שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

ראניירי פוטר בצדק מלסטר

טענות בנוגע לחוסר רגישות וחוסר כבוד כלפי המאמן הינן משוללות יסוד וחסרות כל היגיון. אין מקום לסנטימנטים, משום שהצלחת הקבוצה הינה הדבר היחיד שצריך לעמוד לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות

בדיוק לפני שנה, בתאריך ה-27/02/2016, החבורה המפתיעה של קלאודיו ראניירי ניצחה 0:1 בבית את נוריץ' והתבססה במקום הראשון בטבלה, שבוע שישי ברציפות. הרצף הזה, כפי שאתם יודעים, יימשך עד סוף העונה, בסופה היא תוכרז כאלופת הפרמייר-ליג לראשונה מאז הוקמה הקבוצה בשנת 1884. באותה עונה נפלאה נחלו השועלים שלושה הפסדים בלבד, כאשר נכון לרגעים אלו, לאחר 26 מחזורים בעונה הנוכחית, הקבוצה סופרת 14 הפסדי ליגה והפרש שערים שלילי (17-). את שערי הליגה הראשונים שלה לשנת 2017, אגב, כבשה לסטר שלשום בניצחון המרשים על ליברפול.

  

כוכבי הקבוצה ג'יימי וארדי (24) וריאד מחרז (17) כבשו יחדיו 41 שערים מתוך 68 שערי ליגה שכבשה לסטר במהלך עונת 15/16. השנה הם חיוורים. שחקן המפתח של השועלים וללא ספק הברומטר של הקבוצה, אנגולו קאנטה, החזיק את מרכז הקישור לאורך כל העונה והוביל את הפרמייר-ליג בכמות התאקלים המוצלחים והחטיפות. בתום העונה עזב קאנטה את לסטר והצטרך לצ'לסי עבור 32 מיליון פאונד, ובכך הותיר את הקבוצה ללא קישור יציב, דבר שהשליך על היכולת וכפועל יוצא מכך על תוצאות הקבוצה. הפרחים והקרדיט, אגב, לסקאוט הקבוצה לשעבר, סטיב וולש, שאחראי בין היתר על צירופם של קאנטה, מחרז ו- וארדי - שלושתם נבחרו לקבוצת השנה של הפרמייר-ליג באותה עונה (ביחד עם הבלם ווס מורגן).

 

קלאודיו ראניירי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
קלאודיו ראניירי(צילום: רויטרס)

 

רבות דובר על עונה חלשה של שאר הטוענות לכתר ב-15/16, ניצחונות דחוקים בהפרש של שער אחד וסיבות נוספות להצלחתה המפתיעה של לסטר הקטנה שמעולם לא נשמה אוויר פסגות לפני כן. אז נכון, ב-15 השנים שקדמו לאליפות ההיסטורית, רק פעמיים אלופת הליגה השיגה פחות נקודות מלסטר (81) - מנצ'סטר יונייטד של עונות 00/01 ו10/11 (80 נק' בכל אחת מהעונות). כמו כן, מספר הניצחונות בהפרש מינימלי של שער אחד עמד על 14 מתוך 23. עם כל זאת, אליפות, בין אם בהפרש שערים ובין אם בפער נקודות אדיר, הינה הישג עצום, במיוחד בליגה כה תחרותית ועבור קבוצה כה צנועה.

 

קלאודיו ראניירי, שהוביל את לסטר לאליפות כה מרגשת ועל כך קיבל את הקרדיט שמגיע לו, הוא גם האדם האחראי על כישלונה של הקבוצה בעונה הנוכחית.

טענות בנוגע לחוסר רגישות וחוסר כבוד כלפי המאמן הינן משוללות יסוד וחסרות כל היגיון. אין מקום לסנטימנטים, משום שהצלחת הקבוצה הינה הדבר היחיד שצריך לעמוד לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות.

 

סיפור רכבת ההרים של השועלים מזכיר מעט את סיפורה של בלקבורן שני עשורים מוקדם יותר. הרוברס זכו באליפות בעונת 94/95 לראשונה מאז עונת 1913/1914, בפוטו-פיניש צמוד מאין כמוהו בו התמודדו מול מנצ'סטר יונייטד. את הקבוצה הובילו  אלן שירר (34) וכריס סאטון (15) עם 49 שערי ליגה ביחד. ב-3 העונות לאחר עונת האליפות הקבוצה הציגה יכולת בינונית מאוד, במיוחד בסיבוב הראשון, כאשר לבסוף, בעונת 98/99, סיימו הרוברס במקום הלפני אחרון ונשרו לליגת המשנה.

 

במקרה של לסטר, לא נראה שהשועלים יפרדו מהפרמייר-ליג בתום העונה הנוכחית, על אף מאבקי התחתית. סביר יותר להניח שייפרדו בקרוב מליגת האלופות, אם לא בשלב שמינית הגמר מול סביליה, דבר שיהווה הפתעה גדולה, אז ככל הנראה בשלב רבע הגמר. ייתכן והפרידה מליגת האלופות ומהאדם שכה מזוהה עם עונת האליפות ההיסטורית, ישחררו את הקבוצה ויאפשרו לה להתרכז בשיפור מעמדה בליגה. לקבוצה יש שלד מספיק חזק כדי להתברג בחלק האמצעי-עליון של הטבלה. 

 

באשר לקלאודיו ראניירי, קשה לומר מה צופן לו העתיד. אין ספק שמדובר באיש כדורגל גדול. מלבד האליפות האחרונה עם השועלים, עבר ראניירי בלא מעט קבוצות במהלך קריירת האימון שלו, כאשר את חלקן הוא הוביל להישגים בדמות גביעי ליגה, העפלות מליגת המשנה לליגה הבכירה וסיוע במאבקי תחתית עיקשים, אך ללא ספק ההישג הגדול ביותר ב-30 שנותיו כמאמן הוא האליפות ההיסטורית עם לסטר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
קלאודיו ראניירי
צילום: gettyimages
מומלצים