שתף קטע נבחר

אליפות אירופה: טקצ'נקו וטוביאס במקום ה-4

החלקה אמנותית: הצמד הישראלי פספס את מדליית הארד ב-17.27 נקודות, בתחרות הנערכת בצ'כיה. השניים עדיין מקווים להשיג את הקריטריון למשחקי החורף האולימפיים ב-2018. ביצ'נקו סיים במקום החמישי

הישג נהדר לצמד הרקדנים איליה טקצ'נקו ואיזבלה טוביאס, שסיים היום (ש') את אליפות אירופה בהחלקה אמנותית בצ'כיה במקום הרביעי הכללי - לאחר שצבר 169.29 נקודות.

 

הצמד, שעלה לארץ והחל לייצג את ישראל ב-2015, הגיע באליפות אירופה האחרונה למקום העשירי. השניים השיגו תחילה בתרגיל הקצר ציון של 69.35 נקודות, ובתרגיל החופשי הוסיפו למאזנם עוד 99.94 נקודות.

 

פספוס. טוביאס וטקצ'נקו בפעולה (צילום: AP) (צילום: AP)
פספוס. טוביאס וטקצ'נקו בפעולה(צילום: AP)

 

בסך הכול טקצ'נקו וטוביאס היו רחוקים 17.27 נקודות ממדליית הארד, אותה לקח בסופו של דבר הצמד הרוסי קטרינה בוברובה ודמיטרי סולובוב. בזהב זכה הצמד הצרפתי גבריאלה פופדוקיס וגיום סיזרון, ובכסף האיטלקים אנה ספוליני ולוסי לנוטי.

 

השניים עדיין מקווים להשיג את הקריטריון למשחקי החורף האולימפיים ב-2018, שייערכו בפיונגצ'אנג. כדי לעשות זאת הם יצטרכו להתברג בין 19 הזוגות הראשונים באליפות העולם, שתתקיים במארס בפינלנד.

 

המטרה: להגיע למשחקי החורף האולימפיים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
המטרה: להגיע למשחקי החורף האולימפיים(צילום: AFP)

 

במקרה שהם לא יעמדו במשימה תוענק להם הזדמנות אחרונה בתחרות מיוחדת, בה יחולקו חמישה כרטיסים נוספים למשחקים.

 

אלכסיי ביצ'נקו, המחליק האולימפי הבכיר של ישראל, סיים את האליפות במקום החמישי. ביצ'נקו קיבל 86.68 נקודות על התרגיל הקצר, שהספיקו לו למקום השלישי. הוא רצה לשמור על מקומו כדי לעלות על הפודיום, אלא שלא מעט טעויות בתרגיל החופשי הורידו אותו בדירוג ולא הותירו לו סיכוי למדליה.

 

חמישי באירופה. ביצ'נקו (צילום: EPA) (צילום: EPA)
חמישי באירופה. ביצ'נקו(צילום: EPA)

 

בסך הכל השיג המחליק ציון של 239.24 נקודות, שהעניקו לו את המקום החמישי הכללי. כדי להשיג כרטיס לאולימפיאדת החורף יהיה עליו לסיים בין 24 הראשונים באליפות העולם. במדליית הזהב עם 294.87 נקודות זכה חאבייר פרננדס הספרדי, שהפך לאלוף אירופה בפעם החמישית ברציפות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים