שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

ממסי ועד ערן לוי

הפרעוש הוכיח שהוא עדיין הגדול מכולם, שראפובה השכיחה את ההריון של סרינה, באר־שבע בטירוף ונתניה חוזרת. סיכום השבוע בספורט

היה זה שבוע ספורט עשיר באירועים סוערים ומעניינים, שהתאפיינו בחזרתם של ספורטאים גדולים למרכז הבמה של הספורט העולמי. זה החל בסופר קלאסיקו הגדול שבו ניצחה ברצלונה את יריבתה הגדולה והשנואה ממדריד 2:3 בברנאבו מצמד של לאו מסי, שכלל שער דרמטי בתוספת הזמן שהחזיר את בארסה למקום הראשון.

 

מסי הוכיח לכל מבקריו ברחבי העולם שמוקדם להספיד אותו. אמנם ברצלונה הודחה מליגת האלופות בשלב מוקדם, אך הפרעוש הראה שהוא עדיין כאן, רעב לשערים, חד ומופיע למשחקים הגדולים והחשובים.

 

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

מסי הבקיע 500 שערים במדי ברצלונה והפך לשיאן ההבקעות בקלאסיקו (23). בשבועות האחרונים רונאלדו, יריבו הגדול היה יותר בכותרות, כשהעלה לבדו את ריאל לחצי גמר ליגת האלופות עם חמישה שערים נגד באיירן מינכן – והוויכוח מי יותר טוב שוב עולה. בכלל, התחרות הזו עושה רק טוב לשניהם ומרימה את יכולתם לשיאים חדשים.

 

השבוע חזרה למרכז הבמה מריה שראפובה אחרי 15 חודשי השעיה בעקבות שימוש בחומרים אסורים. הקאמבק של הרוסייה עורר סערה וביקורת קשה בקרב הטניסאיות הבכירות, שהתנגדו לכך שהיא קיבלה כרטיס חופשי לטורניר שטוטגרט. הן טענו שהיא צריכה לעבוד קשה ולהתחי לטפס בדירוג לאט לאט, ולא לקבל פרס וקיצורי דרך. טענותיהן אולי מוצדקת, אך הספורט ובייחוד הטניס הם עסק כלכלי הניזון מספונסרים, זכויות שידור וחוזי פרסום.

 

שראפובה היא אייקון ספורט חשוב. היא נחשבת לספורטאית העשירה בעולם שמרוויחה מאות מילוני דולרים, ומוסיפה עניין וצבע לסבב – הן מבחינת תדמית, יופי, ואופי חזק ובלתי מתפשר. הטניסאית הרוסייה זכתה בחמישה תארי גראנד סלאם וחזרתה לסבב מוסיפה אטרקטיביות. סבב הנשים זקוק לדמויות צבעוניות חדשות ומרתקות, במיוחד אחרי שהטניסאית הגדולה בהיסטוריה – סרינה וויליאמס – הודיעה שהיא בהריון ומתמקדת בהקמת משפחה וגידול ילדים. עקב כך, חזרתה של שראפובה תחזיר את הפוקוס והכבוד המגיע לטניס הנשים. מריה שילמה את חובה לחברה ולא צריך לשפוט אותה יתר על המידה.

 

בזירה המקומית הפועל באר־שבע בדרך לאליפות שנייה ברציפות – ובצדק. אצטדיון טוטו טרנר הפך למגרש שקשה לנצח בו, ולראייה באר שבע לא הפסידה בו בליגה. האוהדים המסורים והאווירה ביציעים הפכו את באר שבע לקבוצה שגם באירופה כבר מכירים. מילות המפתח הן המשכיות ויציבות. הסגל התבסס על זה מהעונה שעברה, כולל שינויים קטנים־גדולים, כמו צירופו של מיגל ויטור הנחשב לזר הטוב ביותר בליגה. בעוד שיריבותיה מחליפות שחקנים ומאמנים כמו גרביים, באר שבע המשיכה בשקט ובצניעות בקו של המאמן המצוין ברק בכר.

 

מכבי נתניה, מהמועדונים המפוארים בישראל, חזרה למקומה הטבעי – ליגת העל – אחרי שנה בליגה הלאומית. עם אצטדיון חדש יחסית וקהל אדיר, הכדורגל הישראלי רק הרוויח מהקאמבק. מחמאות מגיעות למאמן סלובודן דראפיץ', שהצליח לבנות קבוצה חזקה סביב ערן לוי והקפטן ודיע סבע, וביטל מהר מאוד את מינוס תשע הנקודות מפתיחת העונה. שאפו גדול גם לבעלים אייל סגל, שהתגבר על החובות הכבדים וייצב את המועדון מבחינה כלכלית. ברוך שובך, נתניה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים