שתף קטע נבחר

 

ג'ודו: שש מדליות לישראל באנטליה

רגע לפני אליפות אירופה סיימו שירה ראשוני, גילי כהן, תמנע נלסון לוי, נועה מינצקר, אריאל בצלאל וברוך שמאילוב על הפודיום בתחרות בטורקיה

שבועיים בלבד לפני פתיחת אליפות אירופה, נראה כי הג'ודו הישראלי מוכן לקראת אחד מאירועי השיא של הענף. בתחרות האחרונה לפני הדבר האמיתי, בגראנד פרי באנטליה, זכו חברי המשלחות בשש מדליות. 

 

במשקל עד 48 ק"ג, פגשה שירה ראשוני בשלב חצי הגמר את חברתה לנבחרת נועה מינצקר. הקרב הישראלי הסתיים בוואזארי מוצלח של ראשוני, שהבטיחה את מקומה בגמר, שם הפסידה לאטונסאסנג גלברדקה הקזחית (ניצחה בווזארי) והסתפקה במדליית הכסף.

 

יום מוצלח לנבחרת הנשים בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו) (צילום: איגוד הג'ודו)
יום מוצלח לנבחרת הנשים בג'ודו(צילום: איגוד הג'ודו)

 

מינצקר ניצחה יריבה פורטוגלית בוואזארי בקרב האחרון וזכתה במדליית הארד. גם גילי כהן, המתחרה במשקל עד 52 ק"ג, הבטיחה את מקומה בגמר כשניצחה יריבות מאזרבייג'ן ואוזבקיסטן. כהן פגשה בגמר את דיסטוריה קרוסניקי מקוסובו, הפסידה וזכתב במדליית הכסף. באותו המשקל, הודחה אריאל בצלאל בחצי הגמר, אך עברה לבית הניחומים וקיבלה ניצחון טכני בשל פציעת יריבתה, ולאחר מכן ניצחה בקרב על מדליית הארד. תמנע נלסון לוי, המתחרה במשקל עד 57 ק"ג, ניצחה בווזארי בניקוד זהב יריבה מבריטניה, אך הפסידה בגמר וזכתה בכסף. 

 

תמנע נלסון לוי (צילום: EPA) (צילום: EPA)
תמנע נלסון לוי(צילום: EPA)

 

אצל הגברים: ברוך שמאילוב, המתחרה במשקל 66 ק"ג ניצח בבית הניחומים וזכה במדליית הארד. במשקל 60 ק"ג, אלון רחימא הפסיד בבית הניחומים וסיים את התחרות במקום השביעי הכללי. באותו המשקל השתתף גם דניאל בן דוד, שהודח בשלב מוקדם.

 

גם הוא הצטרף לחגיגת המדליות. ברוך שמאילוב (צילום: איגוד הג'ודו)
גם הוא הצטרף לחגיגת המדליות. ברוך שמאילוב(צילום: איגוד הג'ודו)

 

שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים אמר: ״העבודה שנעשית בנבחרת במשך שנים מוכיחה את עצמה כשאנחנו רואים שיש לנו דור המשך מצוין לשנים ארוכות קדימה. הבנות ביכולת טובה ואנחנו יכולים להיות אופטימיים לגבי ההמשך״. אורן סמדג׳ה, מאמן נבחרת הגברים: הוסיף ״ברוך מבסס את מעמדו במשקל 66 ק"ג וזוכה במדליית ארד שנייה בגאנד פרי לפני אליפות אירופה, אני גאה בו וביתר הספורטאים על הדרך והנחישות״.

 

יו״ר איגוד הג׳ודו משה פונטי סיכם: ״אין ספק שהג׳ודו הוא הספורט הייצוגי מספר 1 של מדינת ישראל. אנחנו מוכיחים את זה שבוע אחרי שבוע, קרב אחרי קרב. אני גאה בצוות המאמנים ובספורטאים שלנו. ההצלחה שלנו אינה מקרית או חד פעמית ואני בטוח שיש כאן תשתית ספורטיבית מצוינת לשנים ארוכות קדימה״.


פורסם לראשונה 07/04/2017 15:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
שירה ראשוני
צילום: אורן אהרוני
מומלצים