שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

השחקנים שקונטה החזיר לחיים

למרות העצבים של התקופה האחרונה, המנג'ר האיטלקי השיבאת דייגו קוסטה לתלם, ובעיקר מצליח להוציא שוב מאדן הזאר יכולת שיא בדרך לאליפות של צ'לסי

בחצי השנה האחרונה כולם מדברים על השינוי הגדול שהנחיל אנטוניו קונטה בצ'לסי, אבל אני רוצה לכתוב על שני שחקנים מסוימים (ועוד אחד בקטנה). תחת אימונו המסור והקפדני של קונטה, הפכו השחקנים הללו לבלתי ניתנים לעצירה.

 

1. דייגו קוסטה

קוסטה הוא שחקן חם מזג. הבלמים של היריבות ידעו להרגיז אותו בקלות, לגרום לו להשתתף בקטטות ולקבל כרטיסים אדומים. בשנה שעברה, בקדנציה של המאמן לשעבר ז'וזה מוריניו, הבקיע קוסטה 12 שערים בלבד בליגה. העונה הנוכחית עוד לא הסתיימה, וקוסטה כבר כבש 15 פעמים. בניגוד לעונה שעברה, קוסטה הרבה יותר רגוע. הוא לא מתחכך עם הבלמים של הקבוצה היריבה, ובמהומה שהתרחשה במשחק מול מנצ'סטר סיטי קוסטה רץ לאורך המגרש רק כדי להפריד בין הצדדים.

 

דייגו קוסטה (צילום: Getty Images) (צילום: Getty Images)
דייגו קוסטה(צילום: Getty Images)

 

אבל חשוב לציין שקוסטה מושפע מהסביבה. מאז הדיווח על המעבר לסין בינואר, קוסטה כבש רק שער אחד! על פי השמועות, קבוצה בסין הציעה לו הצעה מפתה. קוסטה הסתכסך עם הצוות הרפואי. קוסטה התלונן על פציעה בגב בעוד שהצוות טען שהוא כשיר. קונטה התערב ושניהם צעקו אחד על השני והטיחו רהיטים בקיר. במהלך הריב קונטה צעק על קוסטה שהוא מוזמן לעבור לסין. לאחר שהשלימו, הצדדים עדיין מתוחים ומאז המקרה קוסטה אינו מבקיע שערים כמו בעבר.

 

2. אדן הזאר

אחד הדברים המרשימים אצל אדן הזאר הוא השפעתו החיובית על חבריו לקבוצה. אחרי עונת בכורה מתסכלת, פדרו חוזר לימים היפים מברצלונה והוא כובש בצרורות - בזכות הזאר. מאז היורו הכושל פדרו רק מבקיע. "כוכב אגדי", "ברמה של מסי ורונאלדו", "פנומן" ו"השחקן הטוב ביותר בפרמייר-ליג". כל אלו נאמרו על אדן הזאר עד ש...

 

אדן הזאר (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אדן הזאר(צילום: EPA)

 

בעונת 2014/2015 זכתה צ'לסי באליפות. הזאר נבחר לשחקן העונה, מוריניו למאמן. עונת 2015/2016 נפתחה בשפל, הזאר היה הסמל לכישלון. צ'לסי הודחה כבר בשמינית גמר ליגת האלופות. הזאר סיים את העונה עם ארבעה שערים בלבד. אכזבה אדירה לכישרון הנהדר. מוריניו פוטר באמצע העונה והשבחים להזאר הפכו למהלומות. הזאר איבד את הכישרון?

 

אחרי העונה העגומה אנטוניו קונטה נכנס לתמונה. צ'לסי מתחילה עם שני ניצחונות ואז עוברת לרצף הפסדים. "הזאר לא עזר"... כך נכתב בכותרות. ואז, אחרי התבוסה לארסנל, משהו השתנה. 13 ניצחונות רצופים! הזאר כובש עשרה שערים, שישה שערים יותר מהעונה הקודמת והעונה עוד לא הסתיימה. השער מול ארסנל הוכיח שכל מה שאמרו עליו בעונת האליפות אמיתי. הזאר מקבל את הכדור בחצי המגרש, מהתל בשלושה שחקני ארסנל, נכנס לרחבה ומבקיע ישר לפינה של פטר צ'ך.

 

איזה שינוי אדיר הנחיל קונטה בשלושה שחקנים מדוכדכים. אחרי עונה מסויטת לשלושתם הם הפכו לבלתי ניתנים לעצירה. הזאר, קוסטה ופדרו. איזה שחקנים! שנזכה לעוד הרבה רגעים גדולים משלושתם, ושישמרו את היכולת הזאת עד לסיום העונה וגם לעונה הבאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים