בענף על כך ששחקן הפינה שלה שמשמש גם כמרכז לא מעט, יובל כץ, עשוי לעבור למכבי ת"א עד יום רביעי, עשויות לטרוף את הקלפים ולהפוך את אס"א לפייבוריטית לירידה. יחד עם זאת, נראה כי אם וכאשר כץ יעבור קבוצה רק בקיץ.

 

כץ. יעבור ליריבה העירונית? (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
כץ. יעבור ליריבה העירונית?(צילום: עוז מועלם)

 

הפועל ר"ג לא ציפתה להחזיק את כל הליגה על כתפיה, אולם זה המצב. האורדונים בנו סגל לא רע בכלל בחודשי הקיץ אבל משהו פשוט לא מתחבר. בזיסמן הבינו את המצב וביצעו רכישות משמעותיות בדמותם של ניב יסקולסה, רותם סלע (מכבי ראשל"צ) ורותם בר (הפועל ראשל"צ).

 

המחזור ה-12 ייפתח כבר מחר (ג', 18:30) עם משחק בין מכבי תל אביב למ.כ חולון. שאר המשחקים יתקיימו כרגיל ביום שישי.

 

עוד כותרות

ניבו לוי ובן ליברטי מא.ס רמת השרון, הגישו ערעור על הרחקתם לחמישה משחקים אחרי שהחליטו על דעת עצמם שלא להגיע לאימון המסכם של הנבחרת. הדיון ייערך מחר ובסופו השניים עשויים לקבל הקלה בעונש.

 

הפרויקט בגרמניה שיסתיים בעוד מספר חודשים, עשוי להמשיך לשנה נוספת, זה לפחות המסר שנתן הפרויקטור, דורון שמחי, לשחקני נבחרת הנוער של אריק שפירא שמתאמנים בארץ. שמחי הגיע לאימון האחרון של הנבחרת ואמר לילדים כי בחודש הבא יחלו הגיוסים לשנה השנייה בפרויקט. יש לציין כי בהנהלת האיגוד החדשה שנבחרה יש לא מעט אנשים שמתנגדים לפרויקט, והם הופתעו לשמוע על ההצהרה של שמחי.

 

שמחי. הפרויקט בגרמניה עשוי להמשיך (צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד) (צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד)
שמחי. הפרויקט בגרמניה עשוי להמשיך(צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד
חן פומרנץ
צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד
מומלצים