שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

חיל הרפואה

קובי רפואה מוביל את מכבי פ"ת לעונה מהחלומות, בה היא מוכיחה כי היא חברה לגיטימית במועדון הגדולות

בשקט בשקט מצעיד קובי רפואה את מכבי פ"ת לעונה הטובה ביותר בתולדותיה. עם זרים איכותיים, ישראלים מוכשרים, תשוקה למשחק והרבה עבודה קשה - הקבוצה ממלאבס מוכיחה כי היא חברה לגיטימית במועדון של הגדולות.

 

רפואה החל את קריירת האימון שלו במחלקת הנוער של מכבי פ"ת, ולאור ההצלחה היחסית (מקום 3 בליגת העל לנוער), מונה לראשונה כמאמן ראשי בצוותא עם ייטב לוזון, כשהשניים מצליחים להשאיר את הקבוצה בליגת העל. על אף המטרה שהושגה, רפואה לא אהב בלשון המעטה את המתכונת החדשה שהונחתה עליו לצד מאמן נוסף, מאס ביריבויות הפנימיות בתוך ההנהלה - והחליט לעזוב.

 

 (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
(צילום: ראובן שוורץ)

 

בהמשך דרכו המקצועית על הקווים, חתם רפואה כמאמנה הראשי של קבוצת מכבי שעריים מליגה א', כשהוא מעלה אותה לליגה הלאומית בסיום אותה עונה.

העונה, בצעד מפתיע יש לומר, ולאחר התעקשות רבתי של קברניטי המועדון ובכלל זה משפחת לוזון, חזר רפואה להיות האיש המוביל על הקווים כשהוא מחליף בתפקיד את דני גולן.

 

מועדון קטן, קבוצה גדולה

מכבי פ"ת מודל 2017 היא קבוצה אחרת ממה שהתרגלנו לראות ממנה בשנים האחרונות. זו כבר לא אותה קבוצה קטנה שבאה בעיקר להפריע לגדולות. אם בתקופת רן בן שמעון פתחה הקבוצה את הליגה בסערה ודעכה מאוד בהמשך, דומה כי העונה הקבוצה של קובי רפואה עשתה את קפיצת המדרגה המיוחלת כשהיא שומרת על יציבות מרשימה ובהחלט מהווה את הפתעת העונה עד עתה בליגה.

 

די להביט על התקציב הנמוך של הקבוצה, בהשוואה למשל לזה של מכבי חיפה, כדי להבין את גודל ההישג. הירוקים עם תקציב עתק של כ-80 מיליון שקלים לעומת 23 מיליון שקלים של פ"ת. יחי ההבדל הקטן. בטבלה, אגב, הירוקים מהכרמל רואים את פ"ת רק עם משקפת. ממרומי המקום השלישי, עם מאזן הספיגות השני בטיבו בליגה - 19 שערי חובה בלבד (אחד יותר ממכבי ת"א), וכשהיא סופרת 2 הפסדי ליגה בודדים - רוחות של תקווה מנשבות העונה בקבוצה מאם המושבות.

 

קשה באימונים, קל בקרב 

קובי רפואה בן ה-42 הוא מאמן קפדן מאוד, וכזה שלא מוותר לחניכיו גם בהקפה הכי קטנה של המגרש, כך לפי מקורביו. רק בשבת האחרונה יכולנו לראות אותו גוער בשחקניו אחרי מסירה שלא הגיעה ליעדה בשליש האחרון של המגרש, כשהתוצאה 0:2 לטובתו מול הפועל ת"א המתהווה. החתירה למצויינות והפרפקציוניזם מחלחלים היטב אל השחקנים, שלא מורידים את הרגל מהגז גם כשהמשחק נראה לכאורה גמור. אל תתנו לחזות הנחמדה והרגועה של רפואה להטעות אתכם: טעות אחת יותר מדי ואתה בחוץ, תשאלו את גידי קאניוק.

 

רפואה, שהגיע מלמטה וצבר את ניסיונו בדרך חתחתים, הבין כי ההצלחה נמצאת בפרטים הקטנים, ובכדי להפוך לקבוצה גדולה הוא צריך לדרוש יותר מהשחקנים שלו, שעד עתה, יש לציין, מיישמים את משנתו לא רע בכלל.

 

 (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
(צילום: ראובן שוורץ)

 

זרים מצוינים, ישראלים מבוקשים

חצי שנה בדיוק עברה מאז מונה רפואה לתפקיד. עם הגעתו עשה חריש עמוק במצבת השחקנים, כשלקבוצה מצטרפים בגזרת הזרים בין היתר קרלוס קוויאר עתיר הניסיון (אוסאסונה, ריינג'רס, אסטון וילה, סנדרלנד ואלמריה,) מיחאי רומן המצוין שהגיע מניימיכן ההולנדית ורומאריו פירס שמוכיח כי מה שלא מספיק למכבי חיפה ובני יהודה, מספיק גם מספיק לקבוצה הלוחמת של רפואה.

 

תוסיפו אליהם את אחד הבלמים הטובים כיום בליגה, אליסון דוס סנטוס שרושם עונה נוספת מצוינת בכחול, כשהוא ללא צל של ספק "התחנה האחרונה", ואיתו אייטור מונרוי הוותיק והטוב, והנה לכם קבוצה שמוכיחה כי שחקנים זרים בישראל לא חייבים להיות פלופ. אל התשתית המצוינת הזאת מן הגולה מצטרפים צעירים ומוכשרים כמו דור אלו, המגן הימני הנהדר שמבוקש בכל קבוצות הצמרת, קאניוק הפעלתן שחווה עונה פנטסטית, לירוי צעירי המנוסה, גיא מלמד שמשתבח ככל שהעונה מתקדמת ומנור סולומון, הטאלנט הצעיר בן ה-17, אותו מגדירים בפ"ת "היהלום החדש" ויודעים לספר שרפואה מחזיק ממנו מאוד ולא חושש לתת לו את המפתחות על פני בכירים ממנו (עלה כמחליף במשחק האחרון על חשבון מוחמד כליבאת, שהגיע בקול תרועה רמה והספיק בינתיים לחתום ברעננה).

 

לאחרונה אף צורפו לקבוצה אורי מגבו ולידור כהן מבית"ר ירושלים, שאין ספק כי יוסיפו עומק ורעב לסגל של רפואה לקראת המאבקים הצפויים בפלייאוף העליון וגביע המדינה.

 

מהפכה של שמחה

יותר מהכל, מכבי פ"ת היאקבוצה שמחה. הכדורגל שלה שמח ורואים את זה על הדשא. בכל ראיון שלו מדגיש רפואה כי הוא רוצה לראות את הקבוצה שלו משחקת התקפי ומהר. מבט קצר למשחקי הקבוצה מגלה כי רפואה לא רק מדבר: פ"ת משחקת העונה עם מערך 2-4-4 שחיש מהר הופך ל-3-3-4 כשהכדור ברגליה, והיא מצטיינת בהתקפות מעבר קטלניות בראשות לירוי צעירי וגידי קאניוק הפעלתנים שמביכים פעם אחר פעם את ההגנות היריבות.

 

רפואה אמנם דוגל בכדורגל התקפי, אך הוא לא זונח לרגע את הצד ההגנתי ושחקניו ניחנים במשמעת טקטית ראויה לציון, שכוללת חזרה מהירה לעמדות המוצא ומשחק לחץ גבוה בחלק המגרש של היריבה. רומאריו פירס הוא אולי הדוגמה הטובה ביותר לכך: השחקן ששוחרר ממכבי חיפה לאחר סיבוב הופעות קצר ולא מצא את עצמו בבני יהודה שידרג את הקישור של קבוצתו, והוא מוביל את הקבוצה במספר חילוצי הכדור, כשלצד זאת הוא מציג כושר גופני עילאי ומשחק לחימה ללא פשרות שמאפשר לקאניוק ולצעירי לעלות לעזרת ההתקפה ללא פחד.

 

ההווה מבטיח, והעתיד?

אז שחקנים מבטיחים יש, מאמן רעב ואצטדיון חדיש נבנה בפאתי העיר. אפילו דף פייסבוק רשמי וצבעוני הוקם, כדי שכל אלה יתנו למשפחת לוזון סיכוי מהותי להגשים את חזונם בדרך לצמרת ליגת העל שלנו.

 

ואולם, לא הכל ורוד בממלכה הקטנה של הלוזונים. למרות ההצלחה הגדולה העונה והצעדים החיוביים הרבים שננקטים בדרך למעלה, הקהל מכתת רגליו מהמגרשים והקרחות ביציעים חושפות את המקום הנידח אשר אליו היה שייך המועדון בשנים עברו. גם מחלקת הנוער של המועדון היא לא מן המשובחות בארצנו הקטנטונת, ובין תוצריה בשנים האחרונות נמנים לטובה בעיקר דור אלו וגידי קאניוק, שפורעים את השטרות בדרך למועדונים עם הכסף הגדול.

 

על כל פנים, כל שנותר לנו הוא לפרגן ליחידה המובחרת של רפואה שעושה חיל בדרך, אולי, לתהילה המיוחלת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים