שתף קטע נבחר

"נבחרת הבייסבול - התשובה לכל שונאינו"

בנבחרת ישראל התמוגגו מההעפלה לרבע גמר אליפות העולם. המאמן ג'רי וינשטיין הודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, הכוכב זק בורנסטיין בטוח: "ההישג ייתן הכרה לכל היהודים בעולם"

 

 

נבחרת ישראל בבייסבול הגיעה לאליפות העולם כאנדרדוג מובהק, אבל לאחר שלושה משחקים הם כבר יכולים לסמן וי על המשימה הראשונה. השחקנים של ג'רי וינשטיין הצליחו להעפיל לרבע הגמר עם מאה אחוזי הצלחה (שלושה ניצחונות), כשהאחרון הושג היום (ה') - 2:4 על הולנד.

 

ביממה הקרובה תמריא הנבחרת מסיאול לטוקיו, שם ייערך השלב הבא, כשגם בו שתי הנבחרות הראשונות בבית יעלו לחצי הגמר. עוד קודם לכן, השחקנים והמאמן וינשטיין השתתפו במסיבת עיתונאים מרתקת, שסיפקה לא מעט כותרות. "שמעתי על הציוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבירך אותנו", סיפר וינשטיין, "אני שמח שהוא מכיר בנבחרת ישראל בבייסבול. אני מודה לו על כך, אולי זה יעזור להמשך הדרך ולתוכנית שלנו לפתח את הענף בארץ".

 

וינשטיין. "ידענו שניצחון ייתן ביטחון" (צילום: AP) (צילום: AP)
וינשטיין. "ידענו שניצחון ייתן ביטחון"(צילום: AP)

 

"העדיפות הראשונה שלנו היום הייתה להציב אותנו בעמדת ניצחון על אף שידענו שאנחנו נוסעים ליפן בוודאות" הוסיף המאמן הגאה, "ידענו שניצחון ייתן לנו הרבה ביטחון להמשך, ועוד אהדה מהציבור בישראל להמשך הדרך. אני מקווה שכבר בפעם הבאה תהיה נבחרת שכולה תגיע מישראל. עכשיו יש לנו זמן להתכונן לשלב הבא".

 

גם השחקן זק בורנסטיין נכח במסיבת העיתונאים ואמר: "בבייסבול הכל יכול לקרות. היינו ביחד מאז המוקדמות והיינו מודעים ליכולות שלנו. ידענו שאם אתה כל כך רוצה משהו – זה אפשרי. אני חושב שזה משהו עצום עבור ישראל. ההישג הזה זה נותן הכרה לענף הבייסבול בישראל ולכל היהודים בעולם".

 

שחקני הנבחרת בניצחון על הולנד. לא מתכוונים לעצור בטוקיו (צילום: AP) (צילום: AP)
שחקני הנבחרת בניצחון על הולנד. לא מתכוונים לעצור בטוקיו(צילום: AP)

 

על המטרות להמשך הטורניר הוסיף בורנסטיין: "כשהגענו לכאן, לא הייתה לנו מטרה. רק לשחק כמה משחקים וליהנות. עכשיו הצלחנו להגיע לרבע הגמר בטוקיו ורוצים להמשיך גם לחצי הגמר בלוס אנג'לס. אבל קודם כל צריך להסתכל על המשחקים הקרובים ולהמשיך לעשות את מה שעשינו עד עכשיו וכמובן להוכיח לעולם שישראל יכולה לשחק ברמות הגבוהות ביותר בבייסבול".

 

הציוץ של רה"מ נתניהו (צילום: מתוך הטוויטר) (צילום: מתוך הטוויטר)
הציוץ של רה"מ נתניהו(צילום: מתוך הטוויטר)

 

בורנסטיין התייחס גם לנושאים שלא כל כך קשורים לספורט - לניסיונות הפגיעה ביהודים בארצות הברית. "לצערנו אנחנו רואים אנטישמיות בכל העולם ולא רק בארצות הברית", אמר כוכב הנבחרת, "המצב הזה הוא מדאיג מאוד וקשה לראות את זה, אבל כשאנחנו כאן, זה הניצחון להכל. זו התשובה לכל מי ששונא אותנו, מחלל מצבות או מאיים בפצצות. אני מקווה שיום אחד כל זה יסתיים".

 

מי שלקח חלק ניכר בשלושת הניצחונות השבוע היה נייט פריימן, שאמר: "יש לנו הרבה כישרון בחדר ההלבשה. אנחנו נבחרת מאוד מגובשת. עבדנו קשה מאוד כדי להגיע לכאן ולהצליח".

 

נייט פריימן. "יש לנו הרבה כישרון" (צילום: AP) (צילום: AP)
נייט פריימן. "יש לנו הרבה כישרון"(צילום: AP)

 

"כשמייצגים את ישראל ואת היהודים ברחבי העולם זה משהו מאוד מיוחד", הוסיף פריימן, "כשהדור הזה זורע את הזרעים הראשונים של הענף בארץ - זה נותן לנו הרבה כוח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים