שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הבלוף שנקרא "חימום" במשחק כדורגל

החימום לא קשור לבעיית השרירים ולא מונע, בגדול, פציעות והתכווצויות של השחקנים. ולכן הוא מיותר

תגידו לי בבקשה: מה זה החירטוט הזה "לחמם שחקנים" שעושים במשחק כדורגל?! מי צריך את זה בכלל? לעניות דעתי, החימום הוא לא יותר מאשר בדיחה פיזיולוגית לא מצחיקה ואפילו מביכה, מבזה ומבישה. ממש אין בה כלום ומשמעותה האמיתית היא שום דבר. נכון, זאת אינה המצאה יהודית ומאמני כל העולם נוקטים בה, ואפילו כך אני שואל: אז מה? אנחנו צריכים לאמץ כל שטות בינלאומית? זה מה שיושיע את הכדורגל שלנו?

 

בואו ונשים את האמת על השולחן: החימום לא קשור לבעיית השרירים ולא מונע, בגדול, פציעות והתכווצויות של השחקנים. ולכן הוא מיותר. הוכחות? אף כדורסלן אינו עורך חימומים לפני העלייה על הפרקט. אף שחקן פוטבול לא מתחמם טרם שהוא עולה למגרש כדי לכסח ולהתכסח. אף כדורידן לא עורך ריצות סתמיות מסביב למגרש, ועוד ועוד דוגמאות. ותסכימו איתי שהענפים האלו, ורבים אחרים, תובעניים יותר מכדורגל ולפחות מלאים אנרגיות כמו בכדורגל. רק באיגרוף יש חימומים, וגם זה בחדרי חדרים. מדובר בחימום שהוא יותר חימום מנטלי מאשר פיזיולוגי. אז לשם מה בלוף החימומים הזה של הכדורגל?!

 

פציעה על המגרש. החימום לא עוזר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פציעה על המגרש. החימום לא עוזר(צילום: AFP)

 

הנה דוגמה חיה ונושמת רק משלשום: המשחק בין מכבי פ"ת להפועל חיפה. דקה 42 - קובי רפואה מחמם שלושה שחקנים בצידי המגרש. רגע, קרה משהו? מישהו נפצע? ממש לא! אז מה יש "לחמם" שלושה שחקנים, שלוש דקות לסיום המחצית, כשבטוח שאף אחד מהם לא יעלה למשחק עוד במחצית הראשונה?ומדוע לחמם אותם עכשיו, כשבטוח שהם שוב יתקררו בהפסקה בתדריך בחדר ההלבשה? בשביל מה להביך, לבזות ולהתיש סתם כדורגלנים? בשביל מה זה טוב? והנה הפאנץ' – דומני שרק אחד מהשלושה שהתחממו לפני המחצית עלה בסוף לשחק, וגם זאת רק בדקות השבעים והשמונים בערך! כלומר – היו שלושה חילופים, אבל רק אחד מהם היה מתוך החבר'ה שהתחממו בשלוש הדקות שלפני המחצית! אז מה עשינו בזה? מדוע לבזות את השחקנים?

 

תאמרו: החימום נועד להטעות את האויב, יעני את היריב. פחחח.. למה בפוטבול ובכדורסל לא עושים הטעיות כאלו? כיוון שזה לא רציני. ונותרה הסיבה האחרונה – מדובר בחימום מנטלי. סליחה? חימום מנטלי תעשו עם פסיכולוג או עם מסאז'יסט ולא בצידי המגרש ובלי כדור. זה מה שיש לי לומר בקצרה.

 

הכותב הוא ד"ר לסוציולוגיה פוליטית 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים