שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

האם ניימאר יכול לרשת את מסי?

דווקא אחרי שהביא לברזיל זהב אולימפי, החלוץ לא נכנס טוב לעונה. לואיס אנריקה לקח אותו כפרויקט, כולל סדרת חינוך שהעביר לו – ואת התוצאה כולנו ראינו מול פ.ס.ז'. בלעדיו, בארסה נראתה אתמול אבודה והפסידה ללה קורוניה. ההתקדמות שלו תלויה רבות בזהות המאמן הבא

דברים טובים באים בזוגות. אם תשאלו את אוהדי בארסה הם דווקא יגידו שדברים טובים באים בשלשות, ולראיה הטריו ההתקפי של הקבוצה. העונה השלישייה ההתקפית הפכה לצמד, כשהצלע הברזילאית חורשת את אגף שמאל, אך לא מצליחה להניב את התוצאות המצופות. רגעים של הבלחות מאירים את העונה הסבירה של ניימאר, הצפיות והתקוות שתלו בילד לאחר התצוגות במדי הנבחרת לא התממשו. האם אנחנו כאוהדים דרשנו יותר מדי או שמספר 11 "זכאי" להאשמות המוטחות בו על היכולת?

 

את העונה הנוכחית ניימאר פתח לאחר שנגע בשמיים כאשר הביא את הזהב האולימפי לברזיל. מהשיא הזה החלוץ המשיך לקטלוניה, כשהוא מוותר על חופשה לטובת האהבה לכדורגל. בברצלונה נחת ניימאר כשהוא על גג העולם, פסגת הקריירה עד כה, אך הוא היה צריך לחזור ולהשתלב בקבוצה, כששני המשלימים של הטריו חוזרים אחרי קיץ מאכזב במדי נבחרותיהם. פתיחת העונה המאוחרת שלו הייתה לא מוצלחת במיוחד ונראה היה שהראש עדיין בברזיל, כשצורת המשחק שלו שונה לחלוטין מצורת המשחק של השחקנים סביבו. דריבלים ללא הפסקה, סמבה במיטבה, אך בשונה מהכדורגל הדרום אמריקאי – באירופה צורת משחק כזו, שלא תמיד אפקטיבית, גורמת לחיצי ביקורת מורעלים.

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

וכך, הילד שעדיין לא התעורר מהאופוריה, מצא את עצמו תחת ביקורות חריפות של בכירי הפרשנים שהפנו כלפיו אצבע מאשימה. ניימאר הובא לבירה הקטלונית עם מטרה ברורה והיא למלא את מקומו של מסי. הפרעוש מתבגר ועדיין לא הומצאה מכונת זמן שתמנע את ההזדקנות של אחד מגדולי הכדורגלנים בכל הזמנים. הילד שהגיע מסנטוס אחרי זכייה בגביע הקונפדרציות, שם נתן תצוגות כדורגל מרשימות מול הנבחרות החזקות של אירופה, כולל הלה רוחה בגמר, הקפיץ את רף הציפיות ממנו במאות אחוזים, כשזמן ההתאקלמות שהתאפשר לו היה כמעט כלום.

 

בנוסף, התקופה שבה ניימאר הגיע למועדון לא הייתה אידיאלית, כשהוא מתאושש מהפרידה מטיטו וילאנובה ובואו של טאטה מרטינו. הברזילאי הוא שחקן של מאמן, וכבר בימיו בסנטוס ההשפעה של האיש על הקווים הייתה ישירה על המוהיקו הצעיר. מינויו של מוריסי רמאליו – אחד מגדולי המאמנים הברזילאים בכל הזמנים – הרימה את הקריירה של ניימאר, שפרח ועשה את צעדיו הראשונים המשמעותיים לקראת היותו המלך הבא של ברזיל. רמאליו היה המנטור של הילד על המגרש ודאג לבנות לו יסודות איתנים בדרך להפיכתו למפלצת כדורגל.

 

מרטינו, בשונה מהברזילאי, הוא לא פיגורה או דמות מעוררת כבוד והשראה והתוצאות היו בהתאם. ניימאר בעיקר חיפש את עצמו על המגרש בעונתו הראשונה ונראה היה שהוא בדרך הבטוחה להיות פלופ. אחרי עונת נפל שבה ברצלונה הפסידה את האליפות במשחק האחרון מול אתלטיקו מדריד, קיבל לואיס אנריקה את המושכות. לואיס סוארס צורף, מסי נשאר מסי וניימאר החל להראות איזה קסם יש לו ברגליים. הטריו החדש הוביל את הקבוצה לטרבל היסטורי, כשהחלוץ הברזילאי פורח ומציג את היכולת הישנה והמוכרת מסנטוס. הכותרות היללו והתוצאות היו מרשימות, כשניימאר הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה של ליגת האלופות שכובש בכל שלושת השלבים המכריעים: רבע, חצי וגמר (7 שערים).

 

העונה לאחר מכן נפתחת עם ציפיות גבוהות, כשהעיניים נשואות אל ניימאר. ואז הגיעה הפציעה של הפרעוש, והברזילאי הוכיח שהוא יכול למלא את חסרונו של הכוכב הגדול. תקופת הפריחה האדירה של ניימאר נחתמה עם תצוגת כדורגל ענקית בניצחון 0:4 על ריאל מדריד, מה שהיה גם משחק החזרה של מסי. לאחר אותו משחק קסום ניימאר חזר למשבצת אותה מילא לפני פציעת הפרעוש - כדרך הטבע כשמסי על המגרש, תפקודו של ניי מוגבל יותר לאזור האגף, והטיולים לרוחב המגרש פחתו ואיתם היכולת. בארסה, שהציגה כדורגל משובח תחת הנהגתו של הילד הברזילאי, סבלה מירידה ביכולת עם החזרה של הארגנטינאי וסיימה את העונה עם אליפות וגביע, אך ראתה את היריבה המרה ממדריד זוכה בליגת האלופות.

 

את העונה הנוכחית ניימאר פתח לא טוב מבחינת מספרים ונראה כבוי. לואיס אנריקה החליט לקחת אותו כפרויקט אישי והעביר את המוהיקו הפרוע סדרת חינוך, שכללה שיתוף במשחק כשהוא בסכנת צהובים: לך תתמודד, תלמד לא לספוג צהוב. את האוהדים זה עיצבן, אך הצעד הזה היה נחוץ בדרך להפיכתו למוביל הקאמבק המטורף מול הצרפתים. העקשנות של אנריקה השתלמה, כשהוא קנה את אמונו של השחקן. רגע השיא של המאמן ובן חסותו היה בהצגת תכלית האדירה בדקות הסיום מול פ.ס.ז'. עד כמה ניימאר שחקן משמעותי עבור בארסה יעיד ההפסד אתמול 2:1 ללה קורוניה, משחק שבו הברזילאי לא שיחק.

 

מעניין יהיה לראות אם ההתקדמות של הילד תימשך בעונה הבאה ללא אנריקה על הקווים. זה תלוי הרבה בזהות המחליף, כי ניימאר הוא שחקן של מאמן, בעיקר אחד שיודע להעמיד אותו במקום ולהציב לו גבולות. יש יורש למסי?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים