שתף קטע נבחר

שמחי והמנכ"ל נשארים כרגע בתפקידם, מחלוקות לגבי המאמן הלאומי

כדוריד: למרות שלשניים נערכו שימועים, הם עובדים כרגיל. השכר שדורש אנטוניו קרלוס אורטגה (כ-100 אלף דולר לעונה) מרתיע. הוכנסו שעוני נוכחות

אחרי סאגה של מספר שבועות במהלכן הוזמנו הפרויקטור, דורון שמחי, ומנכ"ל איגוד הכדוריד, אריק דויטש, לשימועים לפני פיטורים, היו"ר טל לביא, החליט בסופו של דבר להשאיר את שניהם בתפקיד. "אנשים בהנהלה החדשה סתם נבחו, ועובדה שהשניים לא פוטרו עד היום", אמר גורם באיגוד.

 

"ניסו להדביק את טיוטת המבקר מטעם משרד האוצר על שניהם, אבל מהר מאוד הבינו שאין מספיק בשר בשביל המהלך. דורון ואריק עובדים קשה ועובדה שבתקופתם האיגוד הצליח להגדיל את תקציבו בצורה משמעותית".

 

שמחי. כאן כדי להישאר (צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד) (צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד)
שמחי. כאן כדי להישאר(צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד)

 

בתוך כך, באיגוד החלו בהפקת לקחים מעשית מהסעיפים השונים בדו"ח. בנוסף לנהלים כלכליים חדשים, הוכנס בתחילת חודש אפריל שעון נוכחות לאיגוד. בכל פעם בה נכנסים השכירים השונים באיגוד ויוצאים מהמשרדים במתחם הוועד האולימפי ברחוב שטרית בתל אביב, הם מחויבים "להחתים כרטיס" (טביעת אצבע במקרה הזה).

 

רכש יקר

אנטוניו קרלוס אורטגה, המועמד המוביל למשרת מאמן הנבחרת הבא, הגיע לסיכום שבעל פה בנוגע לשכרו. אורטגה צפוי להרוויח מעל 100 אלף דולר לעונה. יחד עם זאת, יש לא מעט חברי הנהלה שטוענים כי הסכום גבוה מדי, ועדיף להשקיע את הכסף במאמנים שיעבדו עם הדור הצעיר ולא עם הנבחרת הבוגרת שסיכוייה להעפיל לטורניר גדול בשנים הקרובות קטן מאוד. נכון לעכשיו, אם שמו של אורטגה יגיע להצבעה בישיבת הנהלה, הסיכויים הם שיהיה רוב קטן נגד מינויו.

 

אורטגה שהיה שחקן גדול וזכה עם נבחרת ספרד במדליית ארד באולימפיאדת סידני 2000, כסף באליפות אירופה ב-1998 וארד באליפות היבשתית ב-2000, שיחק את רוב הקריירה בברצלונה. אחרי פרישתו עבר לאימון. ב-2012 הגיע לווספרם ההונגרית והוביל אותה לשלל תארים מקומיים, לצד מקום רביעי בליגת האלופות ב-2014 ולגמר הצ'מפיונס ב-2015. אחרי שעזב את הונגריה אימן את נבחרת יפן. כיום הוא מדריך את קולדינג הדנית שגברה פעמיים ללא בעיה בתקופה האחרונה על מכבי ת"א בגביע האיגוד האירופי.

 

יו"ר איגוד הכדוריד, טל לביא, התייחס לסוגיית המאמן הלאומי: "יש מספר מועמדים, ואנחנו שמחים מאוד שיש ההיענות חיובית למשרה זו מעבר למצופה. הוועדה המקצועית, בראשותו של דודי פלח, פועלת במלוא המרץ ליישום החלטת הנהלה למנות מאמן זר בעל שיעור קומה. אנו מקווים במהרה להביא את שמות המועמדים הסופיים לוועדה המקצועית, ולאחר מכן לדון בהם בהנהלת איגוד הכדוריד, על מנת שנוכל להתמודד עם האתגרים הצפויים לנבחרות ישראל ובמקביל גידול דור עתיד לתפארת הכדוריד הישראלי".

 

לביא (במרכז). יש מספר מועמדים (צילום: עמית שיסל) (צילום: עמית שיסל)
לביא (במרכז). יש מספר מועמדים(צילום: עמית שיסל)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יועד כהן
דורון שמחי
צילום: יועד כהן
מומלצים