שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

זו לא קבוצה, זה חוסר אחריות

אין מנוס – עד שאוהדי מכבי ת"א לא יעשו מעשה מחאתי מופגן, ההנהלה לא תשפר את הקבוצה ותמשיך להרוס

110 מיליון שקל... נשמע כמו איזו עסקת מניה בטוחה או משהו מאיזשהו סרט. אבל רבותיי, עם כל הצער, בשביל אוהדי מכבי ת"א כדורסל מדובר בנייר הטואלט היקר בכל הזמנים. מה לא נאמר על הקבוצה הזאת? רגע, התבלבלתי, בטעות רשמתי קבוצה. בואו נגדיר מהי קבוצה:

 

בראש ובראשונה הקבוצה מוגדרת כמה שהולך מחוץ למגרש. לא באמת ניתן להפריד בעסק כמו ספורט מקצועני "בילויים ועסקים". בפעילות כל כך אינטנסיבית חובה ליצור גם קשר אישי בין שחקנים, לאו דווקא קשר חברי של לבלות עד השעות המאוחרות של הלילה, כי כשזה קורה מעיפים אותך על סירוב לסיים בדיקות סמים. מה שקורה מחוץ למגרש זה אכפתיות, זה הקשבה, זה פרגון, זה חיוכים. כשזה יבוא, גם הפרגון על המגרש יבוא. פתאום שחקנים ימסרו, יקריבו עבירות, יטוסו על המגרש, ייפלו על הפרקט אם צריך. אבל אין את זה למכבי.

 

 (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
(צילום: אורן אהרוני)

 

אחרי שהקבוצה מחוברת מחוץ למגרש, נעבור לדבר ביזנס. התקפות של 1 על 5 בזמן ש-4 מסתכלים זו תוצאה ישירה של סוציומטיות. התקפות של "אני מרכז ואני לא רואה אף אחד, למרות שאני בכלל לא רכז" זה לשים פס על כל מה שקבוצת כדורסל בנויה עליו - היררכיה. לא להזיז רגליים בהגנה, לא לחסום לריבאונד ולא להקריב עבירות זה זלזול במקצוע.

 

ואחרי שדיברנו על הקבוצתיות שלוקה בחסר, איך אפשר שלא לדבר על הפן האישי – למה השחקנים לא מפסיקים להתראיין?! איפה הצניעות, השקט התעשייתי, הדוגמה האישית? אך אני לא מאשים בזה את השחקנים. אופי לא ניתן לשנות, כנראה גם לא עבור סכומי עתק. לא סתם אני בא להאשים את ההנהלה, כמו שכל גוף תקשורתי עושה כרגע. אני בא לפרוק בוז על ההנהלה, להתבייש בה! ככה בונים קבוצה??? לא עושים בירורים לפני שמחתימים את סוני ווימס שהוא נזק חברתי לחדר ההלבשה? לא בודקים שויוקטור ראד עושה מה שהוא רוצה על המגרש, וחבל שזה לא הגנה? מביאים את גאודלוק, סקורר אדיר וקלעי יוצא דופן, אבל על תקן כוכב כשיש עוד אחד כזה? או אפילו עוד 3-2 כאלה? ונותנים לו לרכז?! איפה המחשבה? איפה ההיגיון?

 

כנראה שלהנהלה יותר חשוב האגו מאשר הצלחת הקבוצה וריצוי האוהדים. אם שולחים הביתה את השחקן שאמור היה להוביל את הקבוצה (בצדק מוחלט) בלי שיש גיבוי, זה גובל בחוסר אחריות. אם משאילים סנטר, שיודע לייצר נקודות בסופו של דבר, בלי שיש לו מחליף, זה גובל בחוסר אחריות. אם זורקים למים העמוקים שחקן שחזר מפציעה של יותר מחצי שנה (כמובן שגם זירזו לו את תהליך ההחלמה כדי שישחק), זו רשלנות רפואית, רבותיי. ואם לא נותנים לישראלים להוביל את הקבוצה ודואגים להסתיר אותם תחת צילם של אותם זרים, זה לא פחות מעלבון.

 

אין מנוס – עד שאוהדי הקבוצה לא יעשו מעשה מחאתי מופגן, ההנהלה לא תשפר את הקבוצה ותמשיך להרוס. יותר מדי מקבלי החלטות, יותר מדי אנשים שלא מבינים מאומה בכדורסל, יותר מדי מקורבים ומקומבנים למיניהם... אפשר להביא שחקנים עם קבלות עד מחר (אנדרו גאודלוק), אך צריך לדעת איך לגרום להם להיראות כקבוצה. גם אנתוני פארקר ונייט האפמן (ז"ל) הגדולים הובאו ואנשים הרימו גבה, כולנו יודעים איפה מקומם בהיכל התהילה של הקבוצה. שאראס גם היה כוכב עם קבלות כשהגיע, אך יותר מהיותו ווינר ענק הוא היה מנהיג על המגרש, שעשה את הסובבים אותו ליותר טובים.

 

אין יותר מדי מה להוסיף על העונה העגומה הזאת, פרט לכך שהיא תיגמר כבר. נשאר עוד להציל את העונה בארץ. כדאי שהנהלת הקבוצה איכשהו תגיע לטור הזה ותתחיל לפעול, לפני שיהיה מאוחר מדי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אלכסנדר ובגאצקיס
צילום: אורן אהרוני
מומלצים