שתף קטע נבחר

עמותת איל"ן עתרה לביהמ"ש המחוזי נגד בר

יחד עם ברוך חגאי, גוף ספורט הנכים הגדול בישראל פנו בבקשה לבטל את בחירתו ליו"ר התאחדות ספורט הנכים. בבקשה נכתב: "מצער ששיקולים פוליטיים גוברים על טובת הספורט"

עמותת איל"ן, גוף ספורט הנכים הגדול בישראל, וברוך חגאי, חתן פרס ישראל לספורט, עתרו אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בבקשה לבטל את בחירתו של חיים בר ליו"ר התאחדות ספורט הנכים.

 

לטענתם מדובר בבחירה הנוגדת את ההנחיות המחייבות של משרד הספורט בענייני אתיקה ומניעת ניגוד עניינים. בהמשך לכך, הודיעה הנהלת איל"ן כי כל נציגיה בהנהלת ההתאחדות מפסיקים פעילותם, בשל השתלטות ארגון נכי צה"ל על פעילות ההתאחדות.

 

הוגשה עתירה נגדו. חיים בר ()
הוגשה עתירה נגדו. חיים בר

 

לפני כשבוע נבחר בר לתפקיד, חרף התראת איל"ן וגורמים אחרים לשרת הספורט ומירי רגב ומנכ"ל המשרד יוסי שרעבי, כי בחירה זו אינה ראויה ונוגדת את הנחיות המשרד.

 

לדברי מגישי העתירה, על פי כללי האתיקה של משרד הספורט לא יכול יו"ר חברה בהתאחדות ספורט להיות גם יו"ר התאחדות ספורט. כך למשל, אבי לוזון, בעת שנבחר בשעתו ליו"ר התאחדות לכדורגל התפטר לאלתר מתפקידו כיו"ר מכבי פתח תקווה.

 

ארגון נכי צה"ל, אשר נציגיו מהווים רוב באסיפה הכללית של התאחדות הספורט, מינה את בר ליו"ר ההתאחדות, תוך התעלמות גסה מהתקנון ומהנחיות משרד הספורט ותוך חשש ממשי שהדבר יפגע בהתאחדות עד כדי לקיחת אישור ניהול תקין ממנה. יצוין כי הקוד האתי מחייב שיו"ר ההתאחדות יהיה בעל ראייה ממלכתית נטולת פניות ולא כבעל אינטרס המייצג קבוצה ספציפית.

 

עו"ד אייל יפה, חבר הנהלת ההתאחדות, אשר הגיש בשם איל"ן וברוך חגאי את העתירה: "לצד הבחירות הפסולות משפטית, מצער מאוד ששיקולים פוליטיים גוברים על טובת ספורט הנכים ולראייה העדפתו של בר על פני ברוך חגאי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קרן איזיקסון
חיים בר
צילום: קרן איזיקסון
מומלצים