שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

מסי ורונאלדו: מי מנצח במספרים

כריסטיאנו רונאלדו דוס סנטוס אווירו וליונל אנדרס מסי קוטוצ'יני הם שני השחקנים הטובים בתבל כיום, והנתונים מראים מי עדיף

כריסטיאנו רונאלדו דוס סנטוס אווירו וליונל אנדרס מסי קוטוצ'יני הם שני השחקנים הטובים בתבל כיום, ומבין הטובים בתבל בהיסטוריה. קשה מאוד להשוות ביניהם, כי תמיד תהיה תקופה בה אחד מהם יהיה יותר טוב, אך התקופות מתחלפות. מסי ניצח בקלאסיקו, אבל רונאלדו ניצח בדרבי בחצי גמר ליגת האלופות. עכשיו, אבצע את ההשוואה הזו שוב, ואראה במספרים מי יותר טוב.

 

רונאלדו

נבחרת:פורטוגל

קבוצה נוכחית: ריאל מדריד

קבוצות קודמות: מנצ'סטר יונייטד וספורטינג ליסבון

גיל: 32 ו-3 חודשים

הופעות: 788

שערים: 536

בישולים: 162

כדורי זהב: 4

נעלי זהב: 4

תארים אישיים אחרים: 25

תארים קבוצתיים: 20

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

דעה אישית: מצד אחד רונאלדו הוא ווינר ופנומן שיודע לשחק כדורגל בצורה בה יודעים לשחק רק הגדולים בהיסטוריה. המספרים שלו מרקיעי שחקים, הוא זכה ביורו ובשתי אליפויות אירופה בשנתיים. אחרי השלושער האדיר שלו הוא כנראה יעלה בפעם השנייה ברציפות לגמר ליגת האלופות, ואולי אף יזכה בה – כי יובנטוס ומונאקו אכן קבוצות מצוינות, אך ריאל יותר.

 

מצד שני הוא אנוכי, ואת זה אפשר לראות לפעמים על המגרש. למשל, במשחק הבכורה של זינדין זידאן כמאמן ריאל מדריד, ב-0:5 על דפורטיבו לה קורוניה, רונאלדו לא מצא את הרשת. בשער האחרון הוא כמעט כבש – אבל הסתבך עם הכדור, קארים בנזמה שעט על הריבאונד וכבש. רונאלדו לא רץ לשמוח עם קארים, לא עם חבר אחר לקבוצה ולא עם עצמו. הוא אפילו לא העלה חיוך, להיפך – הוא התבאס מהשער וטען שהוא לא חוקי באיזושהי צורה. גם בראיון לפני כמה שנים הוא טען שאם כל השחקנים בריאל היו ברמה שלו, ריאל מזמן הייתה לוקחת את האליפות. אמנם הוא שחקן גדול, אבל גם אנוכי.

ממוצע השערים שלו הוא 0.680 שערים למשחק, וממוצע הבישולים שלו הוא 0.205 בישולים למשחק.

 

מסי

נבחרת: ארגנטינה

קבוצה נוכחית: ברצלונה

קבוצות קודמות: אין

גיל: 29 ו-10.5 חודשים

הופעות: 696

שערים: 560

בישולים: 233

כדורי זהב: 5

נעלי זהב: 3

תארים אישיים אחרים: 47

תארים קבוצתיים: 31

 

דעה אישית: מסי הוא השחקן הכי טוב בעולם. כן, גם כיום, כשהוא לא בצ'מפיונס ו-CR7 כן, כשלריאל משחק חסר ותיאורטית היא מובילה את הטבלה. כשכריסטיאנו כבש שלושער בחצי גמר ליגת האלופות נגד אתלטיקו מדריד, היריבה העירונית. גם שלרונאלדו יש תואר עם פורטוגל ולמסי אין עם ארגנטינה. וזה בגלל כמה סיבות:

 

1. רונאלדו לא שיחק בגמר (אמנם הוא היה מאוד פעיל גם מהקווים, אבל רונאלדו נמדד כאן כשחקן, לא כמאמן), ועדיין הייתה הארכה.

2. המשחק הכי טוב של רונאלדו (לפחות בו הוא כבש הכי הרבה) היא תיקו בשיניים עם הונגריה.

3. הבית של פורטוגל היה עם הונגריה, איסלנד ואוסטריה, ופורטוגל עלתה ממנו מהמקום השלישי (היא הייתה במקום הרביעי של הקבוצות במקום השלישי, המקום האחרון שמעפיל לשמינית הגמר), בלי ניצחון אחד.

4. בשמינית הגמר היא עברה את קרואטיה רק אחרי 0:1 משער בדקה ה-117, ברבע היא עברה את פולין רק אחרי פנדלים לאחר תיקו 1:1. בחצי היא כבר סוף סוף התחילה לשחק ולא להסתמך על מזל וניצחה את וויילס 0:2...

5. אם במקום שלבי נוקאאוט היורו היה מתבצע בשיטת ליגה, ולא היו הארכות או פנדלים – אלא תיקו (נקודה לכל קבוצה) אז לפורטוגל היו רק תשע נקודות, ניצחון אחד ושש תוצאות תיקו בשבעה משחקים, נתון המתאים יותר לקבוצה כמו אירלנד.

 

אני יותר ממניח – אני בטוח – שאם ארגנטינה הייתה מקבלת את הדרך של פורטוגל, ובגמר את צרפת כמו שהיא שיחקה אז – היא הייתה לוקחת את היורו בצורה הרבה יותר מרשימה, נתחיל עם ניצחון על איסלנד...

 

ממוצע השערים שלו הוא 0.804 שערים למשחק, וממוצע הבישולים שלו הוא 0.334 בישולים למשחק. אנו רואים כי היתרון היחידי של רונאלדו על מסי בהשוואה זו הוא לא כל כך יתרון, ומסי הופיע הרבה פחות, הקריירה שלו הייתה הרבה יותר קצרה, ועדיין הוא זכה בהרבה יותר תארים, גם אישיים וגם קבוצתיים, הוא כבש יותר משלושים שערים יותר ובישל כשבעים בישולים יותר. בין אם אחד משני הגדולים האלו זוכה באליפות, כובש בצרורות, או נמצא בתקופה יותר טובה מהשני, אפשר לחשוב רגע – מה אם השני היה במקומו? אולי הוא היה עושה את זה בצורה הרבה יותר מרשימה וטובה?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים