שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

יהיה משעמם בלי זלאטן

כולם ציפו שיודיע על פרישה בעקבות הפציעה הקשה, אבל הענק השוודי עם הפה הגדול הצהיר שהוא לא הולך לשום מקום. כל חובבי הכדורגל מקווים שיעמוד בהבטחתו וייתן לנו עוד קצת רגעי זלאטן לפני שיתלה את הנעליים

זלאטן איברהימוביץ', אחד החלוצים הגדולים של העשורים האחרונים, נפצע בברכו וייעדר כתשעה חודשים. בגיל 35 כל עולם הספורט חיכה להודעת פרישה מהענק השוודי, אך זלאטן בתגובה "זלאטנית" טיפוסית ענה: "אתגבר ואחזור אפילו חזק יותר. דבר אחד בטוח, אני אחליט מתי הזמן להפסיק. לוותר זאת לא אופציה, נתראה בקרוב..."

 

לאוהדי הכדורגל נשאר רק לקוות שזלאטן יחזור מהפציעה, אחרת יהיה זה סיום טראגי מבחינה ספורטיבית לקריירה של החלוץ הגדול ביותר בעולם מאז רונאלדו הברזילאי. ג'ון קארו הנורווגי אמר בשנת 2002 על איברהימוביץ' שהוא לא טכני מספיק. זלאטן לא נשאר חייב, כמובן, וענה בתגובה: "מה שקארו עושה עם כדור, אני יכול לעשות עם תפוז". את האמת? תגובה עדינה בסולם זלאטן על השחקן שבשיאו היה חלוץ בינוני בוולנסיה.

 

 (צילום: getty images) (צילום: getty images)
(צילום: getty images)
 

 

איברהימוביץ' החל את דרכו בבוגרים במאלמו, המועדון הגדול ביותר בשוודיה. בעונת 99/2000, כבר בגיל 17 כששיחק באיאקס, הוא תפס את עינו של ארסן ונגר בארסנל. המאמן רצה לבחון אותו, אך השחקן סירב בטענה שהוא לא עושה אודישנים. לאחר מכן הספיק לעבור בין מספר מועדוני ענק ברחבי אירופה: יובנטוס, שתי המילאנזיות, ברצלונה, פריז סן ז'רמן והאחרון – מנצ'סטר יונייטד. פרט לתחנתו האחרונה, איברה לקח אליפות בכל קבוצה שבה שיחק. בקשר ליכולותיו אין עוררין, כאשר הוא כובש במספרים דו־ספרתיים לאורך כל הקריירה. בנוסף, הוא השחקן היחידי בהיסטוריה של המשחק שנרכש בסכום של יותר מ־20 מיליון דולר על־ידי חמש קבוצות שונות.

 

למרות כל אלה, חסר לזלאטן את התואר הנחשק מכולם – ליגת האלופות. השוודי ממוצא בוסני לקח אליפויות וגביעים כמעט בכל תחנה שעבר, אך לא הצליח לקחת את הגביע החשוב ביותר לקבוצות. דרך אגב, הוא השחקן היחידי ששיחק במפעל במדי שש קבוצות שונות. הישג השיא שלו במפעל היה חצי־גמר עם ברצלונה, שהודחה על־ידי קבוצתו הקודמת – אינטר – בדרך לטרבל ענק של מוריניו ושחקניו.

 

גודל השחקן כגודל השחצנות. זלאטן לאורך הקריירה נאלץ להתמודד עם העובדה שנולד בתקופה שבה יש שני שליטים בלתי מעורערים: רונאלדו ומסי. הדרך של השוודי להתמודד עם זה הייתה באמצעות "משפטי זלאטן". מבחינתו הוא הגדול בעולם. הצ'אק נוריס של הכדורגל אם תרצו.

 

לצערנו, נצטרך להסתדר בלעדיו בשנה הקרובה בגלל פציעה סימבולית: איברה עלה לנגיחה, נחת לא טוב על הרגל ונפצע בברך. הרי רק זלאטן יכול לפגוע בזלאטן. יהיה משעמם עד שיחזור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים