שתף קטע נבחר

חשש בענף הסייף: "הכל נגדע"

בזמן ש-40 אחוז מתקציב ענף קוצצו ומאמנים בכירים נמצאים לפני שימוע, הספורטאים עצמם מודאגים. מארי דבורקין: "14 שנים השקעתי מהחיים שלו לסייף. לא יכול להיות שהכל לחינם"

לאחר הפרסום אתמול (ה') ב-ynet ספורט, על כך שחלק ממאמני נבחרת ישראל בסייף קיבלו מכתבים לשימוע לפני פיטורים בשבוע הבא, אנשי וספורטאי הענף חוששים לגורל המקצוע, חשש אשר נובע מקיצוץ של כ-40 אחוז מתקציב הענף (600 אלף שקל קיצוץ). 

 

"פשוט נשבר לי הלב", סיפרה סייפת הרומח מארי דבורקין. "אני בסייף כבר 14 שנים, 14 שנים שוויתרתי דברים אחרים בשביל הסייף. הזמן, הכסף, כל הכח שהשקעתי, לא מאמינה שהוא יכול להיות לחינם. כל החיים התאמנתי להגיע למטרות הכי גדולות ועכשיו פשוט הכל נגדע. חותכים לי את החלום לאלפי חתיכות קטנות".

 

גם הוא מודאג. עידו הרפה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
גם הוא מודאג. עידו הרפה(צילום: אורן אהרוני)

 

סייף הדקר, עידו הרפה סיפר: "אישית אני חושב שהקיצוץ הינו מהלך שנעשה בעין לא מקצועית וללא הסתכלות קדימה. סייף הינו אחד הענפים הכי מצליחים שיש היום במדינה עד גילאי הנוער, ובמקום לפתח את הענף להשקיע בצעירים ובבוגרים, בוחרים לקצץ בתקציב איגוד הסיוף שגם ככה התקציב אינו קרוב לתקציבים של איגודים אחרים בחו"ל".

  

ניקול טל, סייפת הדקר ששילמה על כל חמש התחרויות שטסה השנה, הוסיפה: "ענף הסייף הוא אחד מהענפים המוצלחים ביותר במדינת ישראל. בשנים האחרונות חזרו ספורטאים וספורטאיות רבים עם מדליות מהתחרויות הגדולות והחשובות ביותר בעולם (ביניהן אליפויות אירופה ועולם). קיצוץ התקציב עכשיו, כאשר קיים דור בוגרים מעולה ובעל פוטנציאל להגיע לטוקיו 2020, בנוסף לדור צעיר שלא מפסיק להתקדם ולקטוף מדליות, יכול לגרום נזק בלתי הפיך לסיוף הישראלי"

 

כזכור, בין המפוטרים אפשר למצוא את  המאמן אלכסנד איבנוב שהיה בשלוש השנים האחרונות עוזר מאמן נבחרת רוסיה והוביל אותה למדליית הארד במשחקים האולימפיים בריו ולאחר האולימפיאדה.  כמו כן, מאמן הנבחרת הראשי אוהד בלוה התבקש לקצץ משכרו ואף הוא זומן לאיגוד בשבוע הבא לשימוע, יחד עם יעקב פרדמן, מאמנה של ורה קנבסקי, שזכתה השבוע באליפות אירופה לנוער. הוא קיבל הודעה כי הוא לא יועסק באיגוד נכון לעכשיו לא יהיה יכול ללוות את חניכיו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים