שתף קטע נבחר

רוני אוסאליבן ניצח ותקף את התאחדות הסנוקר

"רוקט רוני" גבר 7:10 על גארי ווילסון בסיבוב הראשון של אליפות העולם וניצל את הראיון בסיום למתקפה נגד הגוף המנהל את הענף: "מתייחסים אליי בבריונות. אם לא היו לי עורכי דין טובים שיטפלו בכך, הייתי פורש"

רוני אוסאליבן אמנם צלח אתמול (א') את הסיבוב הראשון של אליפות העולם בסנוקר, אבל לפחות לפי הראיון שהעניק לאחר שניצח 7:10 את גארי ווילסון, קשה לומר שהראש שלו מרוכז לגמרי בסנוקר.

 

"מחוץ לרדאר" מציג: המדריך השלם לקראת אליפות העולם בסנוקר

 

אוסאליבן מנהל בחודשים האחרונים מאבק מול התאחדות הסנוקר לאחר מכתב נזיפה שקיבל אחרי שביקר שופט וקילל צלם. במסגרת המחאה, אוסאליבן העניק לאחרונה שורה של ראיונות מוזרים לתקשורת בחלקם ענה תשובות בנות מילה אחת, השיב בקול רובוטי או אפילו שר את של אואזיס. זמן קצר לפני פתיחת אליפות העולם התייחס נשיא התאחדות הסנוקר, בארי הרן, להתנהגותו של אוסאליבן וכינה אותה "מביכה".

 

אתמול, אוסאליבן התייחס לאירועים האחרונים סביבו ותקף בחריפות את ההתאחדות: "התקשרתי לבארי הרן לפני חודש ואמרתי לו שגמרתי איתו ועם האנשים שלו. חבר טוב הציע לי שעורכי הדין שלי יטפלו בנושא. אני לא מתכוון להתערב בכך יותר. אני אוהב את בארי אבל אני לא מוכן שינהגו בי בבריונות. אני רק רוצה לשחק וליהנות. ההתאחדות הלכה צעד אחד רחוק מדי, אם לא היו לי עורכי דין טובים שיטפלו בכך הייתי פורש, כי אני כבר מבוגר מדי כדי להתעסק עם דברים כאלה. הייתי יכול ללכת ל'אח הגדול' או לעשות דברים אחרים. סנוקר זה משהו שאני עושה מתוך אהבה, אבל אני לא מתכוון לעשות אותו אם אנשים יאיימו עליי".

 

במשחק עצמו, אוסאליבן הציג לפרקים יכולת גבוהה ורשם שני סנצ'ריז (רצפים של 100 נקודות ומעלה) ושמונה רצפים של 50 נקודות ומעלה. עם הבטחת הניצחון הוא חגג באופן מופגן והניף אגרופים לאוויר. חגיגה שכזו איננה אופיינית לרוב לאוסאליבן בשלב מוקדם של האליפות, ונראה שיש לה קשר לאווירה הטעונה שמלווה את הופעתו השנה. "מבחינתי חשוב להישאר מרוכז, מקצועי ולהימנע מצרות. אין לי שום בעיה עם התקשורת, אבל לפעמים אני אומר דברים שאני לא צריך להגיד ואז אני מקבל מכתב יום לפני טורניר. זה הרס לי את שלושת-ארבעת הטורנירים האחרונים", סיכם אוסאליבן.

 

לא מוכן שיאיימו עליו. אוסאליבן (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
לא מוכן שיאיימו עליו. אוסאליבן(צילום: גטי אימג'ס)

 

אוסאליבן עשוי לפגוש בשמינית הגמר את אלוף העולם לשעבר שון מרפי, שמוביל 3:6 על יאן בינגטאו בתום הסשן הראשון. בינגטאו בן ה-17, השחקן הצעיר באליפות, אמנם הציג את הכישרון הגדול שלו כשרשם סנצ'רי ראשון בקריירה בקרוסיבל (109 נקודות), אך מרפי לא התרגש ועם שני סנצ'ריז משלו השיג יתרון משמעותי. המשחק בין השניים יושלם היום (16:30).

 

לפני חמש שנים לוקה ברסל הבלגי הפך בגיל 17 ו-43 יום לשחקן הצעיר ביותר שמעפיל לאליפות העולם, אך מאז הוא לא הצליח לחזור לקרוסיבל. השנה השיג סוף סוף ברסל את הכרטיס לבמה המרכזית ונראה כי הוא לא מסתפק בהופעה בלבד. הבלגי המוכשר עלה ליתרון מפתיע 2:7 על מרקו פו והוא קרוב מאוד לשמינית הגמר. המשחק יושלם הערב (21:00).

 

במפגש בין שני אלופי עולם לשעבר, סטיוארט בינגהאם מוביל ביתרון קטן 4:5 על פני פיטר אבדון. המנצח במשחק שיושלם היום (12:00), יפגוש את קיירן ווילסון (25), מהשחקנים הצעירים הבולטים בענף, שניצח 6:10 את דייויד גרייס. במשחק נוסף, מארק אלן מוביל 4:5 על ג'ימי רוברטסון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
רוני אוסאליבן
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים