שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

ברצלונה מחכה לרונלד קומאן

כל הסימנים מראים שלואיס אנריקה לא ימשיך בעונה הבאה, ובספרד מעריכים שהיורש שלו יהיה מאמן אברטון ובלם העבר של המועדון, שדוגל בכדורגל התקפי כמו שהקטאלונים אוהבים

מסתבר שהתבוסה והיכולת החלשה שהפגינה ביום שלישי ברצלונה בתבוסה 4:0 לפ.ס.ז' לא הפתיעו אף אחד בספרד. הבעיות של בארסה מתחילות בחוליית הקישור שלא מספקת את הסחורה כמו בעבר ונמצאת בנפילה בשנתיים האחרונות. וכך עברה בארסה להסתמך רק על ההברקות האישיות של שלישיית MSN.

 

כשמסי, ניימאר וסוארס נסגרים בצורה יוצאת דופן זה נראה כאילו שכחה בארסה לשחק כדורגל. היטיב לתאר את הבעיות של הקטאלונים כתב "אס" הספרדי, סנטי חימנס: "ההפסד הזה היה יותר מכדורגל. בארסה נחשפה במערומיה. מצבה הפיזי, הטקטי והמנטלי שלה בקרשים. אין תוכניות, אין קידום שחקני נוער, אין כיוון, הסגנון של הקבוצה נרמס – זו לא ברצלונה".

 

 (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

 

ואכן, מחליפים פוטנציאלים לאינייסטה, בוסקטס וצ'אבי (שכבר לא במועדון) לא נראים כרגע באופק. בקיץ ברצלונה החליטה ללכת על רכש לעיבוי הסגל במקום לקדם את שחקני הנוער שלה תוצרת הלה מאסיה, והחלטה זו עד כה

לא מניבה פירות. אם לא יקרה מהפך דרמטי בגומלין, בארסה לא תהיה ברבע הגמר לראשונה מאז 2007, אז תחת פרנק רייקארד הודחו הקטאלונים ע''י ליברפול, שגם המשיכה לגמר באותה עונה. אבל נראה שזה לא רק ההפסד, אלא בעיקר צורת המשחק ואובדן הדרך. "לילה אסון", הגדירו בספרד את ההשפלה. "מתי קבוצה שלטה וביטלה את ברצלונה בצורה כזאת?", טענו ב"אל מונדו דפורטיבו" ותהו האם זהו סיומו של עידן בארסה.

 

"פריז הייתה הרבה יותר טובה מאיתנו ועשתה מבחינה טקטית הכל נכון", אמר יום לאחר ההפסדי סרחיו בוסקטס, וגם העביר סוג של ביקורת על ההכנה של המאמן לואיס אנריקה. "הפסדנו בגלל הכדורגל ששיחקנו, לא בגלל הגישה שלנו", ניתח אנדרס אינייסטה. "זה כמעט יהיה בלתי אפשרי. פ.ס.ז' נתנו משחק יוצא דופן ומגיעות להם כל המחמאות. אסור לנו לוותר, אבל יהיה מאד קשה לעבור אותם", הודה ניימאר.

 

קיימת גם ביקורת על העובדה כי במועדון הפסיקו לטפח את יוצאי מחלקת הנוער והחליטו להביא רכש מבחוץ שלא פוגע. גם הבעלים לשעבר, ז'ואן לאפורטה, העביר ביקורת על התנהלות ההנהלה הנוכחית בראשותו של ז'אן מריה ברתומיאו: "לא יכול להיות מה שקרה בפריז. איך שברצלונה מתנהלת כיום עושה נזק למועדון. המדיניות של ההנהלה הנוכחית הורסת את ברצלונה. ברתומיאו חושב רק על עצמו".

 

אובדן הדרך של ברצלונה התבטא גם בסיום המשחק, אז תקף אנריקה עיתונאי בטענה כי לא אהב את השאלות שלו וכתוצאה מכך ספג ביקורות נוקבות לא רק על התוצאה, אלא גם על ההתנהגות. בספרד גם העבירו ביקורת על כך שהמאמן שינה במהלך המשחק את השיטה כדי לתת למסי יותר חופש, דבר שלא הוכיח עצמו. נראה כי אנריקה איבד הרבה מהמניות שלו במועדון ואצל השחקנים, ובספרד בטוחים כי יעזוב את המועדון בסיום העונה ולא ימשיך לשנה רביעית.

 

ישנם מספר מועמדים לרשת את מקומו: מאמן אברטון רונלד קומאן, מאוריסיו פוצ'יטינו (טוטנהאם), חורחה סמפאולי (סביליה), אוסיביו (ריאל סוסיאדד) וארנסטו ואולרדה (ביבלאו). המועמד המוביל הוא קומאן, בלם העבר של הקטאלונים שבמדיהם שיחק חמש עונות וגם זכה בליגת האלופות. חברו הקרוב פרנק דה בור אמר: "החלום הכי גדול של קומאן זה לאמן את ברצלונה". פוצ'יטניו הספיק להכחיש את השמועות על מועמדותו והודיע כי הוא מאושר אצל התרנגולים, כך שההולנדי נראה כאופציה הכי טובה כרגע, כאשר הוא כבר הוכיח את יכולתו בליגות בכירות כמאמן סאות'המפטון וכיום אברטון. הוא נחשב למאמן התקפי שמקדם שחקנים צעירים, דבר המשתלב עם המדיניות של ברצלונה. המאמן שהחזיק מעמד הכי הרבה זמן על ספסל הקטאלונים גם היה הולנדי, פרנק רייקארד, שאימן חמש עונות.

 

מה עושים מכאן? למרות גל הביקורות לברצלונה יש עדיין הרבה על מה לשחק העונה. המועדון עדיין בעיצומו של קרב האליפות מול ריאל מדריד, כשגם סביליה עורבת מאחור למעידה. בארסה גם העפילה לגמר הגביע מול אלאבס.

וכן, גם בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות עדיין אסור להספיד את בארסה, שכבר הוכיחה שהיא מסוגלת לבצע מהפכים גדולים. לא משנה איך תסיים את העונה, בארסה תצטרך להשתקם במהרה בעונה הבאה. הרי פעם בכמה שנים צריך לעשות מהפכות והמועדון הזה נמצא בטופ כבר כמעט עשור. בארסה תצטרך להתחיל לבנות את השושלת הבאה שלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים