פורמולה־1: הדור הבא
עונת המרוצים שתחל בסוף השבוע מסמלת את חילופי הדורות בספורט המהיר בעולם. מול חבורת האריות הזקנה והמעוטרת יתייצבו גורים רעבים וכישרוניים. קבלו כמה שמות של נהגים שצפויים לחרוך את המסלול
עונת הפורמולה־1 שתתחיל בסוף השבוע הקרוב עומדת להיות מרתקת מאוד. התקנות החדשות מבטיחות לנו מכוניות מהירות יותר בפער של כ־5 שניות להקפה (זה בערך כמו שבולט יוריד שנייה שלמה מהשיא בריצה ל־100 מטר). ההנהלה החדשה שלחה הביתה את ברני אקסלטון, הבוס הכל יכול, הביתה. ניקו רוזברג, אלוף העונה הקודמת פרש, מה שמבטיח לנו אלוף חדש בסיום העונה.
אבל מעבר לכל זה, העונה החדשה מסמלת את חילופי הדורות בספורט המהיר בעולם. את העונה יפתחו ארבעה אלופים לשעבר – קימי רייקונן, זקן השבט בן ה־37, פרננדו אלונסו המתקרב לגיל 36, לואיס המילטון בן ה־32 ואפילו ילד הפלא סבסטיאן פטל יחליף בקרוב קידומת. אליהם מצטרפים פליפה מאסה, בן ה־35, שכבר פרש בסיום העונה הקודמת והוחזר במהירות לאחר פרישתו של רוזברג.
מול חבורת האריות הזקנה מתמודדת חבורה מרשימה של גורים צעירים ורעבים. את החבורה מוביל, ללא ספק, מקס ורסטפן. הוא עוד לא בן 20, אבל מאחוריו כבר שתי עונות מלאות. הוא הנהג הצעיר ביותר בתולדות האליפות ובעונה האחרונה הפך גם למנצח הצעיר ביותר. עד לסיום העונה רשם עוד חמישה ביקורים בפודיום ואת העונה סיים במקום החמישי. אני לא צופה שיזכה באליפות כבר העונה, אבל אני לא אתפלא אם יסיים במקום השלישי או הרביעי בדירוג הכולל. זה לא יהיה מופרך להמר שבעתיד הוא יזכה גם בתואר האליפות ולא רק פעם אחת.
סטופל ונדורן הבלגי הוא אמנם בן 24 ובעונה הקודמת לקח חלק במרוץ אחד, אותו סיים במקום העשירי וזכה בנקודת בכורה באליפות. העונה הוא סוף סוף מקבל את ההזדמנות להתחרות במדי מקלארן, לצידו של אלונסו הותיק. בשנת 2014 הוא סיים במקום השני באליפות ה־GP2, שנחשבת למקפצה מצוינת לסבב הפורמולה־1. שנה לאחר מכן השתתף באותה אליפות וזכה בתואר. בעונה הזאת ישלם ונדורן שכר לימוד ויעשה טעויות של מתחילים, בעונות הבאות הוא צפוי להיות אחד הנהגים הדומיננטיים בסבב.
אסטבן אוקון, בן 20 וקצת, נחשב לאחת ההבטחות הגדולות. הצרפתי הצעיר שזכה בשנת 2014 באליפות אירופה בפורמולה־3 ושנה לאחר מכן באליפות ה־GP3. את העונה שעברה החל כנהג המבחן של קבוצת רנו. במחצית השנייה של העונה קיבל הזדמנות להתחרות במדי קבוצת מאנור. הוא השתתף ב־9 מרוצים, אך רכבי הקבוצה לא היו תחרותיים מספיק והוא סיים את העונה ללא נקודה. העונה חתם בפורס אינדיה, אבל אם יראה יכולות גבוהות סביר להניח שנמצא אותו תוך שנה־שנתיים בקבוצת מרצדס, ששמה עליו עין.
עוד נהג צעיר שערך בעונה הקודמת את הבכורה שלו בקבוצת מאנור הוא פסקל ורלין. הגרמני בן ה־22 התחרה במשך שלוש עונות במרוצי ה־DTM וזכה באליפות בשנת 2015. בעונה הקודמת לקח חלק בכל המרוצים, אך סיים עם נקודה בודדת. העונה, במדי סאובר, תהיה לו הזדמנות טובה יותר לצבור נקודות. אני מהמר שיסיים את העונה במקומות 6־8.
הנהג הצעיר ביותר וחסר הניסיון ביותר הוא לאנס סטרול הקנדי. סטרול, בן ה־18, בנו של מיליארדר קנדי שהשקיע הון עתק בפיתוח הקריירה של בנו, מגיע לאליפות היישר לאחר זכייה באליפות אירופה בפורמולה־3 בעונה שעברה. וויליאמס, שזכתה באליפות האחרונה שלה בדיוק לפני 20 שנה, תיאלץ להמתין עוד שנתיים־שלוש עד שתוכל להתמודד שוב על התואר. כרגע היא מחזיקה בידיה את אחד היהלומים הכי גדולים, שעדיין דורשים ליטוש. לפליפה מאסה, שפרש בסיום העונה הקודמת וחזר בשביל לשמש כמנטור לסטרול, תהיה הרבה עבודה. הוא כבר לא יזכה באליפות בעצמו, אך יכול להיות זה שיזרע את זרעי האליפות העתידית.
נשאר קצת פחות משבוע לתחילת העונה וכבר קשה לי לחכות לראות מה יעשו הנהגים החדשים, במכוניות החדשות ובספורט הכי מהיר שיש.
רוזברג
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים