שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הזדמנות גדולה ליורש של רונאלדו

אנדרה סילבה צריך להשתמש בגביע הקונפדרציות כמקפצה לאחת מהקבוצות הבכירות באירופה, ולהוכיח שהוא יכול להוביל את נבחרת פורטוגל בעתיד

אנדרה סילבה, בן 22 בקרוב, אמור לרשת את רונאלדו בסיום הקריירה הבינ"ל שלו. כבר בעוד חודשף בגביע הקונפדרציות ברוסיה, הוא אמור להראות שאפשר לסמוך עליו כשחקן מוביל.  

 

סילבה (שהתלבט בין קריירה של כדורגלן ולוחם קראטה עד גיל 16), עבר 5 קבוצות כילד וכנער, האחרונה שבהם פורטו. ב-2013 הגיע לקבוצת המילואים של המועדון, ובשלוש העונות שם השיג ממוצע סביר של 8 כיבושים למשחק. בסוף עונת 2015-16 השתלב בקבוצת הבוגרים וכבש מספר קטן של שערים. זה היה רק קדימון למה שיקרה בהמשך. עונת 2016-17 הייתה חלומית עבורו. אמנם הוא לא זכה בתארים, אבל כבש 20 שערים, בקירוב כרבע משערי קבוצתו. בנוסף, הוא נבחר לרשימת פריצות השנה בליגת האלופות, במסגרתה הבקיע 5 שערים מתוך ה-20 של הקבוצה וזומן לנבחרת הבוגרת. בנבחרת כבש 5 שערים ב-6 הופעות במסגרת מוקדמות המונדיאל. נכון, היריבות לא היו מאריות הכדורגל - הונגריה, איי-פארו ואנדורה, אך למרות זאת מדובר בהצהרת כוונות רצינית.

 

אנדרב סילבה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אנדרב סילבה(צילום: AFP)

 

פורטוגל כבר מכינה את עצמה לעידן פוסט רונאלדו, שעשוי לסיים בשנים הקרובות את תפקידו בנבחרת שזכתה באליפות אירופה בקיץ הקודם. רנאטו סאנצ'ס אמור היה להיות היורש ב-ה' הידיעה, אך השנה הראשונה שלו בבונדסליגה מעמידה בסימן שאלה את יכולותיו. זו הזדמנות עבור אנדרה סילבה להיכנס לחלל הריק, אולי כבר בגביע הקונפדרציות הקרוב.  

 

לסילבה יש גם אתגר נוסף, הגעה לאחת מבין קבוצות הצמרת של אירופה. בכל 5 הליגות הגדולות יש קבוצות שהביעו עניין לרכוש אותו, אולי כבר בקיץ הקרוב. הופעה טובה בקונפדרציות תזרז את התהליך.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים