שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

רונאלדו, בגלל הגיוון

אז נכון, הוא לא יעביר את כולם כמו מסי, אבל כדור מאחורי קו השער שווה נקודה אחת. סך היכולות שלו גבוה יותר מזה של הארגנטינאי

כדי להתחיל לענות על השאלה - מי גדול יותר, רונאלדו או מסי? - צריך קודם כל להבין את מטרת המשחק, ובהתאם לכך את תפקיד השחקן על המגרש.

 

ראשית נגדיר ניצחון במשחק - יש להעביר את כדור המשחק מאחורי קו השער יותר פעמים מאשר הקבוצה היריבה. פה חשוב להדגיש נתון מסוים. גם אם ביצעת מספרת מחצי מגרש או העברת את כל השחקנים פעמיים לפני שהבקעת, הניקוד שתקבל הוא שער בודד. כשמשווים בין שוער אחד לאחר, בודקים מי הציג את היכולת הטובה ביותר במניעה של מעבר של כדור מאחורי קו השער (לא באופן תיאורטי). כמובן שאפשר לבדוק גם את כמות השערים שספג, אבל זה נתון קצת בעייתי במקרה שהשוער גרוע אבל הקבוצה שלו טובה. אם שוער ביצע הצלה וירטואוזית של כדור אבוד, הוא עדיין מנע רק שער אחד. תפקידו של שחקן המוגדר "בלם" במשחק יהיה למנוע מחלוצי הירבה (או כל שחקן יריבה אחר) להעביר את הכדור מאחורי קו השער. ולכן, שוב, כשמשווים בין בלם אחד לאחר בודקים מי הציג את היכולת הטובה ביותר במניעת השער.

 

רונאלדו (צילום: AP) (צילום: AP)
רונאלדו(צילום: AP)

 

עכשיו הגענו לחלק המעניין. מסי ורונאלדו, שני חלוצים ענקיים, אולי הטובים ביותר ששיחקו את המשחק, עם סטטיסטיקות מרשימות מאוד שכבר בטח קראתם עליהן כל כך הרבה פעמים. איך אפשר להשוות ביניהם? נגדיר את תפקידו של "חלוץ" במשחק - להעביר את הכדור מאחורי קו השער של הקבוצה היריבה,

ולכן חלוץ טוב יותר הוא שחקן בעל יכולת טובה יותר לעשות זאת.

 

בהתאם להגדרה זו, כשבוחנים את שעריו ונתוניו של רונאלדו אפשר למצוא מספר גבוה ומרשים יותר של יכולות: משחק ראש יחיד מסוגו, בעיטה חזקה מרחוק, מהירות מדהימה, ניתור לגובה, כידרור מדהים (כמובן שפחות מחברו אבל עדין מצוין). מדובר בשחקן של רגעים גדולים, עם כושר התמצאות מדהים ברחבה (יש כאלה שקוראים לזה דחיקות או "פוקס" גם אחרי כמעט 600 שערים, ומפספסים את היכולת שלו לברוח מהשומר על ידי הטעיה של הגוף ולדעת בדיוק לאן הכדור הולך להגיע). עם יכולות כאלה, רונאלדו מצליח להבקיע גם במשחק "לא טוב שלו". איזה שחקן הגנה יכול לעצור אותו כשמגיע אליו כדור גובה?

 

לעומת זאת, מסי הוא דריבליסט מדהים (כנראה הכי טוב שיש), בעל ראיית משחק מעולה, אבל ללא משחק ראש בכלל, מהיר פחות מרונאלדו ועד כמה שזה בטח קשה, בלמים באמת מעולים יכולים להעלים אותו מהמשחק. את רונאלדו אי אפשר להעלים גם אם ישבו עליו שלושה שחקנים כל המשחק. הוא אולי לא יקבל את הכדור הרבה, וזה יראה כאילו הוא לא במשחק, אבל בגלל הגיוון שלו הוא השחקן היחיד שבאמת יכול להבקיע בכל משחק. אז נכון, הוא לא יעביר את כולם כמו מסי, אבל כדור מאחורי קו השער שווה נקודה אחת, כבר אמרנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: getty images
כריסטיאנו רונאלדו
צילום: getty images
מומלצים