שתף קטע נבחר

אחרי 37 שנים: ג'ימי ווייט הודח מסבב הסנוקר בגיל 54

אחד משחקני הסנוקר האהובים ביותר אי פעם, הזכור כמי שהפסיד שש פעמים בגמר אליפות העולם, הודח בסיבוב הראשון של מוקדמות אליפות העולם ויאבד את מקומו בסבב המקצועני

ג'ימי ווייט (54), אחד משחקני הסנוקר האהובים ביותר ומהכוכבים הבולטים של הענף בתחילת שנות התשעים, הודח אתמול (ו') מהסבב המקצועני אחרי 37 שנים. ווייט האנגלי הפסיד 10:7 לבן ארצו ג'ק ליסווסקי בסיבוב המוקדמות הראשון של אליפות העולם ואיבד סיכוי לסיים את העונה בין 64 הראשונים בעולם שיבטיחו את מקומם בסבב.

 

ווייט מחזיק בשני כינויים בענף. הראשון, "הסופה", נובע מסגנון המשחק המהיר וההתקפי שלו. השני, "האלוף של האנשים", מעיד על האהבה הגדולה שרחש לו הקהל לאורך הקריירה שלו. עם זאת ייתכן שדווקא האהבה הגדולה לה זכה הקשתה על ווייט ברגעי האמת, שכן הנתון הסטטיסטי הבולט ביותר בקריירה שלו הוא שישה הפסדים בשש הופעות בגמר אליפות העולם. חמישה מאותם הפסדים, אגב, היו ברצף בין השנים 1990-1994 וארבעה מהם היו לסטיבן הנדרי האגדי. ההפסד הזכור ביותר היה ב-1994 כשהמשחק בין ווייט והנדרי הגיע למשחקון מכריע, במהלכו ווייט החמיץ כדור שחור גורלי ואיפשר להנדרי לנקות את הלוח ולזכות בתואר פעם נוספת.

 

סוף עידן. ווייט בפעולה (צילום: איגוד הביליארד) (צילום: איגוד הביליארד)
סוף עידן. ווייט בפעולה(צילום: איגוד הביליארד)

 

קשה לומר שההדחה של ווייט מפתיעה במיוחד. בשנים האחרונות הוא התקשה להציג את היכולת המעולה שלו מהעבר, הוא זכה בתואר חשוב בפעם האחרונה לפני 13 שנים והופעתו האחרונה בהגרלה הראשית של אליפות העולם הייתה ב-2006. עם זאת, דווקא העונה האחרונה הייתה מעודדת יחסית עבור ווייט ובמהלכה רשם מספר תוצאות נאות ביניהן העפלה לרבע גמר טורניר פול האנטר קלאסיק.

 

למרות הדחתו, לווייט יש מספר גלגלי הצלה שעשויים להחזיר אותו בכל זאת לסבב המקצועני. ראשית, כל שחקן שמודח מהסבב רשאי להשתתף בטורנירי הQ-School הנערכים בסוף העונה בהם מתמודדים שחקנים חובבנים ומקצוענים לשעבר על כרטיסים לסבב מקצועני. אופציה נוספת שעשויה להיות רלוונטית עבור ווייט היא כרטיס חופשי שייתכן ויוענק לו על ידי התאחדות הסנוקר הבינלאומית.

 

בארי הרן, היו"ר הנוכחי של ההתאחדות, נוקט במדיניות של מתן כבוד לאגדות של הענף וכבר הציע בעבר כרטיסים חופשיים לסבב לכוכבי עבר כמו סטיבן הנדרי, סטיב דייויס וג'יימס וואטאנה. לא מן הנמנע כי נוכח הפופולאריות הרבה של ווייט ותרומתו הגדולה לענף יוצע גם לו כרטיס חופשי. בראיון שהעניק ל-ynet לפני שנתיים, הוא הצהיר כי הוא מתכוון לשחק ארבע שנים נוספות (מתוכן נותרו שנתיים) ולאחר מכן לעבור לניהול שחקנים. מעניין יהיה לראות האם ההדחה מהסבב תוציא את הרוח מהמפרשים של ווייט ותביא לפרישה מוקדמת מהמתוכנן או שמא ייאבק על מקומו וימשיך לשחק.

 

עוד במוקדמות אליפות העולם, ריאן אוואנס רחוקה שני ניצחונות מלהפוך לאישה הראשונה המעפילה להגרלה הראשית באליפות העולם. אוואנס ניצחה 8:10 בסיבוב הראשון את רובין הול הפיני. השחקן הישראלי למחצה, עדן שרב, עשה צעד חשוב בדרך להישרדות בסבב המקצועני כשניצח 5:10 את ג'יימי קופ. ריקי וואלדן, שב-2013 העפיל עד לחצי גמר אליפות העולם, הודח במפתיע כבר בסיבוב המוקדמות הראשון אחרי שהפסיד 10:7 לחאמד מיאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים