שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

ככה מתייחסים לדור הזהב של ספרד?

פויול נדחק החוצה מברצלונה, צ'אבי קיבל הצעה לפרוש כשרצה להמשיך לשחק, השוערים הוותיקים מצאו עצמם בשוליים

כבר שנים ששחקנים כמו פויול, צ'אבי ואפילו ואלדס וקסיאס, שעדיין משחקים, לא מקבלים את הכבוד שמגיע להם.

 

פויול, טרזן, הקפטן האגדי של ברצלונה, שינה ללא ספק את המשחק ההגנתי בספרד ובעולם כולו, עד שהגיעה שורת הפציעות שבישרה שהגיל ניצח את השחקן. הפציעה הרצינית ביותר הייתה נגד בנפיקה בליגת האלופות. קשה היה לראות אותו ככה, את שחקן ההגנה מהגדולים בהיסטוריה של ספרד נאנק מכאבים. לאחר הודעת הפרישה פויול קיבל תפקיד מקצועי בברצלונה, אך לאחר פחות משנה התפטר בטענה שלא באמת נתנו לו לעשות משהו, אלא שהיה שם רק כדי שזה ייראה יפה. מאז, רק קבוצות אוהדים בודדות מעריכות אותו ולא שוכחות את תרומתו.

 

קרלס פויול (צילום: EPA) (צילום: EPA)
קרלס פויול(צילום: EPA)

 

צ'אבי שהיה שותף לקישור הגדול בעולם לצד אינייסטה ובוסקטס, שלישייה שהייתה אדירה גם בהגנה וגם בהתקפה. היה כיף לראות אותו משחק, אבל עכשיו צצו דיווחים שלאחר שהודיע שהוא עוזב את ברצלונה, הנהלת הקבוצה הציעה לו לפרוש ולקבל תפקיד מקצועי בכיר (כמו פויול). רק שצ'אבי בחר לא לקבל את ההצעה, ועכשיו הוא "שוחה" בכסף בקטאר ורואים אותו בעיתונים ספרדים פעם בשנה.

 

ואלדס וקסיאס היו השוערים של ספרד הטובה והאימתנית. עכשיו ואלדס שווה מיליונים בודדים וקסיאס אפילו לא יכול היה לסרב להצעה שקיבל מפורטו, לא בגלל כמות הכסף הגדולה אלא בגלל שבריאל כבר הראו לו את הדרך החוצה. למה שני השוערים הגדולים בספרד לא מקבלים את הכבוד הראוי להם? בגלל שהעיתונאים מתרכזים בעיקר בשוערים צעירים ומבטיחים.

 

כל השחקנים אשר דיברנו עליהם בכתבה כבר לא משחקים בנבחרת, וספרד היא כבר לא אותה נבחרת שכל היריבות בעולם מפחדות רק מלחשוב על להתמודד מולה. במונדיאל היא עפה בבושת פנים בשלב הבתים, ביורו בשמינית הגמר. זה בסדר, כמובן, שמתרכזים בדור העתיד, אבל מה עם קצת כבוד לדור העבר, אלו ששינו את המשחק ואת העולם כולו, ובמיוחד את ספרד.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים