שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

מחכים למעבר הגדול

לאקאזט נשאר בליון למרות המשבר הכלכלי, קוטיניו לא התרגש מההצעות המפתות והאריך את חוזהו בליברפול, כמו גם גריזמן באתלטיקו. רויס ראה את חבריו הולכים לכסף הגדול של באיירן, אך בחר להמשיך בדורטמונד. ארבעה כוכבים שגדולים על המועדונים שלהם בכמה מידות

הם משחקים בקבוצות שהמטרות שלהן צנועות יחסית, אבל הם בכמה רמות מעל המועדון שלהם וחייבים לעשות את המעבר אל אחת מאריות אירופה. בעידן של הכסף הגדול כמעט ואין לנו סינדרלות. פעם בעשור מגיעה קבוצה וכנגד כל הסיכויים מפתיעה את כולם, כמו לסטר סיטי, שזכתה באליפות אנגליה בעונה שעברה. באותן קבוצות בינוניות וקטנות מתגלים שחקנים אלמוניים, אך כדי לעשות את המעבר המתבקש משחקן ממוצע לכוכב, עליו לשחק לצד הטובים ביותר. קבלו ארבעה כאלה:

 

1. אלכסנדר לאקאזט (25, ליון): לאוהדי הפועל ת"א השם הזה מוכר מאוד, מאחר שהחלוץ הצרפתי כבש מול האדומים ומנע מהם עלייה בשלב הבתים בליגת האלופות. מה הספיק לעשות לאקאזט מאז אתם שואלים? ובכן, הוא נמצא בכושר שיא. לאקאזט "ניצל" את המשבר הכלכלי שעבר על ליון, שנאלצה למכור את רוב נכסיה, והחליט להישאר במועדון שבו גדל. לפני שנתיים הייתה עונת השיא של לאקאזט, כאשר כבש 27 שערים, בישל שמונה בליגה הצרפתית, והוביל את ליון בחזרה אל ליגת האלופות. לאקזט המשיך במועדון עונה לאחר מכן כדי לנסות לקרוא תיגר על האליפות של פ.ס.ז'. הוא סיים את אותה עונה עם 23 שערים, אך קבוצתו לא יכלה לכסף הגדול ולכוכבים של היריבה, וסיימה במקום השני. החלוץ, שקיווה לקבל זימון לנבחרת צרפת ולשחק ביורו 2016, התאכזב לאחר שדידייה דשאן בחר לוותר עליו למרות המספרים הנאים.

 

קוטיניו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
קוטיניו(צילום: רויטרס)

 

בסוף אותה עונה החלו חיזורים מצד קבוצות גדולות כמו מנצ'סטר יונייטד וסיטי, והרבה מספרים נזרקו לאוויר, אך למרות רצונו של לאקאזט להתקדם למועדון גדול, ליון ונשיאה, ז'אן מישל אולאס, סירבו להצעות והחליטו להשאיר את החלוץ. לאקאזט עדיין לוהט עם 21 שערים ב־24 משחקים, אך ליון מראה כי המטרה שלה אינה להתמודד על האליפות עם שחקנים בינוניים. לאקזאט מוכיח שהוא אחד מהסקוררים הטובים באירופה ורשום בפנקס של כל קבוצה גדולה.

 

2. פליפה קוטיניו (24, ליברפול): ליברפול היא אחד מהמועדונים הגדולים באנגליה עם 18 אליפויות והיסטוריה מפוארת, אך כל זה שייך לעבר. הקבוצה מדשדשת שנים רבות באמצע הטבלה ומאז הזכייה בליגת האלופות אי שם ב-2005 לא לקחה תואר משמעותי. קוטיניו הוא אחד מנקודות האור במועדון מאז שהגיע ב־2013 מאינטר. מאז מציגה ליברפול כדורגל ברזילאי טיפוסי, מלא חיים ובעל סגנון התקפי במיוחד. עונת 2013/14 עם השילוב בין לואיס סוארס וקוטיניו זכורה היטב, אך ליברפול הסתפקה במקום השני.

 

סוארס סיים כמלך השערים (31) שערים ובסיום העונה הבין שכאן הוא לא יכול להצליח ועשה את המעבר הגדול לברצלונה, שם הספיק לזכות בכל תואר אפשרי. קוטיניו החליט לא ללכת בדרכו של חברו, בחר להישאר בליברפול והחודש האריך את חוזהו עד 2022, דבר שיכול להתברר כטעות. הברזילאי ממשיך להציג יכולת גבוהה גם העונה והפך להיות שחקן הרכב קבוע בנבחרתו.

 

3. מרקו רויס (27, דורטמונד): את מרקו רויס פשוט אי אפשר שלא לאהוב. הגרמני, שמשחק בכנף שמאל, הוא אחד השחקנים הנערצים בגרמניה ובעולם, ונבחר גם להופיע בעטיפת המשחק הפופולארי "פיפ"א 2017". השחקן שגדל בדורטמונד החליט בשנת 2009 לעבור לבורוסיה מנשנגדלבאך, ובעונת 2011/12 הוביל אותה למקום הרביעי ולהשגת הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות עם 18 שערים. כבר באותה עונה דורטמונד שברה את הקופה ורכשה אותו. כשרויס הגיע לדורטמונד, הוא הציג כדורגל יצירתי ומלהיב לצדם של מריו גצה ורוברט לבנדובסקי, שלקחו את הקבוצה עד גמר ליגת האלופות, שם הפסידו ליריבה השנואה באיירן מינכן. רויס נבחר לשחקן העונה בבונדסליגה, ולמרות ההצעות שקיבל בחר להישאר.

 

אולם לקריירה של רויס היו גם ירידות. השחקן עבר הרבה פציעות במהלך השנים האחרונות, שפגעו בכושר שלו וגרמו לו להחמיץ את המונדיאל והיורו האחרונים. רויס הספיק להיפצע גם בסוף העונה שעברה, אך משחק החזרה שלו הבטיח רבות. היה זה מול לגיה ורשה בשלב הבתים בליגת האלופות, כאשר רויס סיים עם שלושער בדרך ל־8:4 היסטורי. למרות גלי העזיבות של כוכבי דורטמונד, רויס עדיין כאן, אך אם לא יהיו שינויים במועדון והוויתורים על שחקנים צעירים שמתפתחים שם, לא מן הנמנע שיום יבוא וגם הוא יעשה את הצעד אל עבר מועדון גדול יותר.

 

4. אנטואן גריזמן (25, אתלטיקו מדריד): אולי השם הכי גדול ברשימה. איזו שנה מופלאה עברה על אנטואן גריזמן. החלוץ שפרץ לתודעה בליגה הספרדית במדי ריאל סוסיאדד, עבר ב-2014 תמורת 30 מיליון יורו לקולצ'רוס, ומאז הפך לאחד השחקנים הטובים בעולם. לפני שגריזמן הגיע לאתלטיקו, תפקידו היה בכנף ימין, אלא שאז המאמן דייגו סימאונה ראה את הפונטציאל הטמון בו והציב אותו בעמדת החלוץ. התוצאה: אחד הסקוררים הגדולים ביבשת.

 

אתלטיקו ידועה במורשת החלוצים שלה עם שמות כמו דייגו פורלאן, קון אגוארו, רדמאל פלקאו ופרננדו טורס. גריזמן ידע לאיזה גודל של נעליים הוא נכנס ומילא אותו בהצלחה כבר בעונה הראשונה שלו, כשכבש 25 שערים בכל המסגרות. הקבוצה סיימה במקום השלישי, אך הודחה כבר ברבע גמר ליגת האלופות על־ידי היריבה העירונית ריאל מדריד. בעונה השנייה הסיפור כבר היה שונה, כאשר גריזמן הוביל את הקולוצ'רוס למאבקי אליפות צמודים מתמיד מול ריאל וברצלונה, אבל בסופו של דבר זה נגמר רק במקום השלישי והמאכזב.

 

בזירה האירופית, אתלטיקו דהרו קדימה בליגת האלופות עד הגמר עם ניצחונות מרשימים על באיירן מינכן בחצי הגמר ועל ברצלונה ברבע, אך בגמר הפסידו לריאל בדו-קרב פנדלים. מבחינה אישית, גריזמן סיים את העונה עם 32 שערים בכל המסגרות, זכה בפרס "חביב הקהל" בספרד ובשחקן השנה. ביורו 2016 הוביל החלוץ את צרפת לגמר עם 6 שערים, כולל צמד אדיר מול אלופת העולם גרמניה בחצי הגמר. גריזמן נבחר למצטיין הטורניר ובנעל הזהב של הטורניר, לאחר שסיים כמלך השערים. בזכות העונה האדירה בקבוצתו ובנבחרת, התמודד מול כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי על פרס שחקן השנה בעולם, אך הפסיד.

הכוכב הצרפתי עדיין באתלטיקו, שחווה העונה ירידה חדה. למרות זאת, באופן מוזר, הוא האריך את חוזהו עד 2021, כולל תג מחיר אסטרונומי בגובה 100 מיליון יורו.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים