שתף קטע נבחר

המחליקיים של סמוכין נעלמו והוא נכשל בתחרות

הישראלי, שמחזיק בתואר אלוף העולם לנוער בהחלקה אמנותית, סיים רק במקום ה-33 באליפות אירופה בצ'כיה. הסיבה? המזוודה שלו, ביחד עם ציוד ההחלקה, לא הגיעה ליעדה. חברו למשלחת, אלכסיי ביצ'נקו: "סיפור עצוב"

דניאל סמוכין, אלוף העולם לנוער בהחלקה אמנותית, איכזב אתמול (ו') ובגדול, באליפות אירופה הנערכת באוסטרובה שבצ'כיה לאחר שדורג רק במקום 33. בהמשך התבררה הסיבה האמיתית שבגללה הוא לא הצליח להשלים אפילו תרגיל אחד.

 

סמוכין בן ה-18 עבר סיפור דומה למקרה של רץ ה-400 מטר, דונלד סנפורד, באולימפיאדת לונדון 2012, לאחר שנעלי התחרות, המחליקיים במקרה של סמוכין, פשוט לא הגיעו ליעדם. המחליק שנחת לפני שלושה ימים בצ'כיה ניגש לאסוף את המזוודות שלו ואז התברר שהמזוודה, בתוכה היו נעלי ההחלקה, לא הגיעה ליעדה.

 

סבל מכל רגע. סמוכין (צילום: EPA) (צילום: EPA)
סבל מכל רגע. סמוכין(צילום: EPA)

 

חברות התעופה לא מתירות לעלות עם ציוד ההחלקה הזה למטוסים. כל הניסיונות למצוא את המזוודה האבודה לא צלחו. מדובר בנעליים מיוחדות שלוקח מספר שבועות כדי להתאים את הסכינים שלהן להחלקה על המשטח. סמוכין קיבל נעליים חליפיות כדי שיוכל להשתתף בתחרות, אך לא הצליח לבצע איתן אפילו קפיצה אחת טובה ובסיום לא הסתיר את האכזבה הגדולה ממה שקרה לו ואף התחיל לבכות.

 

מי שהתייחס למקרה הוא חברו לנבחרת, אלכסיי ביצ'נקו, שאמר: "אני לא הסתכלתי על התרגיל שלו כי התרכזתי בהכנות לתרגיל שלי, אבל מה שקרה לדניאל זה סיפור עצוב והוא משוגע שהחליק במצב הזה".

 

המחליקים לא הגיעו ליעדם (צילום: AFP) (צילום: AFP)
המחליקים לא הגיעו ליעדם(צילום: AFP)

 

"ראיתי אותו באימונים וזה לא היה נראה טוב. הוא רעד וכל הזמן נפל. כשלתרגיל עצמו, אחיו הביא לו את הנעלים שלו, שהם באותו מידה ואותה חברה, אבל גם באימון לפני התחרות הוא לא הצליח לבצע שום דבר".

 

ביצ'נקו, שנמצא במקום השלישי לאחר התרגיל החופשי ובעמדה טובה להשיג את המדליה השנייה שלו ברציפות באליפות, הוסיף: "אני מלא הערכה אליו שבכל זאת עלה להתחרות, ואם היה קורה לי, אני פשוט הייתי הולך הביתה, אבל הוא בחור חזק וזה לא ישבור אותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים