שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

דירוג המאמנים הגדולים בתולדות הצ'מפיונס

זידאן עומד כפסע מכניסה להיכל התהילה של מאמני ליגת האלופות, אבל עדיין לא נמצא בחמישייה הגדולה. מי כן ברשימה?

אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, תעלה ריאל מדריד לגמר האלופות השני ברציפות שלה עם זינדין זידאן, והשלישי בארבע העונות האחרונות. הבלאנקוס יעלו בפעם האחרונה למשחק בוויסנטה קלדרון של היריבה העירונית אתלטיקו עם יתרון מבטיח של 0:3 מהמשחק הראשון ביניהן בברנבאו לפני שבוע. זה אמור להיות הגמר השני של זיזו בעונה וחצי שהוא מאמן את הלבנים, אולי בדרך להיכנס לרשימת המאמנים שהניפו שני גביעי אלופות. בגמר ב-2014 זיזו היהעוזרו של אנצ'לוט,י כך שאולי הוא הצליח להדביק את הקבוצה בווינריות שלו, שכן בין 2002 ל-2014 ריאל מדריד כלל לא הגיעה לגמר האלופות. 

 

זיזו וריאל עומדים בפני סיום אדיר של עונה גדולה, כשגם האליפות תלויה עדיין בהם. אם ינצחו את בשלושת המשחקים שנותרו להם, יזכו באליפות לראשונה מאז 2012. זידאן עומד כפסע מכניסה להיכל התהילה של מאמני ליגת האלופות, אבל עדיין לא נמצא בחמישייה הגדולה.  

 

זידאן (צילום: EPA) (צילום: EPA)
זידאן(צילום: EPA)

 

5. ויסנטה דל בוסקה (2 זכיות) 

הספרדי הוותיק היה זה שבעצם התחיל את עידן הגלאקטיקוס בריאל מדריד, עם הקבוצה המפוארת של העשור הקודם. בארונו נמצאים 2 גביעי אלופות ב-3 שנים עם הבלאנקוס (2000 ו-2002). הקבוצה שלו נחשבה אז לטובה ביבשת, עם שמות כמו פיגו ,ראול, קסיאס הצעיר, היירו ואחרים, וכמובן גם זינדין

זידאן שכבש את הגול המדהים בגמר ההוא נגד לברקוזן. רק ב-2010 הוא חזר שוב לתודעה כשזכה עם נבחרת ספרד במונדיאל, ולאחר מכן ב-2012 גם באליפות אירופה.

 

4. פפ גווארדיולה (2 זכיות)

מה עוד אפשר לומר על האיש שהמציא מחדש את הכדורגל, ובתקופתו בברצלונה השביח את "הטיקי טאקה" שהולך איתו עד היום בכל קבוצה בה הוא מאמן. בעשור האחרון זכתה ברצלונה בליגת האלופות יותר מכל קבוצה אחרת - לא פחות מארבע פעמים עם שלושה מאמנים שונים, אולם האיש שבאמת התחיל את המסורת היה פפ. לא היו זכיות יותר מוצדקות מהזכיות של פפ ובארסה ב-2009 וב-2011, אז ברצלונה שלטה בכדורגל העולמי, שליטה שדי נגוזה לה לפני שנתיים. נכון שהסיום שלו בברצלונה לא היה כ''כ יפה כמו ההתחלה, אבל הוא בנה את ברצלונה הגדולה והוריש אותה למאמנים שבאו אחריו. גם ההדחות האחרונות שלו מהמפעל עם באיירן מינכן ומנצ'סטר סיטי לא פוגמות ביכולותיו כאחד המאמנים הטובים בעולם כיום.

 

3. אלכס פרגוסון (2 זכיות)

הסקוטי הוותיק שפרש מאימון ב-2013 נחשב לגדול המאמנים הבריטיים ומאמני מנצ'סטר יונייטד. 27 שנה אימן פרגוסון את השדים האדומים, עמם זכה באינספור אליפויות ותארים משניים, אולם מעל כולם עומדות שתי זכיות בליגת האלופות. אחת בלתי נשכחת הייתה ב-1999, עם אותו מהפך תוך 2 דקות בתוספת הזמן נגד באיירן מינכן. מה שייחד את הסקוטי היו החזון, הדרך והשיטה. עשרות שחקנים צמחו תחת ידיו של הסר, אבל מעל כולם כריסטיאנו רונאלדו. הפורטוגלי עצמו אמר בעבר כי מי שבנה אותו היה פרגוסון והוא חייב לו הכל על כך. אין ספק שפרגוסון הוא אחד המאמנים האהודים בהיסטוריה של הכדורגל, ובטח בממלכה הבריטית. מינוס אחד שלו, שאולי בעצם הופך לפלוס, הוא שאת כל השנים הגדולות עשה במועדון אחד.

 

פרגוסון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פרגוסון(צילום: AFP)

 

2. ז'וזה מוריניו (2 זכיות)

הנמסיס הגדול של כמעט כל מאמן בקבוצות הגדולות כיום, וכזה שמאמן בעונה הנוכחית את המועדון של פרגי. המיוחד אמנם נחשב למאמן בעל סגנון התבטאות שופע, אבל אפור ובונקריסט בצד המקצועי. ואולי דווקא כאן ההצלחה הגדולה שלו, הזכיות כנגד כל הסיכויים עם מועדונים כמו פורטו ואינטר בליגת האלופות, לעומת כישלונות אירופיים בצ'לסי וריאל מדריד העשירות יותר. למרות שמדובר במאמן האחרון שהביא אליפות לריאל מדריד ב-2012, הוא גורש לאחר מכן בגלל היעדר משחק אטרקטיבי לטענת האוהדים. מוריניו הוא מאמן שנמדד לתקופות ארוכות, ואומרים עליו כי רק בשנה השנייה והשלישית שלו במועדון באמת רואים

תוצאות. הוא נמצא בירידה די חדה בשנים האחרונות, כאשר פוטר לא רק מריאל אלא גם מצ'לסי, שם נחשב לאליל. מבחינת ליגת האלופות הוא עדיין נחשב

לאחד המאמנים הגדולים, אולי דווקא כי במפעל לא כ''כ צריך דרך.

 

1. קרלו אנצ'לוטי (3 זכיות)

המאמן האיטלקי די נחשב לאנדרייטד בין המאמנים כיום. למרות שברזומה שלו יותר גביעי אלופות מכל מאמן אחר (שניים עם מילאן, אחד עם ריאל), עדיין הוא לא נחשב לאחד משלושת המאמנים הגדולים בעולם. למרות האכזבה וההדחה השנה עם באיירן מינכן ברבע הגמר, הגדולה של אנצ'לוטי היא שהוא יודע לבוא מוכן למשחק ולשחק על תוצאה. השוני הגדול שלו מרוב המאמנים האיטלקים התבטא השנה דווקא ברגע קריטי במשחק הראשון ברבע הגמר, כאשר למרות הרחקה של שחקן קישור מול ריאל מדריד הוא המשיך לשחק התקפי. יש לו ברזומה גם אליפויות עם מילאן, צ'לסי, פ.ס.ז ובאיירן. הדרך שלו, היותו מאמן של שחקנים והמאמן הכי מעוטר במפעל, הופך אותו למאמן ליגת האלופות הטוב כיום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים