שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

עוד מהפכה עלולה לעלות לירוקים בירידה

כן כן, לא פלייאוף תחתון אלא ירידת ליגה. לאורך ההיסטוריה, קבוצות שהחליפו הרבה שחקנים בפרק זמן קצר לא הצליחו מעולם. מכבי חיפה זקוקה להחתמות נקודתיות

הטור הזה מתבשל לי בראש כבר כמה שבועות, ופשוט לא מצאתי את הזמן ואת תעצומות הנפש לכתוב אותו. לא תקראו כאן על פלייאוף עליון או תחתון או אירופה. כבר לא משנה איפה מכבי חיפה תשחק. משנה איך מתקנים לקראת השנה הבאה.

 

אני שומע לא אחת את האמרה "חייבים לעשות חריש עמוק", או "מכבי חיפה חייבת לעשות מהפכה",. אז ככה. בשנים האחרונות בכל קיץ ובכל ינואר בוצעה מהפכה, הוחתמו שחקנים במיליונים וכוכבים גדולים. אני טוען שמהפכה נוספת יכולה לגרום לתוצאות נוראיות, ואני לא מפחד לומר, מהפכה נוספת במכבי חיפה עוד עלולה לעלות לה במקום בליגת העל. כן כן, לא פלייאוף תחתון אלא ירידת ליגה.

 

עטר ולוזון (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
עטר ולוזון(צילום: אורן אהרוני)

 

לאורך ההיסטוריה, קבוצות שהחליפו הרבה שחקנים בפרק זמן קצר לא הצליחו מעולם. מכבי חיפה זקוקה להחתמות נקודתיות בעמדות שחסרות לה, למשל מגן שמאלי. עם כל הכבוד לסאן מנחם, הוא לא יכול להיות המגן הפותח של מכבי חיפה, אבל אני חושב שהוא יכול להיות קשר מעולה. צריך גם מגן ימני ולהעביר את גארי קגלמאכר למרכז ההגנה או איפה שאני מעדיף אותו, לקישור האחורי, אנחנו צריכים גם קשר אחורי גרזן, ושחקן התקפה בצד ימין. אבל יותר מזה, השחקנים האלה לא צריכים להיות סתם שחקנים טובים - שניים או שלושה מהם חייבים להיות שחקנים שגדלו במכבי חיפה.

 

אני לא מנהל את מכבי חיפה ולא שם את הכסף, אבל אם יש אפשרות להחזיר את ליאור רפאלוב ואת בירם כיאל זה יהיה מעולה, ואם תבשיל עסקה עם מאור בוזגלו זה יהיה נהדר. אגב בוזגלו, יכול להיות שהוא דווקא יהיה האופציה הזולה מבין השלושה.

 

אז איפה מוצאים את השחקנים? אפשר לנסות לעשות מחטף לבאר שבע על דור אלו. אני חושב שהוא מגן ימני מעולה לליגת העל, שיכול להתפתח תוך שנה-שנתיים למגן מעולה גם באירופה. שווה להשאיר את אלושי, אבל לשחרר את ואצק ו-ואליינטה אם מצליחים להחתים את כיאל. ואז נשאר מקום למגן שמאלי. אם לא מוצאים זר, אני חושב ששמואל שיימן בשקט יכול להיות שחקן הרכב במכבי חיפה. אני לא מדבר על טואטחה, כי אני לא חושב שיש סיכוי שהוא יחזור לארץ בקרוב.

 

שימו לב, אני רוצה לשחרר שני שחקנים בלבד, ולהחתים חמישה. אז איפה כולם ייכנסו? קודם כל, אני חושב שקבוצה בסדר גודל של מכבי חיפה צריכה סגל עמוק, מאוד עמוק, דבר שני, אני חושב שגילי ורמוט, עם כל הכבוד, יועיל יותר מהספסל אם רפאלוב ובוזגלו יהיו בהרכב. שימו לב שלא דיברתי בכלל על חלוצים או שוערים. בשער צריך לתת לגלזר את המפתחות, ולומר לו "אתה השוער הראשון שלנו, תהיה רגוע". בגזרת החלוצים, אם עומר דמארי יישאר אז יש חלוץ מעולה. אם הוא עוזב, פיטים אזמי אדיר ותמיד אפשר לעלות עם שחקן צעיר.

 

אז ככה לסיכום, זה משהו שאני מאוד לא אוהב לעשות, אבל כמו שעושים בזימוני הנבחרת, הנה הסגל שלדעתי יכול להוציא את מכבי חיפה מהברוך שהיא נכנסה אליו.

 

שוערים: גלזר, לויטה, אופק.

הגנה: קינן, איולפסון, חבשי, יונתן לוי, שי בן דוד, דור אלו, אבו עביד, ומגן שמאלי זר.

קישור: קגלמאכר, אלושי, נטע לביא, רפאלוב/בוזגלו/כיאל (שניים מתוכם לפחות), זנטי, בריק, ורמוט, קהת.

התקפה: דמארי, אזמי, עטר וגוזלן/עוואד.

 

מדובר על סגל של 25-24 שחקנים. חלקם יכולים לשחק במספר עמדות, ומתוכם עשרה שחקני בית, שלפחות שלושה מהם בכירים ומשמעותיים שמיועדים להיות שחקני הרכב, וזה מה שמכבי חיפה צריכה. אז יגידו לי כולם - איפה השילוב של הצעירים? שחקנים צעירים משלבים בקבוצה שרצה טוב, בקבוצה שמשחקת משוחרר. בקבוצות קטנות לא צריך את הבכירים, אפשר לתת לצעירים לשחק וזה יהיה בסדר גמור, כי אין מהם ציפיות והם לא מפחדים שכל טעות קטנה שלהם תגמור משחק, לשחק מול 30 אלף צופים שמצפים ממך לתוצאות כבר מהדקה הראשונה זה דבר שרק גורם לטעויות ולחץ. הצעירים בסגל כזה ישתלבו במהלך העונה. יש פציעות, מורחקים והרבה משחקים במהלך העונה. כולם ישחקו, רק שהם ישחקו כשהם יודעים שיש לידם שחקנים שהם רואים כדוגמה, שחקנים כמו קינן, רפאלוב וכיאל, שהתחילו בדיוק איפה שהם התחילו - והצליחו. זה ייתן לצעירים את השקט שדרוש להם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
יעקב שחר
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים