שתף קטע נבחר

סנוקר: פו, סלבי והוקינס ברבע הגמר

אליפות העולם: מרקו פו ניצח 11:13 את ניל רוברטסון בקרב דרמטי ומותח עם המון החמצות לא אופייניות. אלוף העולם המכהן הביס 6:13 את שיאו גואודונג, הוקינס ניצח בתוצאה זהה את גרהאם דוט

לחץ משתק, החמצות גדולות ומתח מורט עצבים. אליפות העולם בסנוקר סיפקה לנו הלילה דרמה כמו שרק היא יודעת לייצר. מרקו פו עלה לרבע הגמר אחרי שניצח 11:13 את ניל רוברטסון במשחק שייזכר יותר בגלל המתח הגדול מאשר רמת הסנוקר שהייתה נמוכה ולא תאמה את האיכויות הגבוהות של שני השחקנים.

 

פו מסתמן כמגנט לדרמות באליפות הנוכחית. בסיבוב הראשון הוא חזר מ-7:1 מול לוקה ברסל בדרך ל-9:10 וגם הפעם הוא מצא את עצמו בקרב מתיש ומותח. אחרי שני סשנים צמודים, רוברטסון ניצח בשני המשחקונים הראשונים של הסשן האחרון ועלה ל-8:10. פו הגיב עם ברייקים של 78 ו-115 נקודות והשווה ל-10:10. המשחקון ה-21 היה ארוך ורווי בהחמצות והוכרע בסופו של דבר בשחור האחרון. לפו הייתה הזדמנות גדולה להטביע את השחור, אבל הלחץ היה כבד עליו בנקודה זו והוא החמיץ. רוברטסון ניצל את ההזדמנות ושיחרר צרחה שהעידה על הלחץ הגדול בו הוא שרוי.

 

רוברטסון משקיף על פו (צילום: AP) (צילום: AP)
רוברטסון משקיף על פו(צילום: AP)

 

פו התעשת וניצח בשני המשחקונים הבאים כדי לעלות ל-11:12. במשחקון ה-24 הוא הציב את עצמו בעמדה טובה לניצחון כשעלה ל-0:57, אבל אז החמיץ אדום נוח יחסית והעניק לרוברטסון הזדמנות להשוות. האוסטרלי החל בניקוי השולחן ונראה בדרך הנכונה. כשנותר הכדור השחור בלבד, רוברטסון החטיא מזווית לא פשוטה והעניק לפו הזדמנות. השחקן מהונג קונג לקח נשימה ארוכה ובעזרת המאריך הטביע את השחור האחרון והכריע את ההתמודדות.

 

"רמת המשחק הייתה נמוכה מאוד", הודה פו, "שנינו יכולים לשחק הרבה יותר טוב, במיוחד רוברטסון, הוא יהיה מאוד מאוכזב מאיך שהוא שיחק הלילה. אני מרוצה מהניצחון ומאיך שנלחמתי. אני צריך לפתוח טוב יותר את המשחקים. פיגרתי 7:1 בסיבוב הראשון ו-4:1 בשמינית הגמר, אסור שזה יקרה מול השחקנים הטובים בעולם".

 

מי כאן הזבל? רוברטסון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מי כאן הזבל? רוברטסון(צילום: AFP)

 

רוברטסון: "זה היה פשוט זבל. המשחק היה גרוע לכל אורכו. אני אצטרך לשחק עם תשוקה בשנה הבאה, אני אהיה יותר אגרסיבי. אני בטוח שפו ישחק יותר טוב בהמשך האליפות".

 

בניגוד לפו, היריב הבא שלו אלוף העולם המכהן מארק סלבי דווקא לא עבד קשה במיוחד בדרך לרבע הגמר והשלים אתמול 6:13 על שיאו גואדונג. סלבי הגיע לסשן האחרון ביתרון 6:10 ובתוך 41 דקות השלים את העבודה עם רצפים של 101, 73 ו-60 נקודות. "אני מרגיש ששיחקתי סולידי ולא עשיתי יותר מדי טעויות. באופן כללי בגלל העונה הטובה שהייתה לי אני לא לחוץ מדי. אני רגוע ונהנה מהסנוקר שלי ואני חושב שרואים את זה", אמר סלבי.

 

לא עבד קשה במיוחד. סלבי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לא עבד קשה במיוחד. סלבי(צילום: AFP)

 

בארי הוקינס העפיל בפעם החמישית ברציפות למעמד רבע הגמר אחרי שהביס 6:13 את גראהם דוט, אלוף העולם ב-2006. בדומה לסלבי, גם הוקינס הגיע לסשן האחרון ביתרון 6:10 ועם ברייק של 98 נקודות עלה ל-10:12. במשחקון האחרון היו לדוט מספר הזדמנויות שלא הצליח לנצל, והוקינס ניצל זאת היטב והבטיח את מקומו ברבע הגמר. "אני שמח שסגרתי את הסיפור מהר. שיחקתי לא רע לאורך כל המשחק והייתי חזק מנטאלית כמו שצריך להיות. בשנים האחרונות היו לי משחקים קשים מאוד בשמינית וברבע הגמר, וזה סחט ממני המון, כך שלנצח 6:13 היום זה היה מעולה. ציפיתי מדוט להגיע עם אקדחים שלופים, אבל שמרתי עליו קר ורחוק מהשולחן".

 

על יריבו הבא סטיבן מגווייר אמר הוקינס: "יש לי כבוד עצום כלפיו, גדלנו ביחד בנוער. אני יודע כמה הוא טוב וזה היה רק עניין של זמן עד שהוא יחזור לכושר. ה-שחקן לנצח יהיה ג'ון היגינס. בהנחה שהוא יעלה לחצי הגמר, לי או למגווייר צפויה משימה קשה מאוד נגדו".

 

דוט: "אמרתי להוקינס בסיום שאין סיבה שהוא לא יזכה באליפות העולם. סנון המשחק שלו אידיאלי למה שצריך פה. משחק ההגנה שלו פנטסטי, הוא מטביע מצוין מרחוק, יש לו משחק אול-אראונד מושלם".

 

פעם חמישית ברציפות ברבע הגמר. הוקינס (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
פעם חמישית ברציפות ברבע הגמר. הוקינס(צילום: gettyimages)

 

היום ומחר ייערכו משחקי רבע הגמר בשיטת הטוב מ-25 משחקונים. כבר ב-12:00 יפגוש רוני אוסאליבן את דינג ג'ונווי וג'ון היגינס את קיירן ווילסון.

 

רבעי הגמר

רוני אוסאליבן - דינג ג'ונווי

ג'ון היגינס - קיירן ווילסון

מארק סלבי - מרקו פו

בארי הוקינס - סטיבן מגווייר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים