שתף קטע נבחר

טראמפ בפיגור, היגינס ודינג בשמינית הגמר

אליפות העולם בסנוקר: ג'אד טראמפ איבד יתרון 0:4 על רורי מקלאוד ונקלע לפיגור 5:4. היגינס ניצח את גולד והודה שהוא כבר לא חולם על אליפות עולם חמישית. דינג ניצח 5:10 בדרבי סיני

ג'אד טראמפ (27) סומן לפני פתיחת אליפות העולם בסנוקר כאחד הפייבוריטים הבולטים לזכות בתואר. טראמפ, שכבר בגיל 21 העפיל לגמר אליפות העולם, רושם עונה מצוינת במהלכה זכה בשני תארים והעפיל לשלושה גמרים נוספים, ונראה היה שסיכוייו להניף סוף סוף את הגביע החשוב מכולם, גבוהים מתמיד.

 

בהתחשב בנתוני הפתיחה, לא הרבה נתנו סיכוי לרורי מקלאוד הוותיק (46) שהוגרל מול טראמפ בסיבוב הראשון לעשות משהו. אלא שבסיומו של הסשן הראשון בהתמודדות בין השניים דווקא מקלאוד, המדורג 54 בעולם, הוא זה שמוביל 4:5 אחרי שניצח בחמישה משחקונים ברציפות. פתיחת המשחק הייתה כפי שכולם ציפו וטראמפ עלה במהירות יחסית ליתרון 0:4. אלא שהירידה להפסקה שינתה את התמונה לגמרי. מקלאוד חזר נמרץ וניצח בחמישה משחקונים ברציפות כדי להגיע לסשן המכריע מחר ב-12:00 עם יתרון קטן וסיכוי לחולל את הסנסציה הגדולה של האליפות השנה.

 

רורי מקלאוד  (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
רורי מקלאוד (צילום: גטי אימג'ס)
 

 

סגן אלוף העולם, דינג ג'ונווי, השלים 5:10 בדרבי הסיני מול ז'והו יואולונג אחרי שכבר הוביל 2:7 בתום הסשן הראשון. ז'והו עוד צימק ל-7:4, ולאחר מכן ל-8:5, אבל זה הכי קרוב שהוא הצליח להגיע. "המשחק הראשון הוא תמיד קשה", אמר דינג בסיום, "אני חושב שז'והו יחזור לפה בשנה הבאה חזק יותר. מבחינתי מה שחשוב זה להישאר מרוכז. רכשתי הרבה ניסיון בשנה שעברה כשהעפלתי לגמר ועכשיו אני חש יותר ביטחון". בשמינית הגמר מחכה לדינג דרבי סיני נוסף כשיפגוש את ליאנג וונבו שניצח הלילה 7:10 את סטיוארט קרינגטון.

 

אלוף העולם ארבע פעמים, ג'ון היגינס, עבר משוכה לא פשוטה כשניצח 6:10 את מרטין גולד. היגינס אמנם הגיע לסשן היום ביתרון 2:7, אבל גולד נראה נחוש ועם שני סנצ'ריז רצופים (108 ו-127 נקודות) צימק ל-7:4. היגינס ברח בהמשך ל-5:9 עם ברייק של 67 נקודות, גולד עוד חזר ל-9:6 עם ברייק של 80 נקודות אבל הסקוטי המנוסה הגיב ברצף של 82 נקודות במשחקון הבא והבטיח את הניצחון במשחק.

 

בסיום סיפק היגינס התבטאות כנה לגבי תחושותיו על זכייה חמישית באליפות העולם: "בעבר הייתי חולם על זכייה בתואר. חשבתי שאני יכול לעשות זאת ועשיתי זאת. בשנים האחרונות אין לי כבר חלומות כאלו, אולי זו הסיבה שאני לעולם לא אזכה בתואר בפעם החמישית, אבל אני ממשיך לנסות. אולי התת-מודע שלי אומר לי שאני כבר לעולם לא אזכה באליפות העולם שוב".

 

 

להיגינס מצפה בשמינית הגמר משחק קשה נוסף מול מארק אלן הצפון אירי. "מארק שחקן נהדר, תמיד היו לי משחקים טובים נגדו. הוא בעצמו יאמר לכם שהוא יכול היה להצליח יותר משהוא הצליח עד כה וזה מראה עד כמה הוא קשוח".

 

אלי קארטר, המדורג עשירי בעולם, נמצא בעמדה בעייתית אחרי שנקלע לפיגור 6:3 מול אלוף העולם ב-2006, גרהאם דוט. ההתמודדות בין השניים תושלם היום ב-16:30

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
ג'אד טראמפ
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים