שתף קטע נבחר

סנוקר: דינג מוביל על סלבי בפתיחת חצי הגמר

אלוף העולם נקלע לפיגור ראשון באליפות, 5:3 מול סגנו הסיני. הוקינס חזר מ-4:0 מול היגינס וצימק ל-5:3

האחד, אלוף עולם מכהן וככל הנראה השחקן בכושר הטוב בעולם כיום. השני סגן אלוף העולם שזה עתה שלח הביתה את הכוכב הגדול של הסנוקר, רוני אוסאליבן. למשחק חצי הגמר בין מארק סלבי ודינג ג'ונווי שנפתח אתמול (ה'), שיחזור של הגמר מהשנה שעברה, יש פוטנציאל להתפתח לקלאסיקה של ממש. בינתיים, בתום הסשן הראשון, דינג מוביל ביתרון קטן 3:5 כשלפנינו עוד שני סשנים שצפויים להיות ארוכים ומותחים.

 

סלבי שבסיבובים הקודמים שייט באין מפריע, הוביל 0:45 במשחקון הראשון, אבל דינג הגיב בברייק של 76 נקודות והציב את אלוף העולם בפיגור לראשונה באליפות השנה. השניים המשיכו ברצפים נאים, סלבי עם 68 ו-99 נקודות ודינג עם 84 נקודות והתוצאה לפני הפסקת אמצע הסשן עמדה על 2:2. המשחקון החשוב ביותר עבור דינג היה המשחקון השישי בו ניצח בקרב הגנתי ארוך. סלבי נחשב לשחקן הטוב בעולם במשחקונים מהסוג הזה, ועצם הניצחון של דינג יעניק לו עידוד מנטאלי להמשך. עד לסיום הסשן דינג נהנה מהמומנטום שיצר ועם ברייק של 110 נקודות עלה ל-3:5.

 

בדרך להדחה? סלבי (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
בדרך להדחה? סלבי(צילום: גטי אימג'ס)

 

ג'ון היגינס, אלוף העולם ארבע פעמים, נראה נהדר עד כה באליפות ולמרות הנמכת ציפיות מצידו, הוא בהחלט יכול לכוון לזכייה חמישית בתואר שתציב אותו בצוותא עם רוני אוסאליבן במקום הרביעי בכל הזמנים. היגינס מוביל בסיום הסשן הראשון 3:5 על בארי הוקינס, אבל יכול להיות מאוכזב מעט לאחר שכבר הציב את עצמו ביתרון 0:4.

 

היגינס עלה ל-0:3 עם ברייקים של 63 ו-59 נקודות. המשחקון הרביעי היה מותח, היגינס רשם ברייק של 69 נקודות לפני שאיבד פוזיציה, הוקינס הגיב עם ברייק של 59 נקודות אבל החמיץ כדור ורוד ואיפשר לסקוטי לנצח במשחקון ולעלות ל-0:4 לפני ההפסקה. למרות הפיגור הגדול והמשחקון האחרון הכואב, הוקינס לא נשבר מנטאלית ועם ברייקים של 62 ו-71 נקודות צימק ל-4:2. היגינס עלה ל-2:5, אבל הוקינס ניצח במשחקון האחרון של הסשן וירד בפיגור קטן 5:3.

 

בכושר נהדר. היגינס (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
בכושר נהדר. היגינס(צילום: gettyimages)

 

משחקי חצי הגמר יימשכו היום ומחר כשהראשון שינצח ב-17 משחקונים יעלה לגמר שייערך בראשון ובשני.

 

לו"ז יומי

12:00 - מארק סלבי – דינג ג'ונווי, סשן שני

16:30 - ג'ון היגינס – בארי הוקינס, סשן שני

21:00 - מארק סלבי – דינג ג'ונווי, סשן שלישי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Getty Images
דינג ג'ונווי
צילום: Getty Images
מומלצים