שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

השחקן שבזכותו התאהבתי בכדורגל

יש רק שחקן אחד בעולם שכל הופעה שלו משאירה אותך פעור פה מהגאונות ומהיופי שהוא מביא לכדורגל – קוראים לו מסי. ויסלח לי רונאלדו, מלבד המספרים אין שום הנאה במשחק שלו. גם השחצנות לא מוסיפה לו נקודות

 יש הרבה מאוד שחקנים שמבקיעים שערים. אין הרבה שחקנים שכמעט כל הופעה שלהם על המגרש הופכת לקונצרט. רונאלדו אמנם מבקיע שערים בקצב מדהים, ומוביל את קבוצתו לניצחונות. אבל כדורגל זה לא רק ניצחונות. יש רק שחקן אחד בעולם שכל הופעה שלו על המגרש משאירה אותך פעור פה, נדהם, נרגש ומלא התפעלות, מהגאונות ומהיופי שהוא מביא לתוך הכדורגל. קוראים לו לאו מסי.

 

זה דבר שמעבר לניצחון. מעבר לספירת נקודות, ולדעתי לפעמים מעבר לתואר אליפות. אין ספק שאין עוד שחקנים בעולם שיודעים לייצר את מה שהגאון הקטן הזה מייצר, כולל בעונות שהם לא זוכים בתואר. קל וחומר בעונות שכן. לכישרון הבלתי נתפס הזה מתלווה אישיות יוצאת דופן של אדם צנוע, שמפרגן לחבריו, שמעולם לא האשים אותם בכישלון, שיודע לקחת על עצמו את האחריות בהפסדים.

 

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

הדברים שכתבתי עומדים לזכותו - בזכותו. אין צורך להשוות את מסי למישהו אחר כדי להבין עד כמה המציאות שלו היא היסטורית וחד פעמית. לגבי רונאלדו, מלבד המספרים שאכן מדברים בעדו, המציאות היא כמו מרק קר. יש בסיר שלו הרבה מאד ירקות, אין מה לומר, אבל המרק שלו קר. אין בו הנאה. אין בו טעם.

וכאשר למציאות הזו מתלווה אישיות שחצנית, גאוותנית, מקללת, ביקורתית, משפילה אחרים, זה כבר הופך את זה בעיני למשהו דוחה, אפילו בלתי נסבל, ששום תואר נכסף לא יצדיק אותו. ולא משנה כמה מספרים יעמדו מאחוריו.

 

הכותבת היא אישה שלמדה להעריך מאוד כדורגל בזכות היופי והגאונות שמסי הביא לספורט הזה.

 

עכשיו תורכם להביע את דעתכם. שלחו לנו טורים אישיים לאתר קיק, kick@ynet.co.il, ואחרי השבוע המדהים של שני הסופרסטארים, ספרו לנו מי השחקן הטוב בעולם בעיניכם. נמקו, הסבירו, תנו לרגש לדבר. אולי אפילו תצליחו לשכנע כמה אוהדים נייטרלים, או להעביר מישהו מצד לצד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים