שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

שייך לטופ? העונה של נאינגולן

הקשר הבלגי נמצא בכושר שיא, היכולת שלו מרשימה והרצון לנצח נראה בכל משחק. אבל האם כל זה יספיק לתואר ראשון?

ראג'ה נאינגולן הוא הבלגי הכי איטלקי שקיים. הקשיחות על המגרש והג'נטלמניות מחוצה לו הם רק חלק מהערכים שהקשר קיבל בארץ המגף. ראג'ה נולד באנטוורפן ב-4 במאי 1988. בעודו ילד, נטש אביו את המשפחה שנותרה חסרת כל, ואימו גידלה אותו ואת אחותו התאומה (ריאנה) ושלושת אחיו החורגים.

 

הכדורגל מאז ומתמיד היה הכל בשבילו. אחרי שנים ששיחק בקבוצות הנוער של בירסחוט המקומית, נקנה בגיל 17 ע"י פיאצ'נזה מהליגה השנייה באיטליה, ובאותו זמן רכש לעצמו את סגנון המשחק הלא מתפשר שלו. הפריצה הגיעה ביוני 2010, כשקליארי מהסרייה A החליטה לרכוש אותו אחרי חצי שנה מרשימה בה שיחק אצלה בהשאלה. בארבע עונות בקליארי הוא גם הצדיק את מקומו בליגה הבכירה, כשרשם 131 הופעות במדי הקבוצה מהאי סרדיניה. בחלון ההעברות של ינואר 2014 נאינגולן הושאל שוב, אבל הפעם זה היה לרומא, הצעד המשמעותי ביותר בקריירה שלו. אגב, גם אחותו ריאנה היא שחקנית כדורגל, ואחרי שנים בכדורגל הבלגי עשתה גם היא את המעבר לקבוצת הנשים של רומא ב-2014. כמה פעמים כבר נראה אח ואחות משחקים באותו מועדון? אבל בואו נחזור לראג'ה.

 

ראג'ה נאינגולן (צילום: AP) (צילום: AP)
ראג'ה נאינגולן(צילום: AP)

 

כבר בתקופת ההשאלה אפשר היה לראות שזה הדבר האמיתי. אם לא הפציעות הקשות של קווין סטרוטמן אולי הוא לא היה מקבל את ההזדמנות, אבל לעולם לא נוכל לדעת. המאמן של רומא דאז, רודי גרסיה, נתן לנאינגולן את ההזדמנות לשחק כמה שיותר, והוא לקח אותה בשתי ידיים. בעזרת התיקולים החזקים, ההקרבה והמנהיגות שהביא לקישור של רומא, לאט לאט ראג'ה נהפך לאהוב בבירת איטליה. עם שותפים לקישור כמו מיראלם פיאניץ', דניאלה דה רוסי ואלסנדרו פלורנצי, אולי שחקן אחר היה נבלע בספסל. אבל לא אחד עם אופי כמו של ראג'ה נאינגולן.

 

ג'נטלמן איטלקי אמרנו? בדצמבר האחרון הוא אמר לרשת "סקיי" ברומא: "צ'לסי פנתה אליי והמאמן קונטה מאוד רצה שאני אשחק אצלו. מהר מאוד דחיתי את ההצעה. אני יודע שצ'לסי זה מועדון גדול, אבל אני צריך לקחת כמה דברים בחשבון. זה לא קל לעזוב את איטליה אחרי 12 שנים. אני לא אעזוב בשביל שינוי קטן". אין הרבה שחקנים כאלה היום, שהכבוד למקום שנתן להם את הצ'אנס להצליח זה הערך שמוביל אותם. אולי ראג'ה למד שיעור או שניים מהקפטן הנצחי של רומא, פרנצ'סקו טוטי, והאריך את חוזהו בקבוצה עד 2020. "קונטה רצה אותי עוד כשהיה מאמן יובנטוס. אמרתי לו שלעולם לא אעזוב את רומא ליובה", הוסיף הבלגי, ועם העקיצה הזאת לכיוון חברו לשעבר, פיאניץ', התחיל את העונה הנוכחית כשהוא בשיא כושרו.

 

נאינגולן פורח בחודשים האחרונים. המספרים שלו מצביעים על כך שהוא נמצא בעיצומה של העונה הגדולה בקריירה. 10 שערים ו-4 בישולים לקשר זה לא משהו מובן מאליו. אסור לשכוח שהוא לא נח בקיץ האחרון, אלא שיחק ביורו שנערך בצרפת ושותף בכל משחקי נבחרתו. שער ניצחון נגד שוודיה ועוד שער בהפסד לוויילס (שניהם מחוץ לרחבה) היו הספתח לעונה שבפתח.

 

כבר כמה שנים טובות שרומא לא שיחקה כך. היא נמצאת בכושר מעולה ועדיין בתמונה בשלושה מפעלים - מה שחשוב מאוד עבור השחקן בן ה-29 שעדיין לא זכה בתואר. בליגה היא ניצחה השבוע את טורינו 1:4 ונשארה במרחק 7 נקודות מהמוליכה יובנטוס.

נאינגולן היה בשיאו כשכבר בהתחלה בישל את השער הראשון לאדין דז'קו, מלך השערים של רומא העונה. בהמשך ראג'ה גם כבש את השער הרביעי שחתם את המשחק ואת ההופעה הנהדרת שלו. שלושה ימים לפני כן, בליגה האירופית, רומא התפוצצה עם רביעייה מול ויאריאל. אחד הדברים שבלטו במשחק (מלבד השלושער של דז'קו) הייתה השליטה שיש לרומא במרכז המגרש, בניצוחו של נאינגולן.

 

בגביע, רומא עומדת לפגוש בצמד משחקים את לאציו, בדרבי של עיר הבירה, וכל זה בשלב חצי הגמר. "ננצח את לאציו בשני המשחקים", כך אמר ראג'ה. הוא גם הדגיש את העדפותיו – "רוצה לזכות בגביע, אם לא נזכה בליגה". כמה שהוא רוצה כבר להניף תואר ראשון. ואין ספק שמגיע לו אחד כזה. לפי ההופעות והיכולת שהוא יציג בשבועות הקרובים, נוכל לדעת אם הוא שייך באמת לטופ העולמי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים