שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

קחו דוגמה ממכבי נתניה

בשונה מהפועל ת"א, לנתניה הגיע בעלים רציני, אייל סגל, שבניהול נכון עמד בהבטחתו להוציא את המועדון מהבוץ הכלכלי והמקצועי

בסוף השבוע שעבר היינו עדים לירידתה של הפועל ת"א לליגת הלאומית בפעם השנייה בתולדותיה. אין צורך להרחיב יותר מדי בחשיבות הדבר, הרי מדובר במועדון גדול, לכן ברצוני להתמקד הפעם באיך ומה צריכים לעשות האדומים כדי לחזור ליגת העל בכלל ולצמרת הכדורגל הישראלי בפרט.

 

במוצאי שבת קודש, לאחר שריקת הסיום במגרשים באשקלון ובמושבה, הבינו האוהדים שהם עדים לרעידת אדמה. יובל נעים וקבוצתו הצנועה, שהיו תלויים אך ורק בעצמם עשו את שלהם, והפועל ת"א עם כל הרצון והלחימה הוציאה רק תיקו, למרות שבדיעבד הסתבר שגם ניצחון לא היה עוזר לה. ירידתה של הקבוצה ללאומית הוציאה מהחורים עכברים משני סוגים. אחד, אלה שחשבו שהיו צריכים להגיע ובטוחים שאיתם התוצאה הסופית הייתה אחרת, כאלה שמיד רצו לתקשורת וירו שאם הקבוצה לא תעשה כמו שהם חושבים היא תתרסק בשנים הקרובות. הסוג השני, אלה המחשיבים עצמם נביאים, שטענו שכבר בדצמבר ראו ברוח הקודש את הפועל ת"א יורדת.

 

 

 (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
(צילום: עוז מועלם)

 

אך מכל הדעות המגוונות שכחו לציין אחת שעשתה דרך דומה, מכבי נתניה שמה, שעברה לפני עשרה חודשים קיץ מטלטל. הקבוצה הייתה אחרי פירוק, קישרו אליה חובות שנעו בין 15־18 מיליון שקל, שחקנים ללא חוזים, בלי בעלים ועירייה שרק חיפשה איך להעביר מידיה את הקבוצה. בשונה מהפועל ת"א, לנתניה הגיע עו"ד ואיש העסקים אייל סגל שעשה פלאים. סגל, עו"ד ואיש עסקים מוכח הבטיח לשקם את הקבוצה ולעשות כל שביכולתו כדי שמכבי נתניה תחזור לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי.

 

סגל החל לעבוד בצורה כלכלית ונכונה שלראייתו תשקם את הקבוצה בשנים הקרובות. הוא החתים שחקנים מנוסים שהספיקו לקרוע זוג נעליים, כמו ערן לוי, יקיר שינה, ברק בדש ואמייה טגה הוותיק, ופגיעה נכונה בזרים איכותיים ולא יקרים כגון דידייה קוגבנייה ועלי מוחמד. לאחר שייצב את הגרעין העיקרי בקבוצה, בשיתוף פעולה מלא עם המאמנים סלובודאן דראפיץ׳ ושי ברדה, צורפו שחקנים צעירים ומוכשרים ששידרגו את הקבוצה וסייעו לה לחזור לליגת העל. עם תקציב של 13 מיליון שקל, ולאחר עונה אחת בלבד, סגל עמד במילה שלו, ונתניה לאחר עונה פנסטסית בכל המישורים, כבר הבטיחה את חזרתה לליגת העל שלושה מחזורים לפני סיום העונה.

 

במכבי נתניה של השנה ובתקווה גם של השנים הקרובות, יש משהו חדש. במועדון ניתן להבחין בדרך ניהול שונה, ניהול עם שקיפות שכנראה לא נתקלנו בה בכדורגל הישראלי. אך שלא תטעו, איני משווה את הליגה הבכירה לסגניתה מבחינת רמת הכדורגל וכמות האוהדים. אני רק רוצה לדמות לכם איך מתווים דרך בקבוצה מפורקת – הן חברתית והן מקצועית – והפועל ת"א היא קבוצה מפורקת מכל הבחינות, ובטח שלא רואים בה דרך. יש אומרים שהורדת תשע הנקודות וכניסתה של הקבוצה להקפאה עקב הפירוק שנגרם (תקציב של 60 מיליון שקל למרות חובות של כ-100 מיליון שקל לאחר הפירוק) היא הגורם העיקרי לירידת הליגה של הקבוצה, אך לפי מה שזכור לי בכדורגל מפסידים מספיגת שערים ולא בגלל מינוס בבנק.

 

בסופו של דבר, לרדת ליגה ולחזור תוך שנה זה לא דבר של מה בכך, בטח כאשר נותרו חובות רבים וקיים לחץ עצום מכיוון האוהדים. אך בחודורוב יכולים להעיף מבט 30 ק"מ צפונה ולראות איך עושים את זה נכון. על מנת להחזיר את הפועל לליגת העל מהר ככל האפשר, דרושה הובלה של איש מקצועי ומיוחד, כי להתוות דרך חדשה ולנהל נכון קבוצת כדורגל כיום זו משימה מיוחדת שלא כל אחד ראוי ויכול לבצע אותה. האם זו משימה בלתי אפשרית? ימים יגידו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מכבי נתניה
אייל סגל
צילום: מכבי נתניה
מומלצים