שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

גנגאן חולמת להגיע רחוק

אחרי שכבר זכתה בשני גביעים בשנים האחרונות, הקבוצה הקטנה רוצה גם להתברג גבוה בליגה הצרפתית

צרפת היא יעד פופולרי מאוד למבקרי.ם רובכם בטח ביקרתם בפריז, מונאקו, מארסיי וניס, אבל בטח שלא חשבתם שתגיעו לגנגאן (Guingamp). זו עיר צנועה שנמצאת על מפרץ בצפון-מערב צרפת, לא רחוק מברסט ולוריין, יש לה קבוצת כדורגל שממוקמת במקום השמיני בליגה הצרפתית. אבל לפני שאכתוב על הקבוצה עצמה, קודם קצת היסטוריה.

  

אמנם גנגאן נמצאת עכשיו בליגה הראשונה, אבל המועדון שנוסד בשנת 1912 בילה ברוב השנים, וגם בעונות האחרונות, בליגה השנייה ואפילו השלישית. מעונת 2005/2006 עד עונת 2008/2009 גנגאן הייתה קבוצת תחתית-אמצע טבלה בליגה השנייה. השיא היה מקום תשיעי ב-2005/6 והשפל היה מקום 13 ב-2006/7 וב-2008/9. רק מה? בעונה הזו היא גם זכתה בגביע הצרפתי. עד חצי הגמר היא קיבלה קבוצות חלשות, אבל בחצי היא גברה על טולוז וזו גם הייתה התוצאה בניצחון בגמר נגד רן, תואר ראשון לקבוצה הקטנה.

 

קוקו שומר על וראטי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קוקו שומר על וראטי(צילום: AFP)

 

אבל בעונה הבאה היא ספגה 8:2 משפיל מהמבורג בסיכום שני המשחקים בפלייאוף הליגה האירופית, וירדה לליגה השלישית מהמקום ה-18. אבל אל חשש - עונה לאחר מכן גנגאן חזרה לליגה השנייה. בעונה הבאה היא סוף סוף עלתה לליגה הראשונה. למרות מאבקי התחתית, היא זכתה שוב בגביע. אז גנגאן אמנם קבוצה קטנה בצרפת, אבל אסור לשכוח שיש לה שני גביעים והופעה מכובדת בליגה האירופית (הגיע עד 32 הגדולות). בנוסף להיסטוריה, המועדון גם שימש כמקפצה לשחקנים גדולים, כמו דידייה דרוגבה, פלורן מאלודה, לורן קוסילייני ו-ונסאן קנדלה.

 

השנה בגנגאן רוצים לשבור שיא. כאמור, כרגע הם במקום השמיני, אבל הקבוצה כבר רשמה ניצחונות סנסציונים נגד ליון, מארסיי ואפילו פ.ס.ז', וסחטה 3:3 מהמוליכה מונאקו. לניצחונות האלה הובילו חבורה של שחקנים מעניינים: ג'ימי בריאן, החלוץ בן ה-31, מוביל את הקבוצה עם שבעה שערים, לצדו משחק הקשר הנהדר מרקוס קוקו, שיודע להוביל נהדר מתפרצות, לדהור על הקו ולעבור שחקנים. תומא דה פאו, כובש שער הניצחון נגד פ.ס.ז', יודע לתת הברקות מאחור וההצטרפות שלו להתקפה קלאסית. הוא גם מנהל משחק מצוין. השוער השוודי הגבוה יוהאן יוהאנסון עושה עבודה מעולה בין הקורות, יאניס סאליבור הוא חלוץ עם חוש לשערים ולא צריך הרבה מצבים כדי לכבוש (האל ניסתה לרכוש אותו בחלון ההעברות אך איחרה את סגירתו. פרננדו מרקל הברזילאי שהגיע מבנפיקה הוא שחקן זריז שכמעט ונרכש ע"י ליון, וקשר נבחרת צרפת הצעירה לודוביק בלאס הוא הלהיט החדש בליגה, וכנראה גם לא יישאר בגנגאן הרבה זמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים